Μενού
  • Α-
  • Α+

Μία σειρά λαθών από τον πιλότο του Antonov που μετέφερε πυρομαχικά φαίνεται πως οδήγησε στη συντριβή του στην Καβάλα. Απαντήσεις για τα όσα συνέβησαν το βράδυ του Σαββάτου (16/7) αναμένεται να δώσουν Ελληνες ειδικοί σε συνεργασία με στρατιωτικούς και ειδικούς από την υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων που θα έρθουν από τις ΗΠΑ

Διαβάστε ακόμη: Συντριβή Antonov στην Καβάλα: Μετά τη Σερβία, διάβημα και στην Ουκρανία για το φορτίο του μοιραίου αεροσκάφους

Σύμφωνα με το STAR, μετά από συνεννόηση των ελληνικών με τις αμερικάνικες αρχές έρχεται ειδικό κλιμάκιο από τις ΗΠΑ στο οποίο θα συμμετέχουν στρατιωτικοί και ειδικοί από την υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων. Η ακριβής σύνθεση του κλιμακίου καθορίζεται αυτές τις ώρες και θα έρθουν άμεσα στην Ελλάδα για να κάνουν τις δίκες τους έρευνες στο σημείο του δυστυχήματος. Στόχος των Αμερικανών ερευνητών είναι να διαπιστώσουν τι ακριβώς έγινε και έπεσε το αεροσκάφος και τι ακριβώς περιλάμβανε το φορτίο των πυρομαχικών. Αν δηλαδή τα πυρομαχικά που δηλώθηκαν ήταν πράγματι και αυτά που μετέφερε το Antonov.

Antonov: Τα λάθη που οδήγησαν στην συντριβή 

Ο δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και εν ενεργεία πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μίλησε για την απόφαση του πιλότου να μην πάει στη Λήμνο που ήταν πιο κοντά αλλά στην Καβάλα, μέσα από βουνά. «Αυτό είναι “συνταγή ατυχήματος”» σημείωσε μιλώντας στον ΑΝΤ1. «Ενας κυβερνήτης αεροσκάφους έχει καλή γνώση και το ότι επέλεξε να πάει στη Λήμνο που το αεροδρόμιο ήταν 32 μίλια και επέλεξε να πάει στην Καβάλα που ήταν 46 μίλια αριστερά του, είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί. Το ερώτημα είναι γιατί πήγε στην Καβάλα από τον δύσκολο και μακρύ δρόμο και όχι από τον εύκολο και ασφαλή πάνω από τη θάλασσα. Θα μπορούσε να το είχε προσεγγίσει 6 με 7 λεπτά νωρίτερα από το χρόνο που κατέπεσε. Σε αντίθεση επέλεξε μία άλλη διαδρομή προς τα βόρεια πάνω από την περιοχή της Ασπροβάλτας και να βρεθεί στο Παγγαίο όπου υπάρχουν ορεινοί όγκοι» είπε ο κ. Κωνσταντέλλος. 

Οπως τόνισε, η απόφαση να πάει το αεροσκάφος στην Καβάλα μέσα από τα βουνά «δεν συνάδει με αυτό που λέμε ότι αποφεύγουμε πολλές δυσχέρειες μαζί όταν είμαστε σε δύσκολη κατάσταση: το αεροπλάνο είναι σε κίνδυνο με βλάβη, είναι βράδυ, κουβαλάει 11,5 τόνους εκρηκτικά και μπαίνει σε μία περιοχή όπου το προσωπικού του θαλάμου διακυβέρνησης δεν είναι εξοικειωμένο. Αυτό είναι συνταγή ατυχήματος. Η μόνη ερμηνεία που μπορεί να υπάρξει εδώ, επειδή η βλάβη δεν είναι δομικά καταστροφική, είναι να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Νις και στο δρόμο προς αυτή τη διαδρομή συμβαίνει κάτι πιο καταστροφικό με αποτέλεσμα να μπει στην Καβάλα μπαίνοντας στα βουνά και την κατάπτωση με έναν ημι-ελεγχόμενο τρόπο γιατί δεν καταλήγει με ελεύθερη πτώση ούτε διαλύεται στον αέρα, έχει όμως βαθιά και εντατική κάθοδο, 6.000 πόδια το λεπτό». 

Ερευνες στα μαύρα κουτιά – Τι θα δείξουν οι σοροί 

«Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη από κατασκευής τους δεν είχαν μαύρα κουτιά, τοποθετήθηκαν για να μπορούν να πετούν σε ευρωπαϊκό χώρο. Παρά το γεγονός ότι αυτά τα κουτιά είναι παλιάς τεχνολογίας θα παράσχουν χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση του αεροσκάφους, τους κινητήρες, τα πηδάλια, τα βασικά συστήματα του αεροπλάνου.  Θα έχουμε στοιχεία για την κατάσταση των κινητήρων όπως θερμοκρασίες, στροφές, πιέσεις, αν υπήρχε ένδειξη φωτιάς. Συγχρόνως οι διερευνητές θα καταλάβουν από τα χειριστήρια αν είχαν οι πιλότοι τον έλεγχο του αεροσκάφους» σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο. 

Επίσης «από τις σορούς θα καταλάβουμε αν όσοι βρίσκονταν στον θάλαμο διακυβέρνησης φορούσαν τα ειδικά γυαλιά και τις μάσκες που φοράμε όταν έχουμε τοξικές αναθυμιάσεις. Αυτό θα μας δείξει αν η φωτιά επηρέασε τις σωληνώσεις συμπίεσης και κλιματισμού του αεροπλάνου και έφερε τις τοξικές αναθυμιάσεις και τους καπνούς στον θάλαμο διακυβέρνησης, κάνοντας δύσκολη την πτήση». 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA