Ιχνη των τελευταίων δεινοσαύρων που περπάτησαν ποτέ στη Βρετανία, κάτι που χρονολογείται πριν από 110 εκατ. χρόνια, ανακάλυψαν επιστήμονες κοντά στην περιοχή White Cliffs στο Dover. Οι πατημασιές που βρέθηκαν στην περιοχή εντοπίστηκαν μετά από σφοδρές καταιγίδες που έπληξαν τη Βρετανία, οι οποίες αποκάλυψαν σειρά απολιθωμάτων.

Διαβάστε ακόμα: Ανακαλύφθηκε ένας από τους μεγαλύτερους δεινοσαύρους, με μέγεθος όσο ένα γήπεδο μπάσκετ

Οπως αναφέρει η Daily Mail, τα συγκεκριμένα ίχνη πιστεύεται ότι άφησαν πίσω τουλάχιστον 6 είδη δεινοσαύρων, συμπεριλαμβανομένων των αγκυλόσαυρων, δεινοσαύρων με τρία δάχτυλα σε κάθε πόδι, όπως οι τυραννόσαυροι και ορνιθόποδων, φυτοφάγων δεινοσαύρων που προσομοίαζαν φυσιογνωμικά με πουλιά.

Ο David Martill, καθηγητής παλαιοβιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι η πρώτη φορά που ίχνη δεινοσαύρων βρίσκονται σε τέτοιου είδους πετρώματα και είναι μια εξαιρετικά σημαντική ανακάλυψη καθώς πρόκειται για τους τελευταίους δεινοσαύρους που εμφανίστηκαν στη Βρετανία πριν εξαφανιστούν. Περπατούσαν κοντά στο σημείο όπου βρίσκονται οι λευκοί βράχοι του Ντόβερ. Την επόμενη φορά που θα βρίσκεστε σε πορθμείο και θα δείτε αυτά τα υπέροχα βράχια να φαντάζεστε αυτή την εικόνα».

Η ανακάλυψη έγινε από τον Philip Hadland, επιμελητή συλλογών στο Hastings Museum και την Πινακοθήκη. Σύμφωνα με τον ίδιο: «πίσω το 2011, εντόπισα ασυνήθιστους σχηματισμούς στα βράχια στο Folkestone. «Φαινόταν να επαναλαμβάνονται και το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ είναι ότι πρέπει να είναι κάποιου είδους ίχνη. Αυτό ήταν σε αντίθεση με αυτό που λένε οι περισσότεροι γεωλόγοι για τους βράχους εδώ, αλλά όπως και να 'χει, πήγα να ψάξω για περισσότερα ίχνη και καθώς οι παλίρροιες αποκάλυψαν περισσότερα, βρήκα ακόμη μεγαλύτερες πατημασιές. Χρειάστηκε περισσότερη δουλειά για να πειστεί η επιστημονική κοινότητα για την ύπαρξή τους, οπότε συνεργάστηκα με ειδικούς από το Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ για να επαληθεύσω αυτά που βρήκα».

Τα περισσότερα από τα ευρήματα είναι μεμονωμένα ίχνη, αλλά σε ένα σημείο σχηματίζονται έξι ίχνη, δημιουργώντας ένα «μονοπάτι», στο οποίο βρίσκονται περισσότερα του ενός ίχνη από το ίδιο ζώο. Αυτό το μονοπάτι των πατημασιών είναι παρόμοιο σε μέγεθος με ένα ίχνος ελέφαντα και έχει αναγνωριστεί ως πιθανό να είναι ενός ορνιθόποδου δεινοσαύρου, από τους οποίους παρόμοια αλλά μικρότερα ίχνη έχουν βρεθεί στην Κίνα από την ίδια -πάνω κάτω- χρονική περίοδο.

Το μεγαλύτερο αποτύπωμα που βρέθηκε - πλάτους 80 εκατοστών και μήκους 65 εκατοστών - έχει αναγνωριστεί ότι ανήκει σε δεινόσαυρο που μοιάζει με ιγκουάνα. Οι «Ιγκουανόδονες» ήταν επίσης φυτοφάγοι δεινόσαυροι, μεγάλωναν μέχρι τα 10 μέτρα μήκος και περπατούσαν είτε με τα δυο τους πόδια είτε στα τέσσερα.

Ο καθηγητής Martill αναφέρει: «Η εύρεση μίας τέτοιας συγκέντρωσης ειδών σε ένα μέρος είναι συναρπαστική. Αυτοί οι δεινόσαυροι εκμεταλλεύτηκαν πιθανώς τις παλίρροιες στην παραλία, αναζητώντας μάλλον φαγητό ή προσπαθώντας να μεταναστεύσουν.