Μενού
  • Α-
  • Α+

Δύσκολες στιγμές περνά η χώρα μας με την πύρινη λαίλαπα να συνεχίζει να κατακαίει τα πάντα στο πέρασμά της για 7η ημέρα. Ευτυχώς όμως η χώρα μας δεν είναι μόνη της καθώς πολλές χώρες βοήθησαν στέλνοντας πυροσβέστες, οχήματα και εναέρια μέσα. Είναι χαρακτηριστικό πως σήμερα Δευτέρα (9/8), μετά από επίσημο αίτημα της Αθήνας, η Ρωσία ανακοίνωσε πως αποστέλλει δύο αεροσκάφη Ilyushin Il-76 και δύο ελικόπτερα Mil Mi-8 ως επιπλέον αρωγή στη μάχη με τις φλόγες. Μαζί με το 8P Poseidon που έχουν στείλει οι ΗΠΑ και φυσικά το θηριώδες Beriev-200, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αποτελούν τις «ναυαρχίδες» των εναέριων μέσων που έρχονται από το εξωτερικό για να συνδράμουν στην κατάσβεση των καταστροφικών φωτιών που μαίνονται στη χώρα, με κύριο μέτωπο αυτό στη βόρεια Εύβοια.

Η συμφωνία με τη Μόσχα για την περαιτέρω ενίσχυση έκλεισε κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρώσο ομόλογό του Μιχαήλ Μισούστιν, ενώ οι λεπτομέρειες οριστικοποιήθηκαν σε επικοινωνία του αν. υπουργού Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη με τον Ρώσο υπουργό Μεταφορών, Βιτάλι Σαβέλιεφ. Το ένα από τα δύο θηριώδη αεροσκάφη θα είναι μόνιμα σταθευμένο στην Αθήνα και το άλλο στη Θεσσαλονίκη.

«Με απόφαση του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, το αίτημα για έκτακτη αποστολή επιπλέον εναέριων μέσων πυρόσβεσης από τη Ρωσία, που μετέφεραν πριν από λίγο ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Δένδιας στους Ρώσους ομολόγους τους έγινε δεκτό. Η ανταπόκριση θα είναι άμεση» είχε αναφέρει νωρίτερα σε tweet της η ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα.

https://twitter.com/RFEmbassyGr/status/1424726344747847682?ref_src=twsrc^tfw

Ας δούμε όμως αναλυτικά, ποια είναι τα «θηρία» που έστειλαν Ρωσία και ΗΠΑ, αλλά και τι μπορούν να προσφέρουν:

Beriev Be-200

Το «Ρωσικό Θηρίο». Ετσι είναι γνωστό το γιγάντιο αεροσκάφος που από φέτος έχει τεθεί στην υπηρεσία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη χώρα μας. Διαθέτει οκτώ δεξαμενές, μπορεί να μεταφέρει 12 τόνους νερού σε 14 δευτερόλεπτα και είναι το μοναδικό παγκοσμίως αεριωθούμενο-αμφίβιο αεροσκάφος. Σχεδιασμένο για επιχειρήσεις με διμελές πλήρωμα. Εκτός από νερό, πραγματοποιεί ρίψεις με επιβραδυντικό υγρό ενώ μπορεί να μεταφέρει έως 64 άτομα.

Οι δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, τύπου D-436TP που διαθέτει, προωθούν το αεροσκάφος που είναι εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροπαραγωγό στοιχείο (APU) τύπου TA12-60. Το Beriev Be-200 έχει αποδείξει, σύμφωνα με τη ρωσική ανακοίνωση, την αποτελεσματικότητά του σε μεγάλες φωτιές στη Ρωσία, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 12 τόνους νερού και να ρίχνει συνολικά 270 τόνους με κάθε ανεφοδιασμό του σε καύσιμα.

Πώς κινείται

Το αεροπλάνο κατεβαίνει προς την επιφάνεια του νερού με τη μικρότερη δυνατή ταχύτητα. Στη συνέχεια ο πιλότος ανοίγει τους μηχανισμούς υδροληψίας ενώ το αεροπλάνο γλιστράει πάνω στην επιφάνεια του νερού με ταχύτητα 150-190 χλμ./ώρα. Το νερό μεταφέρεται σε δεξαμενές μέσω μηχανισμών, που έχουν τη δυνατότητα να αντλούν περίπου ένα τόνο ανά δευτερόλεπτο.  Όταν οι δεξαμενές γεμίζουν, το νερό αρχίζει να πέφτει μέσα από μία ειδική βαλβίδα. Ο πιλότος βλέπει τη ροή του νερού, κλείνει τους μηχανισμούς υδροληψίας και αποθαλασσώνεται.

8P Poseidon

Ο «μεταλλικός γίγαντας» που απέστειλαν οι ΗΠΑ στην Ελλάδα είναι πραγματικά ένα θαλάσσιο περιπολικό πολλαπλών αποστολών, το οποίο πέραν των άλλων του «ιδιοτήτων» θεωρείται το κορυφαίο στον κόσμο στην επιτήρηση, την έρευνα και τη διάσωση. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να πετάξει εξαιρετικά ψηλά (έως 41.000 πόδια) και είναι εκπληκτικά γρήγορος ο «χρόνος απόκρισής» του όταν ρίχνεται στη μάχη (490 κόμβοι).

Έχει επίσης σχεδιαστεί για αποστολές σε χαμηλό υψόμετρο και έχει ήδη αποδείξει τις… ικανότητές του, «συμμετέχοντας» σε ανθρωπιστικές αποστολές και αποστολές έρευνας και διάσωσης. Μπορεί να πετάξει και να συνδράμει οποτεδήποτε και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, καθώς δεν επηρεάζεται εύκολα από τις εξωτερικές συνθήκες. Το Boeing P-8 Poseidon είναι, φυσικά, ένα αμερικανικό θαλάσσιο περιπολικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για το Ναυτικό της χώρας. 

Τεχνολογικά μιλάμε ξεκάθαρα για το νούμερο 1 αεροπλάνο παγκοσμίως και έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά, στο Beriev Be-200, το οποίο έχει τη δυνατότητα να σβήσει τη φωτιά με εκπληκτική ταχύτητα.

Ilyushin Il-76

Το 1998 προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας το πιο μεγάλο (τότε) πυροσβεστικό αεροσκάφος στον κόσμο, τύπου Ilyushin Il-76. Το ρωσικό αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από τη Μόσχα και αφού ανεφοδιάστηκε στη Βουλγαρία έφθασε στην Αθήνα οπου και παρέμεινε περίπου για ένα μήνα. Το Ilyushin Il-76 έχει μήκος 46 μέτρα και άνοιγμα φτερών 56 μέτρα. Η δε χωρητικότητά του σε νερό ανέρχεται στους 40 τόνους. «Είναι σαν να ρίχνουν μαζί 8 δικά μας Καναντέρ», παρατήρησε τότε αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας μας. 

Ο ρωσικός «γίγαντας» έχει τέσσερις τούρμπο τζετ κινητήρες, από τους οποίους ο καθένας έχει ισχύ 12,5 τόνων. Η διαφορά του αεροσκάφους από τα άλλα πυροσβεστικά είναι ότι τροφοδοτείται με νερό από αντλία και δεν έρχεται σε επαφή με τη θάλασσα. Στο κάτω μέρος του Ilyushin υπάρχουν 8 πόρτες, απ' όπου γίνονται οι ρίψεις νερού. Και το κατώτερο σημείο στο οποίο μπορεί το αεροσκάφος να επιχειρήσει είναι τα 50 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους. Παράλληλα, το σύγχρονο σύστημα πλοήγησης και το ψηφιακό αυτόματο σύστημα ελέγχου διευκολύνουν το έργο του πληρώματος και αυξάνουν την ασφάλεια των πτήσεων.

Αν κριθεί απαραίτητο, το Ilyushin Il-76 μπορεί να εφοδιαστεί με εξοπλισμό πυρόσβεσης, καθώς και ιατρικές μονάδες για την παροχή υγειονομικής περίθαλψης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Η μετατροπή του αεροσκάφους δεν απαιτεί πολύ χρόνο και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε αεροδρόμιο.

Σύμφωνα με τη ρωσική εταιρεία, η εφαρμογή νέων μεθόδων σχεδιασμού και τεχνολογιών παραγωγής δίνει την ευκαιρία για έναν πιο αποτελεσματικό εκσυγχρονισμό του αεροσκάφους και τη δημιουργία μιας ολόκληρης σειράς ειδικών αεροσκαφών, εμπνευσμένων από το πρωτότυπο, που ανταποκρίνονται στις υπάρχουσες διεθνείς απαιτήσεις.

Mil Mi-8

Το ελικόπτερο Mil Mi-8 ανήκει στην γνωστή οικογένεια σοβιετικών ελικοπτέρων και έχει σχεδιαστεί για καθήκοντα μεταφοράς επιβατών και φορτίου, ανάρτησης φορτίου ως εξωτερικού βάρους -περιλαμβανομένων και κάδων δασοπυρόσβεσης- επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και διακομιδές ασθενών.

Το ελικόπτερο έχει ακτίνα δράσης 610 χλμ., μέγιστη ταχύτητα πτήσης 250 χλμ. ανά ώρα και οροφή πτήσης 6.000 μέτρων. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 4 τόνων αναρτημένο εξωτερικά και να μεταφέρει ως 26 επιβαίνοντες εκτός από το τριμελές του πλήρωμα.

Διαθέτει τρεις θυρίδες κινδύνου Class III κατά εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας FAR-29 καθώς και άλλες εξόδους κινδύνου ενώ φέρει εξοπλισμό διάσωσης σε περίπτωση αναγκαστικής προσθαλάσσωσης, όταν επιχειρεί πάνω από θαλάσσιο στοιχείο.

Σε περίπτωση συναγερμού τα συγκεκριμένα ελικόπτερα μπορούν να απογειωθούν εντός 20 λεπτών και να επιχειρούν για χρονικό διάστημα 2 ωρών. Αν και κάπως μικρότερων ικανοτήτων από τα Mil Mi-26 ‘Halo’ που το ΠΣ μίσθωνε σε παλιότερες εποχές, ο ‘γερόλυκος’ ‘Hip’ έχει σίγουρα πολλά να προσφέρει δίπλα στα μεγαλύτερα Erickson/Sikorsky S-64 ‘Skycrane’ που επίσης διαθέτει η χώρα μας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA