Μενού
eggrafo-ose
Εγγραφο ΟΣΕ | @Mega, Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ενα νέο έγγραφο - ντοκουμέντο, το οποίο είναι ένα τηλεγραφικό φύλλο είχε αναρτηθεί στον σταθμό της Λάρισας  το καλοκαίρι του 2022 έρχεται στο «φως» της δημοσιότητας με αφορμή το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Το συγκεκριμένο έγγραφο, σύμφωνα με πληροφορίες του Mega και της εκπομπής «Tlive», ήταν αναρτημένο στους σταθμούς τμήματος επιθεώρησης της Λάρισας και του Βόλου από τις 17 Ιουλίου του 2022 και σχετιζόταν με εντολές οι οποίες και παραβιάστηκαν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

Ειδικότερα, στο έγγραφο με τις εντολές, οι οποίες παραβιάστηκαν απ' όλους και απ' όλες το βράδυ της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων αναφερόταν: 

  • «Τα τηλεγραφήματα να γράφονται στο βιβλίο τηλεγραφημάτων καθαρά και ευανάγνωστα» και
  • «Τα τηλεγραφήματα μέσα από το σύστημα ασυρμάτου να δίνονται καθαρά και να γίνονται ανταλλαγή μέσω σταθμάρχη και μηχανοδηγού».

Στα σχετικά έγγραφα η διοίκηση του ΟΣΕ ζητούσε, επίσης, αυτές οι εντολές να λαμβάνουν χώρα με συνέπεια, γεγονός που δεν παρατηρήθηκε και στην περίπτωση του δυστυχήματος στα Τέμπη, όπου και ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας είχε ξεχάσει να δώσει το σχετικό έγγραφο στον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, Intercity 62. Παράλληλα, στα σχετικά υποδείγματα γίνεται έκκληση να υπογράφονται τα σχετικά έγγραφα από τον μηχανοδηγό και από τον προϊστάμενο της αμαξοστοιχίας, το οποίο δεν τηρήθηκε το μοιραίο βράδυ.

eggrafo ose
Εγγραφο ΟΣΕ | Mega

Το έγγραφο που δεν έστειλε ο σταθμάρχης

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την απολογία του ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας για την εμπλοκή του στη σύγκρουση του επιβατικού τρένου και της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη. Αξιο αναφοράς είναι ότι ο 59χρονος άνδρας, εκείνο το μοιραίο βράδυ, ήταν μόνος του από τις 22:15 μέχρι και τις 23:04, ένα τέταρτο προτού σημειωθεί το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα με τα δύο τρένα, γεγονός που είχε επισημάνει και ο ίδιος στην μαραθώνια απολογία του το μεσημέρι της Κυριακής (5/3) στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας. 

Εκείνη η ημέρα, μάλιστα, είχε ιδιαίτερο φόρτο εργασίας, καθώς η πλατφόρμα ήταν γεμάτη κόσμο λόγω και των προηγούμενων καθυστερήσεων που είχαν σημειωθεί λόγω βλαβών σε άλλες αμαξοστοιχίες. Γενικότερα επικρατούσε αναστάτωση στον σταθμό και ο σταθμάρχης είχε κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα προβλήματα, παρόλο που βρισκόταν στο συγκεκριμένο σταθμό για πέντε μέρες, στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του στη θέση του σταθμάρχη. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε αρκετά λάθη από πλευράς σταθμάρχη, τόσο από άποψης των «κλειδιών», όσο και από την τήρηση βασικών δικλείδων ασφαλείας, όπως και η παράδοση σχετικών εγγράφων στα τρένα, τα λεγόμενα Δελτία Ειδοποίησης.

Το συγκεκριμένο δελτίο ειδοποίησης είχε κωδικό 2598 και ήταν της αμαξοστοιχίας που είχε φτάσει στη Λάρισα, το οποίο και θα έφευγε μετά και την αμαξοστοιχία Intercity 62, του επιβατικού τρένου που συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, το εν λόγω τηλεγράφημα ο 59χρονος σταθμάρχης έστειλε σε άλλο τοπικό τρένο, αλλά δεν έστειλε ποτέ στο μοιραίο τρένο με αποτέλεσμα την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, της επιβατικής με την εμπορική, από τη σύγκρουση που έχασαν τη ζωή τους 57 συνάνθρωποί μας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA