Μενού
stathmarxis-tempi
Ο σταθμάρχης που είχε βάρδια την ώρα της τραγωδίας στα Τέμπη | Getty, Facbeook
  • Α-
  • Α+

Ο 59χρονος σταθμάρχης είχε πιάσει δουλειά στον κομβικό σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου κι αυτό σημαίνει πως όταν έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη βρισκόταν για μόλις 5η ημέρα στη συγκεκριμένη θέση. Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν πως αφέθηκε μόνος του στη βάρδια να διαχειριστεί την κυκλοφορία των τρένων, κάτι που επιβεβαιώνει και ο δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρτζίδης στο Reader.gr

Όπως ανέφερε, ο συνήγορός του κατηγορούμενου, τον μήνα που προηγήθηκε, εργαζόταν σε μικρούς σταθμούς, είχε λάβει την πιστοποίησή του λίγο μετά την άφιξη του 2023 και πριν από πέντε ημέρες, μέσα δηλαδή στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, ανέλαβε υπηρεσία που θεωρείται από τις πιο δύσκολες και κομβικές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σάρωσαν τα πάντα στον σταθμό της Λάρισας - «Καθαρές οι εξετάσεις του σταθμάρχη»

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος με τη νέα του παραγγελία ζήτησε να η έρευνα σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη να «ανοίξει» και πέρα από τις ευθύνες που έχει ο σταθμάρχης που είχε βάρδια την ώρα της σύγκρουσης των δύο τρένων. Ηδη μάλιστα από χθες αρμόδιο κλιμάκιο «σάρωσε» το κτήριο του ΟΣΕ στη Λάρισα, όχι μόνο στα σταθμαρχείο, συγκεντρώνοντας στοιχεία από υπολογιστές, δεδομένα από τα εισιτήρια, συστήματα παρακολούθησης αλλά και όποιο αποδεικτικό στοιχείο θα στηρίξει τις πραγματογνωμοσύνες.

Την ίδια στιγμή, η καταγγελία που έκανε ο δικηγόρος ενός εν των τραυματιών έρχεται να βάλει μία νέα διάσταση στο θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στον κ. Μπαρτζώκη τόσο το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας όσο και την επόμενη, το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, στο κτήριο του ΟΣΕ είχε στηθεί πάρτι, καθώς ακούγονταν μουσικές. Μάλιστα ο ίδιος σε μία από τις τηλεοπτικές του παρεμβάσεις άφησε ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία θα μπορούσε να βρίσκεται ο σταθμάρχης. Αν δηλαδή ήταν νηφάλιος την ώρα που έδωσε τις σχετικές εντολές που κατέληξαν στη σύγκρουση. Ωστόσο κάτι τέτοιο φαίνεται να απορρίπτεται ως ενδεχόμενο. Σύμφωνα με τον Σταύρο Μπαλάσκα που μίλησε στον Alpha, οι τοξικολογικές εξετάσεις στις οποίες υπεβλήθη ο σταθμάρχης ήταν «καθαρές». «Στείρος για ναρκωτικά και αλκοόλ» ανέφερε το μήνυμα όπως ο ίδιος το μετέφερε στον τηλεοπτικό αέρα.

Μάλιστα όπως είπε ο δικηγόρος του 42χρονου τραυματία, στο MEGA, θα ερευνηθεί και ο ρόλος της τροχαίας Λάρισας για το κενό από το δυστύχημα μέχρι τη σύλληψη του σταθμάρχη, αλλά και την κατάσταση στην οποία αυτός βρέθηκε. «Πότε έγινε η σύλληψη του σταθμάρχη; Υπήρχε κενό μισής ώρας», σημείωσε και κατέληξε «Θέλω να ανοίξει η έρευνα (…). Ήταν πολιτική η θέση του σταθμάρχη, όχι υπηρεσιακή».

Ταχύτερη ολοκλήρωση ζητά ο Εισαγγελέας

Με τη δεύτερη παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προς τον Εισαγγελέα Εφετών της Λάρισας που έχει αναλάβει την εποπτεία των ερευνών, ουσιαστικά ζητά να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση στην έρευνα της υπόθεσης, πέρα φυσικά από το γεγονός πως δίνει κατευθύνσεις ώστε να «ανοίξει» αυτή και σε άλλα δεδομένα πέρα από τον ίδιο τον σταθμάρχη. Επί της ουσίας η παραγγελία του που σημειώνει «επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις και την ισχύουσα δικονομική τάξη» βασίζεται σε τρεις άξονες. 

Αρχικά στην άμεση συλλογή στοιχείων για την υπόθεση αλλά και τον σχολαστικό τους έλεγχο. Παράλληλα, την επέκταση της έρευνας και στην εταιρεία, τον ΟΣΕ, τη διοίκηση, τις επικοινωνίες αλλά και τις συνθήκες, δηλαδή πως βρέθηκε το συγκεκριμένο πρόσωπο σε αυτή τη θέση αλλά και γιατί ήταν μόνος του στη βάρδια κτλ. Τέλος, ζητά την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου. Θυμίζει πως η δικαιοσύνη έχει επικριθεί στο παρελθόν, αφήνοντας ουσιαστικά υπονοούμενα -όπως ανέφερε η δημοσιογράφος Ιωάννα Μανδρου- για την υπόθεση στο Μάτι που ακόμη 5 χρόνια μετά τις φονικές φωτιές, οι δίκες συνεχίζονται.

«Ηταν η κακιά ώρα»

Ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, κατά την προανακριτική του απολογία παραδέχθηκε χτες ότι έκανε λάθος αποδίδοντάς το στην «κακιά ώρα». Σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Με εντολή του εισαγγελέα Eφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, που από την πρώτη στιγμή εποπτεύει τις έρευνες, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή του επίσης ο εισαγγελέας πρωτοδικών παρίσταται διαρκώς στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας, η οποία θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση της υπόθεσης ως προς τις αιτίες και τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Σύμφωνα τώρα με την εντολή που έδωσε από την πρώτη στιγμή του πολύνεκρου δυστυχήματος ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, οι έρευνες θα πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και προς κάθε κατεύθυνση ούτως ώστε να βρεθούν οι αιτίες και να αποδοθούν οι ευθύνες της πρωτοφανούς τραγωδίας.

Ο αχθοφόρος που έγινε σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης είναι 60 ετών και εκπαιδεύτηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα για να αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση. Ο ίδιος ισχυρίστηκε πως γύρισε το κλειδί στον πίνακα ελέγχου προκειμένου το μοιραίο τρένο να πάει στη σωστή πορεία, ωστόσο οι γραμμές δεν άλλαξαν επειδή «δεν λειτούργησε το σύστημα». Οπως έγραψε νωρίτερα το Reader, ο 60χρονος ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του ως σταθμάρχης στις 24 Ιανουαρίου 2023 και ανέλαβε καθήκοντα, ενώ το μοιραίο δυστύχημα έγινε 28 Φεβρουαρίου 2023. Μάλιστα είχε κάνει και σχετική ανάρτηση γράφοντας «καλή μας αρχή». Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνδρας εργαζόταν στο παρελθόν σαν αχθοφόρος στον ΟΣΕ και στη συνέχεια εργαζόταν για 10 χρόνια στο υπουργείο Παιδείας, στο τμήμα όπου μετέφερε βιβλία στα σχολεία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA