Μενού
  • Α-
  • Α+

Ερωτήματα έχει προκαλέσει το αεροπορικό δυστύχημα με το Boeing 737-800 της China Eastern Airlines που μετέφερε 132 ανθρώπους και συνετρίβη σε βουνά της νότιας Κίνας. Η πτήση MU5735 είχε απογειωθεί 13:00 τοπική ώρα από το Κουνμίνγκ με κατεύθυνση την Καντόνα, σε απόσταση 1.300 χιλιομέτρων. Το αεροσκάφος έχασε την επαφή καθώς πετούσε πάνω από την πόλη Γουτζού στην ορεινή περιοχή του Γκουανγκσί και συνετρίβη κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. 

Ο αερομεταφορέας China Eastern Airlines επιβεβαίωσε «θανάτους» και εξέφρασε τα συλλυπητήριά του για τη συντριβή του Boeing-737. «Η εταιρεία αποτίει φόρο τιμής στους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα» αναφέρει η ανακοίνωση.  Το αεροπλάνο που συνετρίβη ήταν έξι ετών, ταξίδευε στα 29.100 πόδια και δύο λεπτά και 15 δευτερόλεπτα αργότερα τα δεδομένα έδειξαν ότι είχε κατέβει στα 9.075 πόδια. Είκοσι δευτερόλεπτα αργότερα το τελευταίο του υψόμετρο ήταν 3.225 πόδια. Οι συντριβές κατά τη φάση ευθείας οριζόντιας πτήσης είναι σχετικά σπάνιες.

Διαβάστε ακόμη: Κίνα: Βίντεο - ντοκουμέντο από τη συντριβή του Boeing 737 με τους 132 επιβάτες 

Η Boeing είπε πέρυσι μόνο το 13% των θανατηφόρων ατυχημάτων παγκοσμίως μεταξύ 2011 και 2020 συνέβησαν κατά τη φάση της κύριας πτήσης ενώ το 28% σημειώθηκε κατά την τελική προσέγγιση και το 26% κατά την προσγείωση, σύμφωνα με το Reuters. «Συνήθως το αεροπλάνο είναι σε αυτόματο πιλότο κατά τη διάρκεια της κύριας πτήσης. Επομένως, είναι πολύ δύσκολο να καταλάβουμε τι συνέβη», δήλωσε ο Li Xiaojin, ένας Κινέζος ειδικός στην αεροπορία.

https://www.instagram.com/p/CbXCE-UotAX/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Συντριβή boeing 737 της China Eastern Airlines: Τι είναι το «στολάρισμα»

Ο Άρθουρ Ρόου, ειδικός συνεργάτης στο κέντρο απόδοσης και λειτουργικότητας αεριοστροβίλων για μηχανική πρόωσης στο Πανεπιστήμιο Cranfield, είπε στη MailOnline: «Φαίνεται πιθανότατα ένα συμβάν απώλειας ελέγχου, πιθανώς επειδή πέταγε σε μεγάλο ύψος με χαμηλή ταχύτητα αέρα (στολάρισμα). Ως συνήθως υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες για την πτώση ενός αεροπλάνου. Μία από αυτές είναι το να μην ανταποκρίνονται οι επιφάνειες ελέγχου του πίσω μέρους. Ίσως να οφείλεται και σε έναν ακατάλληλο συνδυασμό ρυθμίσεων του αυτόματου πιλότου». Ο ίδιος, όπως λέει, δεν είναι εξοικειωμένος με τις λειτουργίες του συγκεκριμένου τύπου της Boeing, ωστόσο σημειώνει ότι «είναι απίθανο να σχετίζεται με τον κινητήρα, καθώς τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν κανονικά χωρίς ισχύ κινητήρα, προφανώς όμως για περιορισμένο χρονικό διάστημα». 

Από την πλευρά του, ο Bharath Ganapathisubramani, καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών και Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον σημειώνει «Εάν το Flight Data Recorder ή το Cockpit Voice Recorder βρεθούν και είναι σε κατάσταση χρήσης, θα πρέπει να γνωρίζουμε πολύ περισσότερα σε λίγους μήνες και μια οριστική απάντηση στο τι προκάλεσε την τραγωδία πιθανόν να εμφανιστεί σε ένα έτος περίπου, με βάση τα τυπικά χρονοδιαγράμματα τέτοιων γεγονότων». Ο Τάο Γιανγκ, αναπληρωτής καθηγητής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, δήλωσε: «Το αεροπλάνο ήταν εντελώς εκτός ελέγχου και σε αυτό το στάδιο είναι πολύ δύσκολο να πούμε τι έχει συμβεί. Ωστόσο, τα περισσότερα από τα αεροπορικά ατυχήματα σχετίζονται με αστοχία αισθητήρων». 

Βίντεο από τη συντριβή 

Την ίδια στιγμή, συγκλονιστικά πλάνα από κάμερες κλειστού κυκλώματος ασφαλείας αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με χρήστες να υποστηρίζουν ότι πρόκειται για εικόνες από την συντριβή του αεροσκάφους στην Κίνα. Ωστόσο, τόσο οι εικόνες όσο και τα βίντεο που κυκλοφορούν δεν έχουν επιβεβαιωθεί από καμία επίσημη πηγή. Το βίντεο φέρεται να δείχνει τη σοκαριστική στιγμή που το επιβατικό αεροσκάφος με τους 132 επιβαίνοντες πέφτει με ταχύτητα σχεδόν 650 χλμ / ώρα σε ορεινή περιοχή στη νότια Κίνα. Το αεροσκάφος πραγματοποιεί κάθετη πτώση, ώσπου χάνεται στα βάθη του δάσους και φαίνεται ότι έχει τεθεί εκτός λειτουργίας κάθε σύστημα πλοήγησης.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

Πλήγμα για την Boeing

Τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σχετικά σπάνια την Κίνα, όπου οι αεροπορικές μεταφορές έχουν σημαντικά αναπτυχθεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες και όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι αυστηρά. Το τελευταίο σοβαρό αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε τον Αύγουστο 2010, όταν πτήση της Henan Airlines συνετρίβη στην βορειοανατολική Κίνα προκαλώντας τον θάνατο 40 ανθρώπων. Ο βαρύτερος απολογισμός ανήκει στην συντριβή, το 1994, ενός Tupolev 154 της China Northwest Airlines λίγο μετά την απογείωση από την Σιάν στην βόρεια Κίνα, με συνέπεια τον θάνατο 160 επιβαινόντων. Πολλοί Κινέζοι επιβάτες χάθηκαν επίσης τον Μάρτιο 2014 κατά την αινιγματική εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysian Airlines με προορισμό το Πεκίνο.

Η σημερινή καταστροφή αποτελεί νέο σκληρό πλήγμα για την Boeing στην Κίνα. Τον Μάρτιο 2019, η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που έδωσε εντολή στις αεροπορικές της εταιρείες να σταματήσουν τις πτήσεις των 737 MAX για λόγους ασφαλείας. Το μέτρο είχε ληφθεί έπειτα από δύο δυστυχήματα με 737 MAX στο εξωτερικό, με 346 νεκρούς. Τρία χρόνια αργότερα, η κινεζική ρυθμιστική αρχή ήρε τελικά τον περασμένο Δεκέμβριο την απαγόρευση πτήσης των Boeing 737 MAX. Δεν είναι γνωστό αν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επαναλάβει τις εμπορικές πτήσεις στην Κίνα. Η απόφαση για την άρση της απαγόρευσης ήταν πολύ σημαντική για την Boeing, καθώς η Κίνα αποτελεί σημαντική αγορά για την εταιρεία. Η κινεζική ρυθμιστική αρχή είχε θέσει ως όρο για την επιστροφή του 737 MAX στους κινέζικούς ουρανούς την πραγματοποίηση τεχνικών τροποποιήσεων για την εγγύηση της ασφάλειας των πτήσεων. Η Κίνα ήταν η τελευταία μεγάλη χώρα που ήρε την απαγόρευση πτήσεων του 737 MAX.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA