Μενού
tempi
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την απολογία του ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας για την εμπλοκή του στη σύγκρουση του επιβατικού τρένου και της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη. Αξιο αναφοράς είναι ότι ο 59χρονος άνδρας, εκείνο το μοιραίο βράδυ, ήταν μόνος του από τις 22:15 μέχρι και τις 23:04, ένα τέταρτο προτού σημειωθεί το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα με τα δύο τρένα, γεγονός που είχε επισημάνει και ο ίδιος στην μαραθώνια απολογία του το μεσημέρι της Κυριακής (5/3) στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας. 

Εκείνη η ημέρα, μάλιστα, είχε ιδιαίτερο φόρτο εργασίας, καθώς η πλατφόρμα ήταν γεμάτη κόσμο λόγω και των προηγούμενων καθυστερήσεων που είχαν σημειωθεί λόγω βλαβών σε άλλες αμαξοστοιχίες. Γενικότερα επικρατούσε αναστάτωση στον σταθμό και ο σταθμάρχης είχε κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα προβλήματα, παρόλο που βρισκόταν στο συγκεκριμένο σταθμό για πέντε μέρες, στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του στη θέση του σταθμάρχη. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε αρκετά λάθη από πλευράς σταθμάρχη, τόσο από άποψης των «κλειδιών», όσο και από την τήρηση βασικών δικλείδων ασφαλείας, όπως και η παράδοση σχετικών εγγράφων στα τρένα, τα λεγόμενα Δελτία Ειδοποίησης.

Το συγκεκριμένο δελτίο ειδοποίησης είχε κωδικό 2598 και ήταν της αμαξοστοιχίας που είχε φτάσει στη Λάρισα, το οποίο και θα έφευγε μετά και την αμαξοστοιχία Intercity 62, του επιβατικού τρένου που συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, το εν λόγω τηλεγράφημα ο 59χρονος σταθμάρχης έστειλε σε άλλο τοπικό τρένο, αλλά δεν έστειλε ποτέ στο μοιραίο τρένο με αποτέλεσμα την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, της επιβατικής με την εμπορική, από τη σύγκρουση που έχασαν τη ζωή τους 57 συνάνθρωποί μας.

Τι είναι το δελτίο ειδοποίησης

Το δελτίο ειδοποιήσεων με τον αριθμό 1001 είναι ένα έγγραφο που κάθε σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να το παραδίδει και κάθε μηχανοδηγός να το λαμβάνει όταν βρίσκεται σε έναν σταθμό. Μάλιστα, μόλις πάρει το συγκεκριμένο έγγραφο μπορεί να αποχωρήσει, σύμφωνα με το Mega, από τον σταθμό στον οποίο και βρίσκεται. Στο σχετικό έγγραφο ο σταθμάρχης Λάρισας θα έπρεπε κανονικά να γράψει την αμαξοστοιχία, το δρομολόγιό της (σ.σ. αμαξοστοιχίας), όπου στη συγκεκριμένα περίπτωση από τον σταθμό της Λάρισας στον σταθμό των Νέων Πόρων στην Πιερία. Παράλληλα στο Δελτίο Ειδοποιήσεων θα έπρεπε να γράφει και το πού θα κινούνταν το τρένο, δηλαδή είτε στις γραμμές ανόδου, είτε αν υπήρχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα, να κινούνταν στη γραμμή καθόδου με την ανάποδη κατεύθυνση.

Το συγκεκριμένο έγγραφο είναι τριπλότυπο, δηλαδή παίρνει από ένα ο σταθμάρχης, ο μηχανοδηγός και ένα μένει στο βιβλίο. Το έγγραφο μπαίνει και στα φύλλα πορείας της κάθε αμαξοστοιχίας και δεν το παρέδωσε ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό. Αποτελεί άλλη μία δικλείδα ασφαλείας, η οποία όπως αναφέρει το Mega, δεν τηρήθηκε ποτέ, καθώς ούτε το συμπλήρωσε, ούτε το παρέδωσε ποτέ ο 59χρονος.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA