Μενού
blue-horizon
Blue Horizon | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων που προέκυψαν από την προχθεσινή τραγωδία στο λιμάνι του Πειραιά με τον θάνατο ενός 36χρονου τον οποίο έσπρωξαν στη θάλασσα μέλη του πληρώματος του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου Blue Horizon αναζητούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής αλλά και η εισαγγελία Πειραιά. Διαδικασίες που έμειναν στα χαρτιά… Κινήσεις που δεν έγιναν… Οι σκηνές που αποτυπώθηκαν σε βίντεο επιβατών αποκαλυπτικές… Οι μαρτυρίες τόσο των επιβατών του συγκεκριμένου πλοίου όσο και παρακείμενων αναμένεται να «φωτίσουν» τα «σκοτεινά» σημεία της υπόθεσης.

Αξιωματικοί του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. εν αποστρατεία ανέφεραν στο Reader ότι εφόσον βρεθεί άνθρωπος στη θάλασσα μέσα στο λιμάνι τότε ο καπετάνιος είναι υποχρεωμένος να σταματήσει άμεσα τις μηχανές για να σταματήσει και ο έντονος κυματισμός που προκαλούν οι προπέλες. Ενημερώνεται το Λιμενικό Σώμα αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος και παράλληλα μπορεί μέλος του πληρώματος να πετάξει ένα από τα στρογγυλά σωσίβια που διαθέτει το πλοίο και παράλληλα στο πλαίσιο των διαδικασιών να κατέβει βάρκα διάσωσης για την περισυλλογή του ατόμου. Όπως έλεγαν κανείς δε θα εμποδίσει μέλος του πληρώματος αν βουτήξει στη θάλασσα για να σώσει τον άνθρωπο που κινδυνεύει. Το ίδιο θα μπορεί να κάνει και όποιος βρίσκεται στον προβλήτα και είναι αυτόπτης μάρτυρας της πτώσης στη θάλασσα… Εκείνη τη στιγμή πάνω από όλα είναι η διάσωση του ανθρώπου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως έλεγαν οι έμπειροι αξιωματικοί, εφόσον δεν είχαν σταματήσει οι μηχανές τότε ακόμα και να βουτούσε κάποιος στη θάλασσα για να σώσει τον 36χρονο τότε υπήρχαν πολύ μεγάλες πιθανότητες να χάσει και εκείνος τη ζωή του λόγω του έντονου κυματισμού. Ακόμα και σωσίβιο να του πέταγαν δεν ήταν βέβαιο πως θα σωζόταν στο τέλος αλλά θα ήταν μια προσπάθεια για τη διάσωση του. Ωστόσο, τίποτα από όλα αυτά δε συνέβη αντιθέτως οι ναυτικοί που έσπρωξαν τον 36χρονο με αποτέλεσμα να χάσει την ισορροπία του στον καταπέλτη και να πέσει στη θάλασσα του γύρισαν την πλάτη και μπήκαν στο εσωτερικό του πλοίου σαν να μη συνέβη τίποτα. Μια ακόμη παράμετρος ήταν ο καταπέλτης.

Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία πριν την αναχώρηση του πλοίου θα πρέπει ο καταπέλτης να είναι κλεισμένος και ασφαλισμένος. Όμως και στην προκειμένη περίπτωση φάνηκε πως η νομοθεσία δεν εφαρμόζεται και τη στιγμή που το πλοίο της ακτοπλοΐας αναχωρεί ο καταπέλτης παραμένει ανοικτός και κλείνει σταδιακά ενώ το πλοίο είναι εν πλω με χαμηλή ταχύτητα. Επιπροσθέτως αίσθηση προκάλεσε η απουσία λιμενικού στον προβλήτα της πύλης Ε3 κατά την αναχώρηση του πλοίου.

Πηγές του Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. υποστήριξαν ότι στέλεχος του Λιμενικού δεν υπήρχε στο σημείο καθώς είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτωσης του πλοίου κάτι που στην πράξη δεν ίσχυε καθώς υπήρχε ένας τουλάχιστον επιβάτης εκτός πλοίου ο οποίος έχασε και τη ζωή του. Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ζήτησε τη διενέργεια κατεπείγουσας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τις διοικητικές ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Δείτε επίσης:

Το ηλεκτροσόκ από τον Βαρβιτσιώτη, ο σύζυγος Κασσελάκη που έχει άποψη για όλα και το υπουργείο-μαύρη τρύπα

Τι (δεν) έγινε στο λιμάνι του Πειραιά με Blue Horizon και έχασε τη ζωή του ο 36χρονος

Ξέσπασε η Τζίμα για το Blue Horizon: «Πού ήταν η πολιτεία;» - «Έπρεπε να βουτήξει» είπε ο Πρετεντέρης

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA