Μενού
  • Α-
  • Α+

Βιολογικά προϊόντα. Ενας όρος που έχει εισβάλει στις ζωές μας τα τελευταία χρόνια και γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στη χώρα μας, με τους Ελληνες να αναζητούν αντίστοιχα προϊόντα για την διατροφή, αλλά και για την ένδυσή τους.

Πρόσφατη μελέτη Ελλήνων ερευνητών, όπως δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Κυκλική Οικονομία και Βιωσιμότητα (Circular Economy and Sustainability) εξέτασε το κατά πόσο οι Έλληνες προτίθενται να κάνουν το έξτρα βήμα και να πληρώσουν επιπλέον για την απόκτηση βιολογικών προϊόντων.

Αναλυτικά, στη μελέτη των ερευνητών κ.κ. Αντώνη Σκουλούδη, Δημήτρη-Φράνσις Λέκκα, Χρυσοβαλάντη Μαλεσίου και Αλτάνη Παναγιωτοπούλου με τίτλο «Καταναλωτικές Προτιμήσεις στην Ελλάδα: Σύντομη Επικοινωνία» αναφέρεται πως στη μελέτη συμμετείχαν 553 Έλληνες, το 51% των οποίων ήταν γυναίκες, και εξετάσθηκε κατά πόσο ήταν πρόθυμοι να καταβάλλουν το αντίστοιχο αντίτιμο για α) ένα μπουφάν φτιαγμένο από βιολογικό νάιλον, β) ένα πακέτο βιολογικών κριτσίνι και γ) ένα μπουκάλι νερό από βιολογικό πλαστικό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Τα βιολογικά κριτσίνια

Το 63% των ερωτηθέντων δήλωσε πως ήταν πρόθυμο να αγοράσει το πακέτο των βιολογικών κριτσινιών. Εξ αυτών το 47% ήταν πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για το βιολογικό προϊόν έναντι συμβατικού πακέτου κριτσινιών. Το 53% όσων αρνήθηκαν να να αποκτήσουν το εν λόγω βιολογικό προϊόν στήριξαν τη στάση τους σε αμφιβολίες για τα συστατικά και την παραγωγική μέθοδο, το 16% στα πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη και το 29% σε ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα και την αξιοπιστία του προϊόντος.

Το μπουφάν από βιολογικό νάιλον

Το 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ανοικτό στο να αποκτήσει ένα μπουφάν φτιαγμένο από βιολογικό νάιλον (που έχει παραχθεί και με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας). Εξ αυτών το 46% θα πλήρωνε premium τιμή λόγω της bio φύσης του προϊόντος. Το 32% όσων αρνήθηκαν να αγοράσουν το προϊόν υπογράμμισαν το σκεπτικισμό τους αναφορικά με τις πρώτες ύλες για την παραγωγή των ίνων, αλλά και τη μεταποιητική διαδικασία για το μπουφάν, το 22% εξέφρασε την αβεβαιότητα του για τα πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά κυρίως για την ποιότητα και την ανθεκτικότητα ενός μπουφάν από βιολογικό νάιλον.

Το μπουκάλι νερού από βιολογικό πλαστικό

Το 95% των ερωτηθέντων ευχαρίστως θα αγόραζε το προϊόν. Εξ αυτών το 72% σε premium τιμή λόγω της φύσης του προϊόντος. Το 67% όσων ήταν αρνητικοί απέναντι σε αγορά του προϊόντος εξέφρασαν αμφιβολίες για τα καθαρά οφέλη στο περιβάλλον, ενώ το 63% εμφανίστηκε επιφυλακτικό και για το υλικό και την παραγωγική διαδικασία.

Δείτε την πλήρη έκθεση εδώ