Μενού
gen
  • Α-
  • Α+

Πριν αναφερθούμε στον Γιάννη Δαλιανίδη και το «Ρετιρέ» (με τη θρυλική πολυκατοικία), θα πρέπει να σταθούμε σε ένα φαινόμενο της σύγχρονης τηλεόρασης. Η έννοια του μικροσύμπαντος, εκεί δηλαδή, που κατοικούν χαρακτήρες διαφορετικών σειρών, οι οποίοι μέσω σεναριακών ευρημάτων, συναντώνται ή απλά υπάρχουν παράλληλα στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, είναι μάλλον άγνωστη στην ελληνική τηλεόραση. Ο Σάουλ Γκούντμαν, με το "Better Call Saul", τη σπουδαία τηλεοπτική σειρά που διαδραματίζεται λίγα χρόνια πριν ο Γουόλτερ Γουάιτ συναντήσει τον Τζέσι Πίνκμαν στο "Breaking Bad", είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου σύμπαντος.

Οι «Μικρές Αμαρτίες» μοιάζουν με περίπτωση μικροσύμπαντος, αλλά είναι κάτι τελείως διαφορετικό. 

Το 2000, το τηλεοπτικό κανάλι Star είχε γεμίσει το πρόγραμμα του με μυθοπλασία βαριών ονομάτων. Η Μιρέλλα Παπαοικονόμου έκανε το «Ουδέν Πρόβλημα» με τον Άκη Σακελλαρίου ως μοντέρνο Ταλαντούχο κύριο Ρίπλέϊ, ο Γιώργος Κωνσταντίνου υποδυόταν το δημοσιογράφο (!) που ερωτευόταν τη Ζέτα Μακρυπούλια στο «Μπέρδεμα».

Οι «Δροσουλίτες» και το «Κλειδί» τάιζαν το κοινό με Πέτρο Φιλιππίδη σε κωμικούς ρόλους, και ο Γιάννης Δαλιανίδης σκαρφιζόταν νέα ιστορία, με πρωταγωνίστριες τις Κατιάνα Μπαλανίκα και Άννα Παναγιωτοπούλου, ένα ντουέτο-dream team που είχε μαγέψει στη «Ντόλτσε Βίτα» των Ρήγα/Παπαπέτρου.

Τι ήταν οι «Μικρές Αμαρτίες»

 Η ιστορία ξετυλίγεται σε μια γειτονιά της Αθήνας, σ' ένα σπίτι που ζουν δυο ανύπαντρες αδελφές η Άννα (Παναγιωτοπούλου) και η Μήτση (Μπαλανίκα). Η σχέση των δυο αδελφών, είναι προβληματική, αφού οι χαρακτήρες τους είναι τελείως διαφορετικοί. Όμως όλα θα αλλάξουν όταν την Άννα ερωτεύεται ο διευθυντής της εταιρίας που εργάζεται και ο οποίος είναι παντρεμένος (Δημήτρης Αυγουστίδης - ο πατέρας του Ορφέα, που απολαύσαμε και στο «10 Λεπτά Κήρυγμα, λίγα χρόνια μετά)...

Τι ήταν στην πραγματικότητα

Ένα παράλληλο σύμπαν του «Ρετιρέ»! Το μετρίως πονηρό τέχνασμα του ειδυλλίου μεταξύ του διευθυντή (Αυγουστίδης) και της Άννας, έκρυβε απλά τα στοιχειώδη: Οι λιγούρηδες που έτρωγαν τσάμπα από το φαγητό των άλλων ήταν και πάλι εκεί. Τα λαχεία που όλοι τα κέρδιζαν, αλλά στο τέλος όλοι έχαναν, επίσης, όπως και τα κυριλέ εστιατόρια, που κανείς δεν καταλάβαινε τι γράφει το μενού. Η Μήτση είχε κάτι από την ελαφρομυαλιά της κυρίας Σοφίας του «Ρετιρέ» και της Ζωζώς (Σαπουντζάκη) από τους «Μικρομεσαίους», ενώ η Άννα ήταν μονίμως θυμωμένη, θυμίζουν Κατερίνα Γιουλάκη και Χαρούλα Πεπονάκη μαζί.

Ο Λορέντζος Φραγκούλης και η Αλεξάνδρα Παντελάκη ήταν μια κόπια του Ιάσονα και της κυρίας Θάλειας, αυτή τη φορά όμως δεν είχαν υπό τη διεύθυνσή τους κατάστημα τηλεοράσεων, αλλά κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών (!).Οι Μικρές Αμαρτίες ήταν κάτι σαν remake του «Ρετιρέ» με παράλληλη ανάπτυξη κάποιων νέων χαρακτήρων, για το ξεκάρφωμα. 

Ήταν το μόνο remake του «Ρετιρέ»;

Σαφώς και όχι! Οι «Μικρομεσαίοι» εμφανίστηκαν το 1992 για μια και μοναδική σεζόν, κάνοντας τον Ιάσονα γιάπη σε ιδιωτική εταιρεία, και φέρνοντας τις Μάρθα Καραγιάννη - Ζωζώ Σαπουντζάκη - Ματθίλιδη Μαγγίρα στη θέση της Κατερίνας και της (τοξικής) συντροφιάς της.

Ο ίδιος ο Μάκης Δελαπόρτας έχει πει πως οι «Μικρομεσαίοι» βασίστηκαν στο «Ρετιρέ», που διακόπηκε ακαριαία, όταν κάποιοι πρωταγωνιστές ζήτησαν παραπάνω χρήματα. Άρα, αυτό μας κάνει τις «Μικρές Αμαρτίες» τον τέταρτο κύκλο του «Ρετιρέ»;

 

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA