Μενού
  • Α-
  • Α+

To Netflix έκανε επίσημα ανακοινώσεις για το νέο, φθηνότερο, πακέτο συνδρομής του που θα προσφέρει περιεχόμενο με διαφημίσεις και σε τιμή από €4,99 το μήνα. Μήπως όμως είναι αυτή η αρχή του τέλους για το streaming όπως το ξέραμε σήμερα;

Διαβάστε ακόμη: Wednesday: Το τρέιλερ της νέας σειράς του Netflix

Λιγότερα χρήματα, περισσότεροι συνδρομητές

Από τη στιγμή που η πανδημία δεν είναι πρώτη στην επικαιρότητα και ο κόσμος κυκλοφορεί, οι ώρες που αφιερώνει στην τηλεόραση και στην «κατανάλωση» τηλεοπτικού περιεχομένου περιορίστηκε. Κάτι τέτοιο το αποδεικνύουν όλες οι πρόσφατες έρευνες, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα που δημιουργήθηκε είναι πως αλλάζει άρδην την αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών που πρέπει να βρουν τρόπους να αυξήσουν την εγκατεστημένη βάση χρηστών τους.

Τόσο το γεγονός ότι η συνδρομητική βάση έχει φτάσει κοντά στο «ταβάνι» της, όσο και η κοινή χρήση λογαριασμών και τα αυξημένα κόστη παραγωγής έχουν θορυβήσει τις εταιρείες που πρέπει να βρουν τρόπους να αυξήσουν την κερδοφορία. Και πρώτη που θα κληθεί να αντιμετωπίσει αυτόν τον πονοκέφαλο είναι η εταιρεία του Netflix.

Από τις φήμες, στην ανακοίνωση

Το Netflix ξεκίνησε κάποιες δοκιμές σε λατινικές αγορές έτσι ώστε να αυξήσει την πελατειακή του βάση. Αυτό που έκανε είναι πως άρχισε να μπλοκάρει την πρόσβαση στον λογαριασμό σε άτομα εκτός του οικιακού δικτύου του βασικού χρήστη, θέλοντας ουσιαστικά να μειώσει (αν όχι, να εξαφανίσει) το φαινόμενο κοινής χρήσης ενός account.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν ούτε κατά διάνοια το επιθυμητό και έτσι -στην παρούσα φάση τουλάχιστον- έπρεπε να βρεθεί άλλη λύση. Έτσι, από τις φήμες για ένα φθηνότερο πακέτο με διαφημίσεις φτάσαμε στις ανακοινώσεις της περασμένης Πέμπτης, όταν και η πλατφόρμα ανακοίνωσε το πακέτο Basic with Ads.

Netflix Basic with Ads: Οι παροχές, οι περιορισμοί

Το φθηνότερο πακέτο έρχεται να προσφέρει αυτό ακριβώς που περιμέναμε, πρόσβαση δηλαδή στην υπηρεσία με ένα χαμηλότερο αντίτιμο. Το νέο αυτό πακέτο έρχεται από τις 3 Νοεμβρίου σε 12 αγορές, μέσα στις οποίες βρίσκονται οι: ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Βραζιλία, Ιαπωνία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Στις ΗΠΑ το πακέτο θα ξεκινάει από τα 6,99 δολάρια το μήνα, ενώ στην Ευρώπη η αντίστοιχη τιμή συνδρομής ορίστηκε στα 4,99 ευρώ. Ωστόσο, τα μειονεκτήματα και οι περιορισμοί είναι σημαντικά. Αρχικά, όσοι επιλέξουν αυτό το πακέτο θα πρέπει να περιοριστούν στην ανάλυση 720p, που για τις σύγχρονες τηλεοράσεις είναι αρκετά χαμηλή. Δεύτερον, δεν θα έχουν πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο της πλατφόρμας. Τρίτον, για κάθε ώρα προγράμματος θα πρέπει να βλέπουν διαφημίσεις 15 δευτερολέπτων για 4-5 λεπτά και τέταρτον, δεν θα μπορούν να αξιοποιήσουν τη λειτουργία θέασης εκτός σύνδεσης.

Οι προβληματισμοί για την επόμενη μέρα

Το μεγάλο ερωτηματικό είναι το πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές σε αυτήν την εξέλιξη. Θα μπουν νέοι συνδρομητές στην υπηρεσία; Θα επιστρέψουν αυτοί που είχαν διακόψει τη συνδρομή τους; Από την άλλη, ο μεγαλύτερος προβληματισμός των αναλυτών της αγοράς είναι πως αυτό είναι ίσως η αρχή του τέλους για τις υπηρεσίες streaming όπως τις ξέραμε μέχρι σήμερα.

Το Netflix, το Disney+ και όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες ροής προγράμματος, βασίζονταν κυρίως στην απουσία διακοπών για διαφημίσεις, αλλά και στην πολύ υψηλή ποιότητα εικόνας και ήχου. Πέραν αυτού, πολλοί εκτιμούν ότι ο νέος χαρακτήρας που θα αποκτήσουν οι πλατφόρμες που θα επιλέξουν μία λύση αντίστοιχη του Netflix Basic with Ads θα θυμίζει περισσότερο καλωδιακή τηλεόραση, παρά video streaming υπηρεσία. Και είναι κάτι που σίγουρα θα γυρίσει όλη αυτήν την προσπάθεια αρκετά πίσω.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA