Μενού
tempi-tiledioikisi
Τραγωδία στα Τέμπη | Eurokinissi, Getty
  • Α-
  • Α+

Πολιτική κόντρα σχετικά με τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης έχει ξεσπάσει μετά και το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου και «έφυγαν» από τη ζωή 57 άνθρωποι, η οποία και «οξύνθηκε» κατά τη διάρκεια της χθεσινής Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου και έδωσαν το παρών οι υπουργοί Μεταφορών της τελευταίας δεκαετίας, μεταξύ αυτών και ο Κώστας Αχιλλέας Καραμανλής. Το θέμα της τηλεδιοίκησης έχει μπει στο επίκεντρο, καθώς μέσω αυτής οι σταθμάρχες έχουν την πλήρη εικόνα για το πού βρίσκονται τα τρένα.

Οπως ανέφερε και σταθμάρχης στην τηλεόραση του Alpha και την εκπομπή «Tlive», τηλεδιοίκηση δεν γίνεται να υπάρξει σε έναν και μόνο σταθμό, όπως τον αντίστοιχο της Λάρισας απ' όπου και ξεκίνησε η τραγωδία των Τεμπών. Συγκεκριμένα, η τηλεδιοίκηση δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε έναν και μόνο σταθμό, γιατί προϋποθέτει να «βλέπει» κανείς την κίνηση μέχρι και σε δύο σταθμούς. Αξιο αναφοράς είναι ότι με βάση και τα όσα είπε και σταθμάρχης Λάρισας κατά τη χθεσινή συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, τηλεδιοίκηση στον σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει και πρόκειται να εγκατασταθεί μόλις ολοκληρωθούν και τα σχετικά έργα μέχρι τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.

Το γραφείο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα βρίσκεται ακόμα υπό διαμόρφωση, καθώς συνεχίζονται οι εργασίες για την εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης, κομβικού για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι το κτήριο, στο οποίο θα στεγαζόταν η τηλεδιοίκηση δεν κάηκε ποτέ ολοκληρωτικά, καθώς οι φωτιές που είχαν ξεσπάσει τόσο το 2015, όσο και το 2019, είχαν ξεσπάσει σε Λιτόχωρο και Ζάχαρη. Στη Ζάχαρη συγκεκριμένα η φωτιά προκάλεσε μερικές ζημιές, αλλά δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ.

Πού λειτουργεί η τηλεδιοίκηση σήμερα

Το σύστημα της τηλεδιοίκησης άρχισε να έχει προβλήματα, ήδη, από το 2013, ενώ από το 2015 οι σταθμάρχες μπορούσαν να δουν μερικά λαμπάκια μέχρι και τον σταθμό των Νέων Πόρων. Το 2019 το σύστημα ήταν «τυφλό» με αποτέλεσμα να μπει λουκέτο στην τηλεδιοίκηση. Τα κέντρα ελέγχου της τηλεδιοίκησης βρίσκονται, συγκεκριμένα στην Κόρινθο, όπου ελέγχεται το κομμάτι από τα Λιόσια μέχρι το Κιάτο, στον σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών, που ελέγχει την κυκλοφορία από Τιθορέα μέχρι Αεροδρόμιο, είναι στο Λιανοκλάδι για την απόσταση από την Τιθορέα μέχρι και τον Δομοκό, στη Λάρισα από Δομοκό μέχρι Πλατύ και στη Θεσσαλονίκη, από Πλατύ μέχρι την Ειδομένη. 

Τι απαντά ο συνταξιούχος σταθμάρχης που ξενάγησε τον Τσίπρα

«Από το 2007 έως το 2010 ήμουν ο άνθρωπος που άρχισε να λειτουργεί την τηλεδιοίκηση. [...] Όταν βγήκα στη σύνταξη, επειδή ήταν ένα έργο δικό μου κατά κάποιον τρόπο, το πονούσα, μιλούσα με συναδέλφους μου και ενημερωνόμουν για την πορεία και το πώς λειτουργεί το σύστημα. Δεν μπορεί να μου πει κανείς ότι δεν ήμουν γνώστης». Αυτό απαντά ο Γιάννης Κολλάτος, ο συνταξιούχος σταθμάρχης που ξενάγησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, στον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και δέχθηκε κριτική, καθώς δεν ήταν εν ενεργεία σιδηροδρομικός όλα αυτα τα χρόνια.

Μιλώντας στην εκπομπή Tlive του Alpha, ο κ. Κολλάτος ανέφερε ότι πήρε σύνταξη το 2010, αλλά από το 2007 έως τη συνταξιοδότησή του ήταν από αυτούς που «έστησαν» το έργο. Ο ίδιος μάλιστα παρουσίασε και φωτογραφία του τότε συστήματος τηλεδιοίκησης που πλέον δεν υπάρχει. Ο συνταξιούχος σταθμάρχης τόνισε ότι αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, τότε το μοιραίο Intercity 62 δεν θα συγκρουόταν με την εμπορική αμαξοστοιχία. «Η τηλεδιοίκηση θα έπαιρνε το τρένο από την έξοδο του σταθμού της Λάρισας και θα το πήγαινε μέχρι την είσοδο του επόμενου σταθμού», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κολλάτος.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA