Μενού
treno - grammes
Γραμμές τρένου | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ως το «χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» χαρακτηρίζουν αρκετοί ειδικοί των σιδηροδρόμων τα όσα έγιναν στην Τέμπη μετά και τη σύγκρουση του επιβατικού τρένου με την εμπορική αμαξοστοιχία, κατά τη διάρκεια της οποίας σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι. Μία σειρά παραλείψεων στις δικλείδες ασφαλείας, η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τους ειδικούς στον χώρο των σιδηροδρόμων, οδήγησαν, μεταξύ άλλων, στο δυστύχημα το οποίο όμως παραλίγο να λάβει χώρα στις Σέρρες τον Μάιο του 2022.

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του Mega, η συγκεκριμένα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή και πιο συγκεκριμένα στο «παρά ένα». Το περιστατικό σημειώθηκε στις 23 Μαΐου του 2022, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία 3634 ακινητοποιείται στον σταθμό των Σερρών. Αντί να δοθεί εντολή να αποσυρθεί το τρένο με μηχανή εφεδρείας, δίνεται εντολή σε εμπορευματική αμαξοστοιχία να κινηθεί και αυτή στις Σέρρες και ειδικότερα σε έναν σταθμό που δεν λειτουργεί και δεν υπάρχει ούτε σταθμάρχης.

Τα δύο τρένα βρέθηκαν σε τροχιά σύγκρουσης, με την Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών ΟΣΕ να καταγγέλλει, με κείμενό της, ότι «δεν λειτουργούσε και άρα δεν ήταν εφικτό να διευθετηθούν οι αλλαγές (κλειδιά) σε παρακαμπτήριο, για να μην υπάρξει σύγκρουση των 2 τρένων (κινούνταν και τα 2 επί μονής γραμμής). Μόλις έγινε αντιληπτό για το τι πήγε να συμβεί, δόθηκε εντολή σε εργάτη γραμμής να πάει στον σταθμό των Σερρών με κλειδούχο, για να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές και έτσι να αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση των τρένων.

Και συνεχίζεται στην καταγγελία της ΠΕΣΟΣΕ:  «Η διάλυση όμως που επικρατεί στον ΟΣΕ δεν έχει τέλος. Ο συνάδελφος εργάτης γραμμής και ο συνάδελφος κλειδούχος που κατέφθασαν στον σταθμό Σερρών διαπίστωσαν ότι δεν είχαν τα κλειδιά του σταθμού Σερρών για να εισέλθουν στο κτίριο και να πάρουν τα απαραίτητα εργαλεία για τις απαιτούμενες ενέργειες».

Η «προφητική» φράση για σιδηροδρομικό δυστύχημα

«Ζητήθηκε μετά από κάποιο λάθος το οποίο είχε γίνει, να γίνει αλλαγή κλειδιού στο σταθμαρχείο Σερρών, το οποίο ήταν κλειστό. Ηδη υπήρχε κίνδυνος αυτό το ανθρώπινο λάθος, να έχει μια τραγική εξέλιξη, γιατί δεν μπορούσαν να βρούνε τον υπεύθυνο, ώστε να ανοίξει την πόρτα του σταθμαρχείου και να γίνει αυτή η αλλαγή κλειδιού», είπε ο Πασχάλης Τόσιος, δημοσιογράφος. Ποια λύση βρέθηκε τελικά; Το δυστύχημα που ενδεχομένως θα στοίχιζε δεκάδες ζωές αποφεύχθηκε χάρη σε έναν συνταξιούχο σταθμάρχη.

«Πανικόβλητος ο υπηρεσιακός μηχανισμός του ΟΣΕ και μπροστά σε ένα ενδεχόμενο δυστύχημα που θα στοίχιζε ανθρώπινες ζωές, κάλεσε συνταξιούχο σταθμάρχη της περιοχής που είχε (πως άραγε βρέθηκαν στην κατοχή του) κλειδιά του σταθμού Σερρών και του ζήτησε να ανοίξει άμεσα το κτίριο, όπως και έκανε», γράφει στην καταγγελία της η ΠΕΣΟΣΕ.

«Προειδοποιούμε ότι, αν συνεχιστούν οι εγκληματικές αυτές παραλείψεις και ενέργειες θα κοστίσουν ανθρώπινες ζωές». Κάτι που τελικά συνέβη με τον πιο τραγικό τρόπο 9 μήνες μετά. Στις 28 Φεβρουαρίου στα Τέμπη, έγινε αυτό που την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε στις Σέρρες. Όπως όλα δείχνουν ήταν απλά θέμα χρόνου να συμβεί το κακό. Τα 57 αθώα θύματα των Τεμπών πλήρωσαν με τη ζωή τους εγκληματικές παραλείψεις και αμέλειες.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA