Μενού
  • Α-
  • Α+

Η απόφαση του Πανεπιστημίου του Μιλάνου να διακόψει το επιστημονικό μάθημα για τον Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, λόγω της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην ιταλική κοινωνία, θεωρώντας πως μια τέτοια κίνηση δεν προάγει τον πολιτισμό και τις τέχνες. 

Μάλιστα, υπήρξαν και φοιτητικές διαδηλώσεις για το ίδιο θέμα ζητώντας την άμεση επανέναρξη του μαθήματος με τη λειτουργία των τμημάτων. Το θέμα πήρε ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις όταν ανακοινώθηκε η απόφαση του ιταλικού υπουργείου Παιδείας με αρκετά ΜΜΕ να καταδικάζουν την ενέργεια αυτή.

Διαβάστε ακόμη: Πόλεμος στην Ουκρανία: Μόσχα και Κίεβο βάζουν... τρικλοποδιές στην συμφωνία του «ειρηνευτικού σχεδίου»

Μάλιστα, αρκετοί λόγιοι και καλλιτέχνες της ιταλικής κοινωνίας εξέφρασαν την αρνητική τους άποψη για το γεγονός και ένας από αυτούς ο Ναπολιτάνος ​​καλλιτέχνης Γιορί, δήλωσε εξοργισμένος, κάτι που τον ανάγκασε -όπως είπε- να αφιερώσει μια μεγάλη τοιχογραφία στον συγγραφέα των μυθιστορημάτων «Έγκλημα και Τιμωρία», «Αδελφοί Καραμάζοφ» κ.α.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

Ο Γιορί δήλωσε ότι πολλοί Ιταλοί καταδικάζουν την ενέργεια του Πανεπιστημίου του Μιλάνου, η διοίκηση του οποίου ζήτησε την άδεια από το υπουργείο Παιδείας για να αποσύρει αυτή την απόφαση μετά από τις πολλές αρνητικές αντιδράσεις στο κοινό. Μάλιστα, η τοιχογραφία του Ναπολιτάνου καλλιτέχνη βασίζεται στο πορτρέτο του Ντοστογιέφσκι, που ζωγράφισε το 1872 ο Βασίλι Πετρόφ.

Η μεγάλη τοιχογραφία είναι ζωγραφισμένη στη γωνία του τοίχου της Τεχνικής Σχολής Augusto Ridgi. Το δεύτερο μέρος της τοιχογραφίας είναι ένα απόσπασμα από την ταινία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι «Γεράκια και σπουργίτια», που προειδοποιεί ότι η ανισότητα στον πλούτο και ο ταξικός πόλεμος θα μπορούσαν να είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την παγκόσμια ειρήνη.