Μενού
  • Α-
  • Α+

Η Google έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό την πρόθεσή της να μειώσει την τοξικότητα και τις στοχευμένες επιθέσεις στις πλατφόρμες της και μετά από μια μακρά περίοδο δοκιμών στο YouTube, η εταιρεία ανακοίνωσε πως πλέον θα κρύψει των μετρητή των dislikes.

Διαβάστε ακόμη: Βραζιλία: Το YouTube «έκοψε» τον Μπολσονάρου μετά από βίντεο που συνέδεε τα εμβόλια κορονοϊού με το AIDS

Στόχος αυτής της ενέργειας είναι να προστατευτούν σε πρώτη φάση οι δημιουργοί με μικρότερα κανάλια σε όλο τον κόσμο, αλλά και να περιοριστούν οι επιθέσεις που γίνονται με δόλο. Η δοκιμή για την απόκρυψη του σχετικού μετρητή έχει αρχίσει εδώ και μερικούς μήνες σε περιορισμένο αριθμό χρηστών και πλέον ήρθε η ώρα να ενεργοποιηθεί στην πλατφόρμα.

Μετά από αυτήν την εξέλιξη, δεν θα αλλάξουν και πολλά για τους καθημερινούς χρήστες. Το πλήκτρο dislike που δηλώνει διαφωνία με το περιεχόμενο ενός video δεν θα εξαφανιστεί, απλά πλέον δεν θα έχει δίπλα του έναν αριθμό. Με αυτόν τον τρόπο, οι απλοί χρήστες και επισκέπτες ενός καναλιού δεν θα μπορούν να δουν πόσοι έκαναν dislike, παρά μόνο να ψηφίσουν αρνητικά.

Ο συνολικός αριθμός των dislikes θα είναι πλέον προσβάσιμος μόνο από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη του καναλιού και τον δημιουργό του εκάστοτε video.

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι περίεργη πάντως, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί πολύ τα κρούσματα μαζικών dislikes κατόπιν παρότρυνσης κάποιου τρίτου. Ομάδες που οργανώνονται μέσω των social media επιτίθονταν συχνά πυκνά σε δημιουργούς με το περιεχόμενο των οποίων δεν συμφωνούσαν, ενώ η αναλογία likes-dislikes ήταν και αρκετά συχνά αιτία περαιτέρω διαπληκτισμών.

Είχε παρατηρηθεί ακόμη πως αρκετοί χρήστες ακολουθούσαν την τάση και επέλεγαν απλά αν τους αρέσει ή δεν τους αρέσει κάτι, βάσει του τι ψήφιζε η πλειοψηφία. Όλα τα παραπάνω, είναι απόλυτα λογικό να μην έχει νόημα να συνεχιστούν, μιας και αλλοιώνουν την πραγματική αξία του μηχανισμού αξιολόγησης, αλλά αποθαρρύνουν συχνά και κάποιους να συνεχίσουν να δημιουργούν περιεχόμενο και να το ανεβάζουν στο YouTube.

Tα social media δείχνουν συνολικά μια τάση στο να προσφέρουν στους δημιουργούς επιλογές για το τι θα φαίνεται και τι όχι από πλευράς ανταπόκρισης κοινού. Για παράδειγμα, το Instagram προσφέρει εδώ και καιρό τη δυνατότητα να κρύψει κανείς το συνολικό αριθμό των likes που έχει συγκεντρώσει σε ένα post του.

Και όλα τα παραπάνω μόνο τυχαία δεν είναι, αφού ο λόγος ύπαρξης των social media είναι άλλος, αλλά και οι ίδιες οι εταιρείες ζημιώνονται όταν οι χρήστες αισθάνονται πίεση και σταματούν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.

Είναι πρόσφατο, δε, και το παράδειγμα με το YouTube Rewind του 2018, το κλασικό video που δημοσιεύει κάθε χρονιά το YouTube σε μορφή ανασκόπησης.

Η έκδοση του video για το 2018 ήταν αυτό που συγκέντρωσε τα περισσότερα dislikes στην ιστορία της σειράς και αυτό και μόνο αποτέλεσε αφορμή για πολλές συζητήσεις σχετικά με την ίδια την πλατφόρμα. Και δεν είναι τυχαίο πως μετά από αυτό το περιστατικό η Google αποφάσισε να ακυρώσει τη σειρά και να σταματήσει να δημοσιεύει YouTube Rewind.

Πηγή εικόνας: Τechcrunch

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA