Μενού
kifisos
Κηφισός | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ήταν ανέκαθεν καθημερινότητα. Όποιος από εμάς έχει οδηγήσει ή έχει έστω μπει σε αυτοκίνητο το πρωί, θα έχει ακούσει στο ραδιόφωνο για καθυστερήσεις στη λεωφόρο Κηφισού.

Δεν αποτελεί πλέον είδηση, αλλά μάλλον αναγγελία ενός φυσικού φαινομένου, αφού η κίνηση στην κεντρική οδική φλέβα της Αθήνας αποτελεί κανόνα παρά εξαίρεση. Η λεωφόρος Κηφισού αποτελεί μία από τις πιο πολυάσχολες οδούς της χώρας, ενώ τα προβλήματά της είναι πολύπλευρα, σύμφωνα με ειδικούς.

Αριθμοί ρεκόρ

Με μήκος 14 χιλιόμετρα, ο Κηφισός ξεκινά από την περιοχή της Κηφισιάς και διατρέχει πλήθος δήμων για να καταλήξει τελικά στον Πειραιά. Από τη λεωφόρο περνούν καθημερινά πάνω από 100.000 οχήματα, ενώ σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, το πρόβλημα των καθυστερήσεων ολοένα και αυξάνεται.

Όπως είχε πει ο κ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου στην ΕΡΤ, οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο ξοδεύουν κατά μέσο όρο μία ώρα επιπλέον από τη ζωή τους κάθε μέρα, σε σχέση με τον χρόνο που θα έκαναν υπό κανονικές συνθήκες.

Τα αίτια της κίνησης και το φαινόμενο του «μπουκαλιού»

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα αποτελεί καθημερινότητα στην Κηφισού, ενώ τα ατυχήματα είναι επίσης πολύ συχνό φαινόμενο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό οφείλεται καταρχάς στην κακή ποιότητα οδοστρώματος (λόγω του ασταθούς υπεδάφους στον ποταμό Κηφισό), στα ανεπαρκούς πλάτους στηθαία και νησίδες ασφαλείας, στην ελλιπέστατη σήμανση, στην απαγορευτική για αυτοκινητόδρομο κλίση σε ορισμένα σημεία και στις παράνομες ανεξέλεγκτες εισόδους.

Πέραν αυτού, μείζον πρόβλημα συνιστά και το φαινόμενο του «μπουκαλιού», γνωστό ως bottlenecking, που παρατηρείται στην κυκλοφορία όταν οι λωρίδες κυκλοφορίας μειώνονται κατά μήκος του ρεύματος, αναγκάζοντας την κίνηση να συμπτυχθεί σε πιο στενό χώρο. 

Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα Αχαρνών-Λεωφόρου Αθηνών του Κηφισού διαθέτει τέσσερις λωρίδες, ενώ το υπόλοιπο μήκος του μόνο τρεις. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί τακτικά πρέπει να κάνουν προσπεράσεις ανάγκης και να μπαίνουν «σφήνα» στην κίνηση, προκειμένου να ανακατανεμηθούν στις λωρίδες.

«Το πρώτο που πρέπει να κάνει η πολιτεία, είναι η άμεση απόκριση για τα τροχαία συμβάντα» είχε δηλώσει ο Γενικός Γραμματέας του συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος στο Open

Ο ειδικός εκτιμά πως η πρώτη φάση βελτίωσης του κυκλοφοριακού στον Κηφισό είναι η αστυνόμευση και τα σταθερά μέτρα ελέγχου όπως η σήμανση και οι κάμερες ταχύτητας, προκειμένου να αποφεύγονται οι τρομερές καθυστερήσεις που έρχονται να προστεθούν στο συνηθισμένο φόρτο.

Ο κ. Τσιάνος εκτίμησε επιπλέον πως το πρόβλημα οφείλεται στην αυξημένη χρήση Ι.Χ: «Τα τελευταία χρόνια είναι αυξημένο το πρόβλημα, έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις, και θα συνεχίσουν να αυξάνονται», ενώ επισήμανε πως μόνο η αστυνόμευση δεν μπορεί να λύσει το θέμα στο σύνολό του.

«Πρώτον, αυξάνονται οι μετακινήσεις όσο υποβαθμίζονται τα ΜΜΜ και δεν υπάρχει σωστή εναλλακτική έτσι ώστε να τα χρησιμοποιήσει ο πολίτης. Το άλλο που συμβαίνει, είναι ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είχαν μειωθεί λόγω κορονοϊού. Είχαμε προειδοποιήσει πως θα είναι προσωρινό και θα πρέπει η πολιτεία να πάρει μέτρα», πρόσθεσε ο ειδικός.

Δείτε επίσης:

Σπουδαίοι Έλληνες καλλιτέχνες που παρά την επιτυχία τους πέθαναν φτωχοί

Ανακοίνωσε έκτακτο «δώρο Χριστουγέννων» ο Μητσοτάκης - Ποιοι και πόσα χρήματα θα πάρουν

Πώς είναι σήμερα το ιστορικό καφέ της Εθνικής οδού που όλοι οι οδηγοί έκαναν στάση

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA