Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Εορταστικό ωράριο: «Πλημμύρα» στο κέντρο - «Ζεσταίνεται» η αγορά, ακριβότερο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Πλημμύρισε το κέντρο της Αθήνας από τους καταναλωτές που εκμεταλλεύτηκαν την ανοιχτή αγορά της Κυριακής καθώς και τον κάπως καλύτερο καιρό μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Καρμέλ. Η αγορά φαίνεται να «ζεσταίνεται» ενόψει των Χριστουγέννων με την αγοραστική κίνηση να αυξάνεται και τα μαγαζιά να ελπίζουν σε καλό τζίρο στις γιορτές, ωστόσο, ελλοχεύει ο κίνδυνος της υπερμετάδοσης του κορονοϊού υπό τον φόβο της μετάλλαξης Ομικρον και η σημερινή μέρα αποτελεί ένα κρας τεστ για το πώς θα κινηθεί ο δείκτης μεταδοτικότητας κι αν θα επαληθευθούν οι φοβίες όσων «βλέπουν» έκρηξη κρουσμάτων μετά τις γιορτές.

Διαβάστε ακόμη: Νέα μέτρα: Η εξειδίκευση για τις ανατιμήσεις σε ρεύμα και φυσικό αέριο - Πώς θα λειτουργεί η γραμμή 15902 και ποιους αφορά

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα Κυριακή 19 Δεκεμβρίου είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου. Τα πολυκαταστήματα και οι αλυσίδες καταστημάτων, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης (ΣΕΛΠΕ), λειτουργούν από τις 11:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ, ενώ σύμφωνα με το προτεινόμενο ωράριο των εμπορικών συλλόγων τα μικρότερα καταστήματα είναι ανοιχτά από τις 11:00 το πρωί και θα παραμείνουν έως τις 18:00 το απόγευμα.

«Αλμυρό» το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Την ίδια ώρα το χριστουγεννιάτικο τραπέζι αναμένεται να είναι... αλμυρό. Oπως προκύπτει από την μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού που προκύπτει από τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ το 2021 είναι αυξημένες κατά 5% κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2020, ενώ είναι αυξημένες κατά 1% σε σχέση με την υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε το 2015.

Συγκεκριμένα το τυπικό καλάθι υπολογίζεται σε 86,18 ευρώ το 2021 έναντι 81,81 ευρώ το 2020. Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην τιμή του αρνιού κατά 24%, η τιμή του οποίου παραμένει υψηλότερα από το Πάσχα και μετά με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να μην έχουν αλλάξει ως τότε.

Μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στην τιμή της ντομάτας κατά 25%, λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών. Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους.

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, υπάρχουν προσφορές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δίνουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να εξισορροπήσει κάπως τις αυξήσεις επιλέγοντας έγκαιρα κι έξυπνα. Μ' αυτόν τον τρόπο μπορεί να κερδίσει 13% της αξίας των αγορών του ενώ με έξυπνες αγορές και η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει ακόμα και το 21% της αξίας του καλαθιού.

Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ όλοι οι επιμέρους δείκτες παρουσιάζουν αυξήσεις (δημητριακά, έλαια, κρέας, γαλακτοκομικά, ζάχαρη) με μεγαλύτερες αυξήσεις από αυτές να καταγράφονται στα φυτικά έλαια και στα δημητριακά. Οι αυξήσεις αυτές οφείλονται κυρίως στην αποδοτικότητα της παραγωγής στις μεγάλες παραγωγούς χώρες και στην αύξηση της ζήτησης από τις χώρες της Ασίας. Αρκετές από αυτές τις μεταβολές επηρεάζουν την παραγωγή τροφίμων στην Ελλάδα λόγω των εισαγόμενων πρώτων υλών, αλλά και τις εισαγωγές τελικών τροφίμων και ποτών από τις διεθνείς αγορές.

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA