Τους λόγους για τους οποίους η Black Friday δεν «κουμπώνει» στην ελληνική αγορά εξήγησε ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Ο ίδιος έφερε ως παράδειγμα, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, τον κλάδο ένδυσης και υπόδησης.
Στο εξωτερικό, με το Black Friday, σκοπός είναι οι επιχειρήσεις να ξεπουλήσουν χειμωνιάτικα που έχουν μείνει, τόνισε χαρακτηριστικά.
«Βλέπετε λοιπόν ότι είναι πολυπαραγοντικό αυτό και δεν ταιριάζει και με τη χώρα μας, γιατί είναι ένας ξενόφερτος θεσμός από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν ταιριάζει χρονικά και κοινωνικά με τη χώρα μας ακριβώς αυτός ο θεσμός γι’ αυτό δεν μπορούμε να τον κουμπώσουμε και πολύ καλά στην Ελλάδα», εξήγησε.
Black Friday: Τα ξεστοκαρίσματα
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν κάποια είδη τα οποία προσφέρονται με μεγάλες εκπτώσεις και προφανώς είναι ξεστοκαρίσματα προηγούμενων σεζόν.
«Υπάρχουν ευκαιρίες και όπως γίνεται και με τις εκπτώσεις, έτσι και τώρα στην περίοδο του Black Friday, αυτά τα είδη είναι και μεγάλης ζήτησης. Δηλαδή αν πάει κάποιος την τελευταία μέρα να τα αναζητήσει, δε θα τα βρει», ανέφερε επίσης ο Μάκης Σαββίδης.
«Ξεκινήσαμε αργότερα από πέρσι. Πέρσι, θυμίζω ότι ξεκινήσαμε αρχές του μήνα. Φέτος από τις 15 και μετά. Αρχίζει να συμπιέζεται η περίοδος. Αυτό είναι θετικό γιατί δεν τραβάει πάρα πολύ», επισήμανε στη συνέχεια.
Black Friday: Πόσο πραγματικές είναι οι εκπτώσεις
Για το πόσο «πραγματικές» είναι αυτές οι προσφορές, υπογράμμισε πως από πρόπερσι που εφαρμόστηκε ο νέος αυστηρότατος νόμος περί μειώσεων τιμών, προσφορών και εκπτώσεων, δεν επιτρέπεται στις εμπορικές επιχειρήσεις να πειράξουν την τιμή πριν ξεκινήσουν την προσφορά τους, δύο μήνες πριν.
«Άρα, οι τιμές που βλέπουμε σαν αρχικές σήμερα αναφέρονται ως κατώτατες το προηγούμενο 60ήμερο και αυτό είναι μια μεγάλη διασφάλιση για τον καταναλωτή που ξέρει ότι τις τελευταίες 60 ημέρες ήταν σταθερή η αρχική τιμή και πάμε τώρα να κάνουμε πάνω σε αυτή την αρχική τιμή την προσφορά η κάθε επιχείρηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Να κάνουμε μια επισήμανση επί του θέματος για ποιο λόγο λοιπόν δεν μπορεί η ελληνική αγορά να προσφέρει τόσο μεγάλες εκπτώσεις όπως προσφέρει η αμερικανική, για παράδειγμα. Η ελληνική εμπορική αγορά λειτουργεί μεσοσταθμικά με κέρδος 30%. Μέχρι εκεί είναι το μέγιστο ποσοστό κατά μέσο όρο που μπορεί να προσφέρει στους καταναλωτές. Υπάρχουν και είδη που δίνει και μεγαλύτερα κέρδη η αγορά και μικρότερα αντίστοιχα», εξήγησε ο Μάκης Σαββίδης.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.