Μενού
  • Α-
  • Α+

To game streaming είναι από τις μεγάλες δυνάμεις του online περιεχομένου και πλέον οι πλατφόρμες που το υποστηρίζουν είναι αρκετές. Πέραν του on demand περιεχομένου, στις πλατφόρμες αυτές οι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν τους αγαπημένους τους streamers να παίζουν δημοφιλή (και όχι μόνο) videogames, αλλά και να συναναστραφούν μαζί τους. Το YouTube ήταν πάντα ο μεγάλος παίκτης σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο σε μορφή video, αλλά το Twitch είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Στη σκακιέρα μπήκε τα τελευταία χρόνια και το Facebook Gaming. Πως είναι όμως η κατάσταση τα τελευταία χρόνια; Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

To Twitch ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 6 Ιουνίου του 2011 ως μετεξέλιξη του Justin.tv. Μέχρι τον Οκτώβριο του 2013 είχε συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πάνω 45 εκ. θεατών και τον Φεβρουάριο του 2014 χαρακτηρίστηκε ως η τέταρτη μεγαλύτερη πηγή κατανάλωσης δεδομένων στο διαδίκτυο για την αγορά των ΗΠΑ. Τα τελευταία στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί θέλουν την πλατφόρμα να έχει πάνω από 3 εκ. κανάλια που μεταδίδουν περιεχόμενο κάθε μήνα, πάνω από 15 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες τη μέρα και πάνω από 1.4 εκ. χρήστες ταυτόχρονα συνδεδεμένους.

Τον Αύγουστο του 2015, το YouTube αποφάσισε να μπει στο χώρο του game streaming, προσφέροντας πολλές εναλλακτικές και χρησιμοποιώντας την ήδη τεράστια εγκατεστημένη βάση χρηστών που είχε από την απλή του λειτουργία. Από τον Σεπτέμβριο του 2018 έχει πλέον ξεχωριστό site για το gaming περιεχόμενο και μια νέα εφαρμογή που είναι ειδικά φτιαγμένη για gamers. 

Toν Ιούνιο του 2018 μπήκε στο παιχνίδι και το Facebook με το Facebook Gaming και την υποστήριξη των αρκετών εκατομμυρίων χρηστών που ήταν έτοιμοι να δουν τον αγαπημένο τους streamer να μεταφέρει τις εμπειρίες του από ένα κοινό περιβάλλον χρήσης. Στην πορεία του μέσα στους μήνες εξέλιξε το θέμα των streams με δώρα για τους θεατές, ενώ προσέγγισε και γνωστούς παραγωγούς περιεχομένου για να συνεργαστούν αποκλειστικά μαζί του. Μάλιστα, τον Ιούνιο του 2020, η Microsoft ανακοίνωσε πως διακόπτει το Mixer, τη δική της πρόταση για πλατφόρμες streaming, και καθοδήγησε όλους τους χρήστες του προς το Facebook Gaming.

Πως είναι όμως η κατάσταση αυτή τη στιγμή; Σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα που καλύπτουν το πρώτο τρίμηνο του 2021, το Twitch παραμένει μακράν ο βασιλιάς του game streaming, μετρώντας το 72% των συνολικών ωρών που δαπανούν οι θεατές για περιεχόμενο αυτής της κατηγορίας. Σημαντική άνοδο σημειώνει και το Facebook Gaming, ενώ το YouTube Gaming παραμένει στην παρούσα φάση δεύτερο, αλλά με μικρότερους ρυθμούς ανόδου. Συγκριτικά με την περσινή χρονιά μάλιστα, το Twitch κινείται στο +97% σε επίπεδο ωρών περιεχομένου, αφού έφτασε τα 6.3 δισ. ώρες από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2021. 

Αντίστοιχα, στο YouTube Gaming οι ώρες αυξήθηκαν από το 1.1 δισ. στο 1.4 δισ., διατηρώντας την πλατφόρμα στη δεύτερη θέση, αλλά η ανησυχία στη διοίκησή της είναι σίγουρα μεγάλη, καθώς ο τρίτος παίκτης της αγοράς πλησιάζει επικίνδυνα. Το Facebook Gaming δείχνει να έχει εκτοξευθεί από το 0.6 δισ. ώρες του πρώτου τριμήνου το 2020 στο 1.1 δισ. ώρες το 2021. Αν το Facebook συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς, τότε για πρώτη φορά το YouTube Gaming θα πέσει στην τρίτη θέση.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, το περιεχόμενο που κυριαρχεί στα game streams, αυτό περιλαμβάνει κατά βάση αγώνες στα League of Legends και Valorant της Riot Games, αλλά και το Grand Theft Auto V της Rockstar Games.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA