Μενού
dimitris-koutsoumpas
Δημήτρης Κουτσούμπας | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Θέση κατά του νομοσχεδίου για τον γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια πήρε ο Δημήτρης Κουτσούμπας από βήματος της Ολομέλειας, υποστηρίζοντας πως σημαίνει «από χέρι κατάργηση της μητρότητας και της πατρότητας» και οδηγεί σε «γονέα ένα, δύο, τρία και βάλε».

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική κατάρτιση, είπε για το νομοσχέδιο που αφορά τους ομοφυλόφιλους: «ο γάμος ομοφύλων σημαίνει από χέρι κατάργηση μητρότητας και πατρότητας. Οδηγεί σε Γονέα 1, 2, 3 και βάλε…, στην ακραία εμπορευματοποίηση της γυναίκας μέσω της παρένθετης κύησης. Αυτό σημαίνει ο πολιτικός γάμος ομόφυλων, έτσι ήταν και έτσι είναι, όσο και αν προσπαθούν κάποιοι να το διαχωρίσουν».

Ο κ. Κουτσούμπας επεσήμανε ότι θα ενταθεί η εμπορευματοποίηση της παρένθετης μητέρας και θα εξελιχθεί σε μπίζνα εκατομμυρίων, τονίζοντας πως «αυτό δεν είναι πρόοδος, είναι βαρβαρότητα και σκοταδισμός».

Ο γγ του ΚΚΕ έριξε βολές εναντίον τόσο της ΝΔ όσο και κατά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Κασελάκη, λέγοντας ότι «φέρετε ευθύνη γιατί ακούγονται σκοταδιστικές απόψεις από διάφορους αντιδραστικούς […] Ανορθολογικές απόψεις […) αλλά και γιατί  οδηγούμαστε σε εμπόριο και παραγγελία παιδιών όπως υπονόησε  και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ».

«Ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να εμφανίζεται ότι είναι υπερασπιστής των δικαιωμάτων. Αυτό προσπαθείτε να κάνετε με μονοθεματική ατζέντα για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Ε πάει πολύ να εμφανίζεται ως υπερασπιστής των λαϊκών δικαιωμάτων», τόνισε. 

«Από που κι ως που υπερασπιστής η ΝΔ των λαϊκών δικαιωμάτων […] Πάει πολύ επειδή θα φέρετε το νομοσχέδιο για τον πολιτικό γάμο να το λέτε.  Εάν και εδώ που τα λέμε, δεν μιλάμε για αναγνώριση μιας μορφής συμβίωσης, μιλάμε για τεκνοθεσία και την από κοινού γονική μέριμνα», συμπλήρωσε. 

«Πτυχία σούπερ μάρκετ»

Λάβρος ήταν ο κ. Κουτσούμπας και για την άλλη κυβερνητική πρωτοβουλία που αναμένεται να ξεδιπλωθεί σε λίγο καιρό σχετικά με την δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας  ιδιωτικών  μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων.

Καταλόγισε στην Κυβέρνηση ότι «θέλετε να φτιάξετε πτυχία σούπερ μάρκετ» και «κυνηγάτε την ουρά σας στην κυβέρνηση, αναμασώντας τα ίδια συνθήματα».

Χαρακτήρισε τις εκπαιδευτικές αλλαγές στην επαγγελματική κατάρτιση ως «ομολογία αποτυχίας ενός συστήματος που βλέπει τους νέους και τις νέες σαν εμπορεύματα για να μπορούν να αβγατίζουν τα κέρδη λίγων». 

Ακούγεται, είπε, ως «κακόγουστο αστείο τα περί ίδρυσης κάμπους» και πρόσθεσε ότι «ο δρόμος που στρώνεται είναι για την δημιουργία ενός «σύγχρονου μεσαίωνα», σύμφωνα με «τα ραβασάκια του ΣΕΒ».

Ολόκληρη η ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα: 

Αυτήν την ώρα χιλιάδες φοιτητές και μαθητές, σπουδαστές, εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί, εργαζόμενοι, γονείς, διαδηλώνουν ενάντια στα αντιδραστικά σχέδιά σας για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Η πλειοψηφία του κόσμου της εκπαίδευσης έχουν ήδη ψηφίσει κατά στο νομοσχέδιό σας, παρά τον βομβαρδισμό ψεμάτων από την κυβερνητική προπαγάνδα που στόχο έχει να πειστεί ο ελληνικός λαός, να πειστούν οι νέοι και οι νέες ότι αυτό το άδικο νομοσχέδιο, μπορεί δήθεν να δώσει λύση στα σημερινά αδιέξοδα που, εσείς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις έχετε δημιουργήσει.

Και ξέρετε γιατί δεν μπορείτε να τους πείσετε; Γιατί βιώνουν ήδη τα προβλήματα.

Οι χιλιάδες φοιτητές δεν ανέχονται να βλέπουν τα πτυχία τους να εξισώνονται με την πανσπερμία των αμφιβόλου αξίας πτυχίων των «super market προσόντων» που θέλετε να φτιάξετε. Και να συμπιέζονται τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω, στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας που έχετε διαμορφώσει. Και μην προκαλείτε το κοινό αίσθημα λέγοντας ότι έτσι θα αναβαθμιστεί δήθεν το δημόσιο πανεπιστήμιο. Είδαμε και τα δημόσια σχολεία πόσο αναβαθμίστηκαν από την ύπαρξη των ιδιωτικών, είδαμε και τα δημόσια νοσοκομεία πόσο αναβαθμίστηκαν από την ύπαρξη του ιδιωτικού τομέα, είδαμε και την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων τι τραγικά αποτελέσματα είχε με το έγκλημα των Τεμπών.

Οι χιλιάδες μαθητές, που κάθε χρόνο ζουν μέσα στο άγχος μαζί με τις οικογένειές τους φυσικά, και δίνουν πανελλαδικές, δεν ανέχονται να βλέπουν τους κόπους τους να διαγράφονται. Και την ίδια στιγμή, να τους λέτε, ότι κάποιος, κάποια επειδή έχει λεφτά θα παίρνει το ίδιο πτυχίο με αυτούς! Και δεν έφτανε αυτό! Αλλά ανοίγετε και τη συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο, δηλαδή για να το πούμε απλά, για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α’ Λυκείου.

Στον δρόμο του αγώνα επίσης, είναι και οι παλιοί σας γνώριμοι. Μήπως η κυβέρνηση "ξέχασε" τις παρατεταμένες και μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις ενάντια στο ΠΔ85/22 που εξίσωνε τους καλλιτέχνες αποφοίτους τριετών ανώτερων σχολών με τους απόφοιτους λυκείου; Όχι μόνο δεν τις ξεχάσατε, αλλά αυτή τη φορά ήρθατε να βάλετε και τη σφραγίδα του νόμου στην κατάφωρη αυτή αδικία σε βάρος των καλλιτεχνών.

Ήρθατε να παγιώσετε και να επισφραγίσετε μια απαράδεκτη κατάσταση που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων σέρνεται από το 2003, μετά την κατάργηση των ΤΕΙ, υποβαθμίζοντας και απαξιώνοντας τους καλλιτέχνες και τελικά τον Πολιτισμό αυτού του τόπου.

Είπατε πως το νομοσχέδιο δεν αφορά τις καλλιτεχνικές σχολές. Μα οι καλλιτεχνικές σχολές είναι επίσης, τρίχρονες και ανώτερες, επομένως οι απόφοιτοί τους δεν μπορεί παρά να έχουν την ίδια τύχη με τους απόφοιτους των ΙΕΚ, που αν και γίνονται ανώτερα απονέμουν απολυτήριο τίτλο αντίστοιχο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 του παρόντος νομοσχεδίου. Αν θέλετε να σας πιστέψουμε καταργείστε αυτή την παράγραφο, καθώς και το Π.Δ. 85/2022.

Έχουμε ακόμη κάθε λόγο να διατηρούμε μεγάλες επιφυλάξεις για το πότε και για το πώς θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες σας για ίδρυση δημόσιου πανεπιστήμιου παραστατικών τεχνών στο νέο τοπίο που επιχειρείτε να διαμορφώσετε για την ανώτατη εκπαίδευση, με συνύπαρξη ιδιωτικών και ακόμη βαθύτερα εμπορευματοποιημένων δημόσιων πανεπιστήμιων σε μια αγορά πτυχίων με πάρα πολλές κατηγοριοποιήσεις ανάλογα με την τσέπη του καθενός.

Κλείνετε μάλιστα το μάτι στους σπουδαστές, ότι μπορεί έτσι να ανωτατοποιηθούν και οι ιδιωτικές καλλιτεχνικές σχολές, ή κάποιες από αυτές, σε μια προσπάθεια να βρείτε ανάμεσά τους σύμμαχους στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις για την ανώτατη εκπαίδευση. Δεν βρήκατε συμμάχους μέχρι σήμερα και ούτε θα βρείτε πιστεύουμε, παρά την πίεση που τους εξασκείτε.

Εμείς και από το βήμα της Βουλής, αλλά και έξω από αυτήν, στα συλλαλητήρια των συλλόγων, των σωματείων, των σπουδαστών και φοιτητών, επαναφέρουμε τη διεκδίκηση για:

- συγκρότηση συστήματος αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας Πανεπιστημιακής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης,

- αναγνώριση επαγγελματικών εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων τριετών ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών, αναγνωρισμένων από το ΥΠΠΟ, ως Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε), όπως ισχύει για τους μουσικούς μέχρι σήμερα,

- κατάργηση κάθε διαχωρισμού σε αποφοίτους πριν η μετά το 2003,

- θέσπιση διαδικασιών εξομοίωσης των σημερινών και παλιότερων πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών με αυτά των πανεπιστημιακών σχολών με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και των Πανεπιστημίων.

Στον δρόμο του αγώνα επίσης, είναι οι μαθητές των ΕΠΑΛ, οι σπουδαστές των ΙΕΚ. Αυτοί βιώνουν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, την “κοσμογονία” των αλλαγών στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, πολλά χρόνια τώρα. Πραγματικά, αν κάποιος θέλει να τοποθετηθεί επί της ουσίας του νομοσχεδίου που φέρνετε, θα κινδύνευε να επαναληφθεί, γιατί κι εσείς είναι η αλήθεια, “κυνηγάτε την ουρά σας” συνεχώς!

Τα ίδια συνθήματα αναμασάτε: “Σύνδεση με την αγορά εργασίας”, “αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης”, “να σταματήσει η επαγγελματική εκπαίδευση να είναι ο φτωχός συγγενής”, κτλ κτλ. Αλήθεια όμως, θα μας εξηγήσετε, πώς αποτιμάτε την πολιτική που εφαρμόσατε και εφαρμόζετε αυτά τα χρόνια που λέτε ότι αναβαθμίσατε π.χ. τα ΕΠΑΛ;

Αυτά τα χρόνια, που μας λέτε ότι πασχίσατε για την «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την «αγορά εργασίας», έχει παραχθεί τεράστια ανεργία, ετεροασπασχοληση, χαμηλοί μισθοί, άγχος για αυτά τα παιδιά. Και βέβαια χιλιάδες μαθητές δεν μπορούν ουσιαστικά να σπουδάσουν την ειδικότητα που θέλουν. Κι έρχεστε και συνεχίζετε στο νέο νομοσχέδιο να ξανακλείνετε σε όλες τις πτώσεις, τη «σύνδεση με την αγορά», λες και τόσα χρόνια είναι συνδεδεμένη αυτή η αγορά σας με τον πλανήτη Άρη και όχι με αυτή τη ζούγκλα που έχετε μετατρέψει αυτή την αγορά.

Στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος, όπου κάνατε τη φιέστα παρουσίασης του νομοσχεδίου, γνωρίζετε ότι από την αρχή της χρονιάς, έχουν χαθεί πάνω από 2.000 διδακτικές ώρες λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι συμβασιούχοι-αναπληρωτές, ότι οι μαθητές κάνουν μάθημα από φωτοτυπίες, γιατί δεν έχουν βιβλία!

Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ, γνωρίζετε ότι δεν μπορεί κανείς να σπουδάσει και να ακολουθήσει την ειδικότητα που θέλει, αλλά και σε αυτές τις ειδικότητες που θέλουν οι τοπικές επιχειρήσεις, με δυσκολία πάλι, βρίσκουν να κάνουν πρακτική.

Εκεί όμως που σπάτε κυριολεκτικά το κοντέρ της «ενίσχυσης και της αναβάθμισης» που επικαλείστε, είναι στο άρθρο που επιχειρείτε να θεσπίσετε ξανά την τσάμπα εργασία. Αφού, δίνετε κυριολεκτικά βορά τους μαθητές στον κάθε επιχειρηματία, από την Γ’ τάξη του ΕΠΑΛ, με τη θεσμοθέτηση πρακτικής για 22 ημέρες ακόμα και συνεχόμενες (δηλαδή για τσάμπα εργασία ενός μήνα). Για τέτοια πρόοδο μιλάμε το 2024!

Τρίβουν τα χέρια τους βέβαια οι μεγαλοεπιχειρηματίες, που τους πασάρετε κυριολεκτικά δωρεάν νέους εργάτες, να τους ξεζουμίζουν για κάνα μήνα χωρίς ούτε ένα ευρώ, και μετά να τους πετάνε στα αζήτητα!

Σας ξέρουμε, πάλι θα μας πείτε, ότι θα μάθουν κάτι όμως. Σα δε ντρεπόσαστε λέμε εμείς.

Φυσικά, και για να μην ξεχνιόμαστε. Επειδή ορισμένοι εδώ μέσα λένε, ότι αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται και ότι η ανήλικη εργασία είναι παρέκκλιση του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», σας ενημερώνουμε, ότι η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση στην επίσημη ιστοσελίδα της γράφει καθαρά ότι η εργασία ακόμα και δεκατριάχρονων παιδιών επιτρέπεται. Αλλά αυτά τα κάνουν γαργάρα οι διάφοροι γνωστοί ευρωλιγούρηδες.

Όσο για τα ΙΕΚ; Ας δούμε ποια είναι η πορεία ενός νέου από τη στιγμή που ξεκινάει τη φοίτησή του μέσα στις σχολές των δημοσίων ΙΕΚ. Σημειωτέον, ότι μιλάμε για νέους που στην πλειοψηφία τους εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους και τις περισσότερες φορές σε επαγγέλματα που είναι και άσχετα με την ειδικότητα που σπουδάζουν. Αφού περιμένει, λοιπόν, αυτός ο νέος τα μέσα του Οκτώβρη για να ξεκινήσουν τα μαθήματα, πολλές φορές, οι δύο πρώτοι μήνες στη σχολή είναι με ατελείωτες διδακτικές ώρες που πάνε χαμένες λόγω του μεγάλου ποσοστού αναπληρωτών καθηγητών που τελικά δεν καλύπτουν όλες τις αναγκαίες θέσεις.

Μετά, μπαίνει σε εργαστήρια απαρχαιωμένα, που ακόμα και εσείς, αναγκαστήκατε να παραδεχθείτε. Στα περισσότερα εργαστήρια τα αναλώσιμα είναι ανύπαρκτα. Όταν ύστερα, ολοκληρώσει τα 4 εξάμηνα με όλες τις δυσκολίες, πρέπει να κάνει την πρακτική του άσκηση. Για να κάνει την πρακτική του άσκηση θα χρειαστεί να σταματήσει την εργασία που έκανε αναγκαστικά για να στηρίζει οικονομικά τον εαυτό του και την οικογένειά του. Αφού καταφέρει να βρει επιχείρηση για να κάνει την πρακτική άσκηση, εκεί θα αντιμετωπίσει την πρώτη του σύνδεση με την αγορά εργασίας.

Τι δηλαδή του λένε; Θα κάνεις την πρακτική σου άσκηση είτε αμισθί είτε με 200 - 300 ευρώ τον μήνα ή αν προκύψει μία φορά στο τόσο κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, γιατί λέει δεν είσαι κανονικά εργαζόμενος, αλλά εδώ έρχεσαι για να μάθεις. Και πάμε να δούμε τώρα πώς μαθαίνει αυτός ο νέος το αυριανό του επάγγελμα. Μήπως, έστω υπάρχει κάποια συστηματική εποπτεία από κάποιο Υπουργείο από κάποιο φορέα, ότι η συμμετοχή ενός σπουδαστή μέσα σε ένα χώρο δουλειάς είναι στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Οχι. Μήπως, γίνεται έλεγχος, αν ο σπουδαστής καθοδηγείται στην εργασία και δεν κλείνει απλά κάποιες “τρύπες” που μπορεί να έχει κάποιος επιχειρηματίας κάποια επιχείρηση; Οχι. Ελέγχεται από κάποιον φορέα ότι τηρούνται τα προβλεπόμενα για ένα σπουδαστή από την εργοδοσία στο ωράριο, στην ασφάλεια και αλλού; Οχι.

Και αφού καταφέρει ένας σπουδαστής και ολοκληρώσει τα 4 εξάμηνα φοίτησης και την πρακτική του άσκηση καταφέρνει τελικά να πάρει μία βεβαίωση σπουδών για να πάει με αυτήν στον ΕΟΠΠΕΠ για να επιβεβαιώσει τα προσόντα του, πληρώνοντας φυσικά και τα αντίστοιχα παράβολα. Και τα προσόντα αυτά τελικά είναι ένα απολυτήριο Λυκείου! Έξι χρόνια Δημοτικό, Τρία χρόνια Γυμνάσιο, Τρία χρόνια Λύκειο, Δυο χρόνια ΙΕΚ και τελικά χαρτί Λυκείου!

Εδώ ήμασταν, κύριοι της κυβέρνησης, πριν και τέσσερα χρόνια και σας τα λέγαμε και τότε. Τα προβλήματα παραμένουν. Ήρθε εδώ και σας τα είπε και η εκλεγμένη πρόεδρος των Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ, στην Επιτροπή.

Στην ειδικότητα των μηχανοτρονικών, υπάρχουν ΙΕΚ που δεν έχουν καν εργαστήρια, σε άλλα υπάρχουν οχήματα που είναι της δεκαετίας του ’70. Ρετρό κατάσταση. Σε άλλα ΙΕΚ, στην ειδικότητα των μαγείρων, οι σπουδαστές φέρνουν το κρέας από το σπίτι. Ενώ, υπάρχει και ΙΕΚ που επί δυο χρόνια τα σπασμένα τζάμια καλύπτονται από κόλλες Α4. Αν είναι δυνατόν δηλαδή!

Και δεν τα λένε αυτά μόνο οι σπουδαστές. Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών, αναρωτιέται χαρακτηριστικά: “Σε τι βελτιώθηκε η επαγγελματική εκπαίδευση και η αρχική κατάρτιση, μετά την τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας; Έχουμε τα ίδια αναλυτικά προγράμματα εδώ και 15 χρόνια, έχουμε τα βιβλία των Τ.Ε.Ε (εποχής του μακαρίτη του Αρσένη δηλαδή) και εργαστηριακό εξοπλισμό δεκαετιών”.

Με απλά λόγια: Ο κόσμος της εκπαίδευσης και της κατάρτισης που ζει από πρώτο χέρι τα αδιέξοδα και τα προβλήματα είναι απέναντι στο νομοσχέδιό σας. Άλλα πράγματα ζητάει. Άλλα πράγματα έχει ανάγκη. Και ο μοναδικός σας σύμμαχος, όπως πάντα, είναι το μεγάλο κεφάλαιο και οι Ενώσεις του. Συγχαρητήρια σας έδωσε και ο ΣΕΒ. Τι πιο συνηθισμένο;

Αυτοί ζητάνε συνεχώς νέες αλλαγές για να συνδεθεί η εκπαίδευση με τα δικά τους συμφέροντα, με τα άπληστα κέρδη τους. Κι επειδή η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, είναι πιο κοντά στην εργασιακή διαδικασία, γίνονται πιο γρήγορα και πιο ορατά τα αδιέξοδά σας.

Όλα αυτά τα προβλήματα είναι ακριβώς αποτέλεσμα της σύνδεσης με την αγορά εργασίας, με απλά λόγια της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τα συμφέροντα των λίγων καπιταλιστών. Και ακριβώς, στο έδαφος αυτής της οικονομίας, αυτής της πολιτικής, δεν μπορείτε και δεν θέλετε να τα επιλύσετε.

Ας μιλήσουμε με αριθμούς: Το 2020, σας λέγαμε ότι με βάση έρευνα του 2018, η ανεργία των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ ήταν 36,9%. Τώρα, με βάση έρευνα του ΟΟΣΑ αποτυπώνεται, ότι ένας στους τρεις απόφοιτους επαγγελματικής εκπαίδευσης, τρία χρόνια μετά την αποφοίτησή του, βρίσκεται χωρίς εργασία!

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της δικής σας πολιτικής. Κάνετε και κάνατε ύμνους στις δεξιότητες για να μπουν ακόμα περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπήκανε και με συμφωνία όλων των κομμάτων βεβαίως. Και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.

Για δείτε, τι λένε τώρα οι έρευνες:

Οι απόφοιτοι της επαγγελματικής εκπαίδευσης δεν μπορούν να επωφεληθούν από τις τεχνολογικές αλλαγές. Μέσα σε πέντε έως εφτά χρόνια από την είσοδό τους στο εργατικό δυναμικό, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε τεχνολογικές αλλαγές, λέει η Παγκόσμια Τράπεζα.

Θα σας το πούμε απλά και καθαρά. Η επιμονή στις δεξιότητες, χωρίς ανάλογη προετοιμασία για ένα ευρύτερο μορφωτικό υπόβαθρο είναι απλά κάποιες ασπιρίνες σε έναν πολύ βαριά άρρωστο. Είναι ομολογία αποτυχίας ενός συστήματος που βλέπει τους νέους και τις νέες, σαν εμπορεύματα που πρέπει ελεγχόμενα να απαξιώνονται, να γίνονται πιο φθηνά, για να μπορούν να αυγατίζουν τα κέρδη των λίγων.

Κατά τα άλλα, στο νομοσχέδιο βαφτίζετε campus τη συγχώνευση των Εργαστηριακών Κέντρων με ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Αν δεν είναι κακόγουστο αστείο, αποτελεί σινιάλο για παραπέρα περικοπές, όπως άλλωστε επιβεβαιώνει η τοποθέτηση manager, που προφανώς θα σκέφτεται με όρους κόστους - οφέλους και όχι βέβαια με όρους ικανοποίησης μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών.

Μάλιστα, είναι φανερό ότι στις προθέσεις σας είναι να συγχωνευτούν ΕΠΑΛ. Δεν μας έφτανε η σημερινή κατάσταση με τους τεράστιους συλλόγους διδασκόντων, τώρα ακόμα πιο απρόσωπα οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μόνιμοι-συμβασιούχοι σε κάθε ΕΠΑΛ, θα επιχειρούν στο μεγαθήριο μαγαζί-σχολείο.

Σας το λέμε ευθέως: Σύγχρονος μεσαίωνας είναι αυτό που θέλετε να φέρετε. Και απέναντι σε αυτό που επιδιώκετε, το ΚΚΕ δίνει τη μοναδική, πιστεύουμε, σύγχρονη απάντηση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολλών.

Σας καταθέτουμε την πρόταση που ήδη η ΚΝΕ διακινεί στους σπουδαστές και έχει τίτλο “Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Τι έχουμε ανάγκη σήμερα”. Σε αυτή φυσικά, δεν θα βρείτε πουθενά τα ραβασάκια του ΣΕΒ και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τρέχετε να υλοποιήσετε εσείς και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Γιατί, στον 21ο αιώνα που ζούμε, λογικό και αναγκαίο είναι:

- Να υπάρχουν σύγχρονες και ξεχωριστές κτιριακές δομές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

- Να μη συστεγάζονται, όπως σήμερα, σε μια σειρά ετοιμόρροπων σχολείων.

- Να υπάρχουν καθηγητές και όλο το απαραίτητο διοικητικό προσωπικό.

- Να υπάρχουν εργαστήρια με σύγχρονο εξοπλισμό, αντίστοιχο με αυτό που συναντά κανείς στους χώρους δουλειάς και να μην είναι τα “μουσεία” που είναι σήμερα.

- Η πρακτική να πληρώνεται κανονικά με πλήρη ένσημα και ασφάλιση.

- Η απόκτηση του πτυχίου να εξασφαλίζει το δικαίωμα στο επάγγελμα.

- Να υπάρχουν ακόμα και εστίες στις μεγάλες πόλεις όπου συγκεντρώνεται μεγάλος πληθυσμός σπουδαστών από την επαρχία.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα “φυσιολογικά” πράγματα και αιτήματα, που ο παράλογος αυτός κόσμος αρνείται να πραγματοποιήσει, καθώς τα θεωρεί “κόστος” ή “περιττά έξοδα”.

Τα ίδια τα αδιέξοδα, τα οποία εσείς δημιουργείτε και τα ζουν όμως οι πολλοί, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες πιστεύουμε να αντιμετωπιστούν. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, οι νέοι και οι νέες να μαθαίνουν και να εξασκούν το επάγγελμα που θέλουν να ακολουθήσουν, με βάση τις εξελίξεις της επιστήμης, της τεχνολογίας.

- Να γνωρίσουν τη θεωρία και τις αρχές λειτουργίας των τεχνολογικών εφαρμογών στην ειδικότητα που σπουδάζουν, με ενιαίο και αναβαθμισμένο περιεχόμενο.

- Να μαθαίνουν για το σύνολο της τεχνολογίας, των εξελίξεων, ολοκληρωμένα το επάγγελμά τους και όχι μόνο ό,τι χρειάζεται κάθε είδους επιχείρηση για να τους εκμεταλλεύεται μόνο.

- Σε έναν τύπο επαγγελματικής σχολής ανά ειδικότητα που θα ακολουθεί την ενιαία-ολόπλευρη 12χρονη μόρφωση όλων των νέων και όχι με σχολές πολλών διαφορετικών ταχυτήτων.

- Με εξασφαλισμένη εργασία μετά το τέλος των σπουδών με πτυχίο που να συνδέεται αποκλειστικά με αυτήν.

- Το πτυχίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι η κατάληξη σπουδών που θα είναι αναβαθμισμένες και γι’ αυτό θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Χωρίς εμπόδια, πιστοποιήσεις και άλλα επιπλέον φίλτρα.

- Ταυτόχρονα, είναι αναγκαιότητα, η παρακολούθηση των νέων εξελίξεων σε κάθε αντικείμενο ή της επιμόρφωσης.

Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνεται με οργανωμένο τρόπο σε δημόσιες δομές και δωρεάν. Με απλά λόγια. Το ΚΚΕ δεν βλέπει τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ ως αναλώσιμους, ούτε ως πελάτες, απλώς. Με τα χέρια, τις γνώσεις, το μυαλό και την ψυχή τους, είμαστε. Γιατί αυτοί μπορούν να γίνουν οι δημιουργοί μιας νέας ζωής και με τους αγώνες τους μπορούν σήμερα να ανοίξουν το δρόμο γι’ αυτήν. Για μια κοινωνία που δεν ψάχνεις για δουλειά, επειδή ακριβώς, πρέπει να είναι εξασφαλισμένη η εργασία σου. Και το πτυχίο σου δεν είναι απλά μια βεβαίωση προσόντος αλλά θα αποτελεί κατοχύρωση του δικαιώματος στη δουλειά. Για μια κοινωνία που οι ανάγκες των νέων δεν θα στριμώχνονται για να κερδίζουν οι λίγοι, αλλά θα βρίσκονται στο επίκεντρο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού του κράτους για να ικανοποιούνται.

Όσο και να ντύνετε τη γερασμένη πολιτική σας με σύγχρονες φιοριτούρες, ο κόσμος το ‘χει τούμπανο ότι είστε ενάντια, απέναντι στους νέους και στις νέες. Και θα σας το αποδείξουν μια χαρά, με τους ίδιους τους αγώνες τους, με τις διεκδικήσεις τους. Μάλιστα το παρόν νομοσχέδιο, αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης, ούτε είναι, ούτε φυσικά μπορεί να εμφανίζεται ότι είναι, υπερασπιστής των δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας.

Αυτό βέβαια προσπαθείτε να κάνετε και με τη μονοθεματική ατζέντα που έχετε επιβάλει με τη συνδρομή φυσικά και Μέσων Ενημέρωσης, για τον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών. Αλλά να εμφανίζεται και ο κ. Μητσοτάκης ως υπερασπιστής των λαϊκών δικαιωμάτων, ε, αυτό πάει πολύ. Μπορεί τα άλλα κόμματα να σας σιγοντάρουν σε αυτή σας την προσπάθεια, εμείς όχι. Από πού κι ως πού, η κυβέρνηση της ΝΔ υπερασπιστής των λαϊκών δικαιωμάτων;

Όταν το μόνο δικαίωμα που αναγνωρίζει στη λαϊκή οικογένεια που στενάζει από την ακρίβεια, είναι να φεύγει από το σούπερ μάρκετ με τις τσάντες άδειες, αφού το 1/4 της τιμής των προϊόντων είναι φόρος. Όταν, αντί για πτυχία με αξία που ζητούν οι φοιτητές, βάζει στα πτυχία τιμή και μάλιστα για πολύ μεγάλα πορτοφόλια. Όταν με την επιστολική ψήφο, υπονομεύει ανοιχτά τη μυστικότητα και το αδιάβλητο της ψήφου και όχι μόνο. Όταν με την αποστολή ελληνικής φρεγάτας στο στόμα του λύκου, δηλαδή στη Μέση Ανατολή, στην Ερυθρά Θάλασσα παρακάτω εμπλέκει πιο ενεργά το λαό μας στη φωτιά του πολέμου που έχει ήδη ανάψει.

Πάει πολύ, λοιπόν, να εμφανίζεστε ως υπερασπιστές των δικαιωμάτων, επειδή θα φέρετε νομοσχέδιο για τον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Βέβαια, εδώ που τα λέμε, όταν μιλάμε για τον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, δεν μιλάμε για την αναγνώριση μιας μορφής συμβίωσης ή για κάποια ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ των συμβιούντων, βασικά μιλάμε για την τεκνοθεσία, την από κοινού γονική μέριμνα, τα οποία δεν είναι δύο ξεχωριστές έννοιες.

Το αντίθετο: γάμος ομόφυλων σημαίνει από χέρι κατάργηση της πατρότητας-μητρότητας. Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον γονέα 1, 2, 3 και βάλε. Οδηγεί στην ακραία εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος με την παρένθετη μητρότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει πολιτικός γάμος ομόφυλων ζευγαριών. Έτσι ήταν και έτσι είναι, όσο κι αν προσπαθούν ορισμένοι να το διαχωρίσουν για ευνόητους λόγους.

Κάνετε, λοιπόν, λέτε, μια σημαντική κίνηση στα ανθρώπινα δικαιώματα. Επικαλείστε μάλιστα τα δικαιώματα των παιδιών που μεγαλώνουν από ομόφυλα ζευγάρια. Αν όντως θέλατε να ρυθμίσετε ή να βελτιώσετε κάποιες ρυθμίσεις που υπάρχουν και που αφορούν τη σχέση ενός παιδιού με την ή τον σύντροφο του φυσικού ή θετού γονιού του, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού, θα μπορούσατε να το κάνετε. Και να καλύψετε κάποια ζητήματα, της καθημερινότητας σε όφελος της προστασίας των παιδιών.

Λέτε ότι θα το φέρετε, επειδή «αυτό ισχύει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες». Δεν θα επεκταθώ σήμερα, αλλά αυτό που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι ακριβώς η διαγραφή των όρων μητρότητας-πατρότητας που εδράζεται στη βιολογική συμπληρωματικότητα γυναίκας- άνδρα στην αναπαραγωγική διαδικασία και η αντικατάστασή τους από το γονέας 1, 2 βάλε κ.λπ. όσα θες.

Είναι η παραπέρα εμπορευματοποίηση της παρένθετης μητρότητας η οποία έχει εξελιχθεί σε μια μπίζνα δισεκατομυρίων κερδών κι αυτά μόνο πρόοδος δεν είναι. Σκοταδισμός, σύγχρονη βαρβαρότητα, στυγνή εκμετάλλευση είναι.

Η ευθύνη σας είναι ακόμα μεγαλύτερη γιατί δώσατε την ευκαιρία να προβάλλονται σκοταδιστικές απόψεις, από διάφορους αντιδραστικούς, ακροδεξιούς για τον θεσμό της οικογένειας που αντιμετωπίζουν τη γυναίκα μόνο ως μηχανή αναπαραγωγής παιδιών. Αλλά και σε διάφορες άλλες ανορθολογικές, αντιεπιστημονικές απόψεις περί «κοινωνικής κατασκευής του φύλου» που φτάνουν να αμφισβητούν ακόμα και την αντικειμενική κοινωνική πραγματικότητα και που οδηγούν ακόμα και σε εμπόριο παιδιών, παραγγελίας παιδιών, ευγονικής στην πράξη όπως είχε δηλώσει και υπονόησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτά προς το παρόν. Γιατί θα δούμε και τις συγκεκριμένες διατυπώσεις του νομοσχεδίου της ΝΔ όταν έρθει και θα τα ξαναπούμε πιο αναλυτικά. Για να μη μου πει κι ο πρόεδρος ότι είμαι εκτός θέματος, αλλά όλα αυτά αφορούν την ελληνική νεολαία, αφορούν τον Έλληνα εργαζόμενο, την Ελληνίδα εργαζόμενη που βρίσκονται και αυτή την ώρα στους δρόμους του αγώνα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA