Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο κώδωνας του κινδύνου σήμανε μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Σήμερα αναμένεται ο υπουργός κ. Γιάννης Πλακιωτάκης να συμμετάσχει σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται για τις μεταφορές οδικές, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές. Από την πλευρά της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία συμμετέχει αύριο στην 24ωρη παν-πειραϊκή απεργία ζητώντας την «πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών της σύγκρουσης των δυο τρένων και τη λήψη όλων εκείνων των μέτρων που απαιτούνται για ασφαλείς χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές και συγκοινωνίες».

Στον τομέα του υπουργείου Ναυτιλίας στελέχη του σημείωναν πως μετά το τραγικό περιστατικό «θα γίνουμε πιο ευαισθητοποιημένοι» στα ζητήματα των θαλάσσιων μεταφορών διαβεβαιώνοντας παράλληλα πως κάθε χρόνο γίνονται τόσο τακτικοί όσο και έκτακτοι έλεγχοι στα πλοία της ακτοπλοΐας και στα πλοία που είναι άνω των 30 ετών οι έλεγχοι γίνονται ακόμα και κάθε εξάμηνο. Όπως σημείωναν πρέπει τα πλοία που μεταφέρουν κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες, Έλληνες και ξένους, να είναι αξιόπλοα, να διαθέτουν τα προβλεπόμενα σωστικά μέσα με το απαραίτητο πλήρωμα έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος.

Προβλήματα στα λιμάνια

Την ίδια στιγμή ωστόσο οι καπετάνιοι των πλοίων της ακτοπλοΐας έχουν να αντιμετωπίσουν και μια άλλη πρόκληση που λέγεται προβλήματα στα λιμάνια. Κάθε χρόνο η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού σε συνεργασία με τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας ενημερώνει με έκθεσή της τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής - με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές, για τα αποτελέσματα των καθημερινών, επιτόπιων παρατηρήσεων και συμπερασμάτων που διαπιστώνονται και καταγράφονται στα λιμάνια όλης της χώρας.

Όπως επισημαίνει η ΠΕΠΕΝ «κύριος σκοπός αυτής της συλλογής στοιχείων είναι αφ’ ενός ο εντοπισμός των διαχρονικών προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων στα νησιά μας με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και αφετέρου η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να δοθούν άμεσες, αξιόπιστες τεχνικές ή επισκευαστικές λύσεις, οι οποίες θα κάνουν τα λιμάνια αυτά σύγχρονα και ασφαλή.»

Και προσθέτει πως: «Ένας άλλος σκοπός της έκθεσης είναι, να αναδειχθεί η επικινδυνότητα κάθε προσέγγισης σε αυτά, ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν από κοινού οι επιβάτες (κάτοικοι των νησιών, εργαζόμενοι και επισκέπτες) μαζί με τα πληρώματα και φυσικά τα πλοία σε κάθε ταξίδι στα μικρά ή μεγάλα λιμάνια της χώρας μας, τα οποία βάλλονται χειμώνα - καλοκαίρι από τα αλλεπάλληλα στοιχεία της φύσης. Επιδιώκει επίσης, να αναδειχθεί η ανεπάρκεια και κάποιες φορές η αδιαφορία των αρμόδιων, που είναι υπεύθυνοι για την κατασκευή νέων λιμένων ή για την συντήρηση και την αναβάθμισή των υπαρχόντων.» Όπως λένε χαρακτηριστικά οι πλοίαρχοι: «Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα. Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενίας τους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA