Μενού
treno - grammes
Γραμμές τρένου | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων 57 άνθρωποι, έχει ανοίξει μία μεγάλη συζήτηση για την κατάσταση που επικρατούσε στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Μάλιστα, σε όλες αυτές τις «συζητήσεις» λόγο έχει και η Δικαιοσύνη, η οποία εξετάζει και επίσημα τέσσερα δυστυχήματα την τελευταία εξαετία, από τα οποία δυστυχήματα σκοτώθηκαν 7 άνθρωποι. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Δικαιοσύνη θέτει και δύο ερωτήματα σχετικά με τα δυστυχήματα.

Οπως αναφέρει ο Alpha, στα ερωτήματα που καταθέτει η Δικαιοσύνη στους αρμόδιους φορείς αναφέρεται:

  1. Υπήρξε καταλογισμός ευθυνών;
  2. Προχώρησαν οι έρευνες;

Το πρώτο δυστύχημα που μπαίνει στο επίκεντρο των ερευνών της δικαιοσύνης τοποθετείται χρονικά το 2016 στις Σέρρες, όταν και σε εργασίες ρουτίνας ένα βαγόνι συντήρησης των γραμμών συγκρούστηκε με ένα ειδικό ψεκαστικό, από την οποία σύγκρουση σκοτώθηκαν 2 εργάτες και τραυματίστηκαν οι δύο μηχανοδηγοί. Συγγενείς και δικηγόροι των θυμάτων στα Τέμπη θα παρακολουθήσουν, σύμφωνα με τον Alpha, από κοντά την επανεξέταση κάθε υπόθεσης, καθώς κάνουν λόγο για «καμπανάκια» κινδύνου τα οποία δεν εισακούστηκαν.

Παράλληλα, ξανανοίγει και η υπόθεση του 2017 στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, όπου τρένο κινούμενο με ταχύτητα 144 χιλιόμετρα ανά ώρα εκτροχιάστηκε σε σημείο, που το όριο ήταν στα 60 χιλιόμετρα ανά ώρα. Από τον εκτροχιασμό έχασαν τη ζωή τους 3 άνθρωποι, όλοι τους σιδηροδρομικοί, ενώ υπήρξαν και 10 τραυματίες. Ολες οι ευθύνες αποδόθηκαν στο πλήρωμα, με πραγματογνώμονες να αναφέρουν ότι τα όσα έγιναν στα προηγούμενα δυστυχήματα αποτέλεσαν, στην ουσία, τον προάγγελο για τη μοιραία σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη.

Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης μπαίνει, παράλληλα, και η υπόθεση θανάτου του 55χρονου επιβάτη στον σταθμό του Δομοκού το 2019, την ώρα που προσπαθούσε να επιβιβαστεί στην αμαξοστοιχία, αλλά και η σύγκρουση τρένου με αυτοκίνητο σε αφύλακτη διάβαση στη Λάρισα πριν από οκτώ μήνες. Από τη σύγκρουση, ο 34χρονος οδηγός του αυτοκινήτου είχε τραυματιστεί θανάσιμα. Η Δικαιοσύνη εξετάζει, επίσης, και το ερώτημα αν θα μπορούσε ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας να είχε φρενάρει το τρένο παρά τις αντίθετες οδηγίες του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA