Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Clubhouse: Η πλατφόρμα που υποσχόταν καινοτομίες, στα όρια της κατάρρευσης

Η εποχή των lockdowns κράτησε αρκετό κόσμο στα σπίτια του και ήταν λογικό πως τόσο οι πλατφόρμες ροής περιεχομένου, όσο και τα social media ήταν μερικές από τις κύριες ασχολίες όλων μας. Το Clubhouse ήταν μία από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που άνθισε την εποχή του εγκλεισμού και πλασαρίστηκε ως κάτι καινοτόμο, ως το μέσο που θα αλλάξει για πάντα την κοινωνική δικτύωση. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω φάνηκε πως δεν ήταν παρά ένα πουσάρισμα των γνωστών influencers και futurists (όπως αυτοαποκαλούνται) που θέλησαν απλά να προωθήσουν κάτι εναλλακτικό, για να προλάβουν το trend.

Όπως ανακοινώθηκε, το Clubhouse προχωράει σε μαζικές απολύσεις προσωπικού και όπως μαρτυρά το έγγραφο των δύο ιδρυτών του (Paul Davison και Rohan Seth) που μοιράστηκε στους υπαλλήλους, τα πράγματα είναι σοβαρά. Το 50% του προσωπικού του Clubhouse θα απολυθεί, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να κάνει επανεκκίνηση για να δει αν μπορεί να επιβιώσει την επόμενη ημέρα.

Το 2021, η αξία του Clubhouse αποτιμήθηκε στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ εκείνη τη στιγμή οι δύο ιδρυτές του σημείωναν πως η οικονομική κατάσταση της πλατφόρμας και τα κονδύλια που έχουν συγκεντρωθεί θα τους επιτρέψουν να «τρέξουν» την εταιρεία για πολλά χρόνια και πως δεν θα χρειαστούν περικοπές και μειώσεις εξόδων. Η εναλλακτική του φιλοσοφία τράβηξε το ενδιαφέρον αρκετών διασήμων που κατά καιρούς συμμετείχαν σε συζητήσεις με άλλους χρήστες ή και σε ομιλίες που διοργανώνονταν. Μέσα σε αυτούς ήταν και ο Elon Musk, ο Mark Zuckerberg και η Oprah.

Όπως αποκαλύπτει ο ένας εκ των συνιδρυτών, πλέον, η άνοδος του Clubhouse ήταν πολύ γρήγορη και με το τέλος των lockdowns ο κόσμος σταμάτησε να ασχολείται ενεργά και η κοινότητά του μειώθηκε με καταιγιστικούς ρυθμούς. Οι επικεφαλής τονίζουν πως ο μοναδικός τρόπος να μείνει η εταιρεία στην αγορά είναι να κάνουν μια επανεκκίνηση στην πλατφόρμα και να βρουν ένα διαφορετικό μοντέλο για να φτιάξουν το Clubhouse 2.0. H εξέλιξη αυτή, πάντως, δεν είναι πρωτοφανής. Ακόμη και το Spotify έκλεισε πρόσφατα τη δική του πλατφόρμα συζητήσεων μέσω ομιλίας (Greenroom), ενώ και το Reddit έκλεισε τον Μάρτιο το Reddit Talk.

To Clubhouse ξεκίνησε τη λειτουργία του ως πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι χρήστες έμπαιναν σε συγκεκριμένα θεματικά δωμάτια και συμμετείχαν σε συζητήσεις ή άκουγαν κάποια ομιλία. Ξεκίνησε τη λειτουργία του μέσω εφαρμογών σε iOS και Android από το φθινόπωρο το 2019. Η αρχική του ονομασία ήταν Talkshow και εστίαζε περισσότερο σε podcasts, αλλά μετονομάστηκε και επανα-κυκλοφόρησε ανανεωμένο τον Μάρτιο του 2020 για κινητά με το λειτουργικό της Apple. Με μεγάλες επενδύσεις από γνωστούς επιχειρηματίες, η αξία του εκτοξεύτηκε γρήγορα στα 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τον Μάιο ο Andreeseen Horowitz επένδυσε 12 εκατομμύρια δολάρια μόνος του!

Τον Δεκέμβριο του 2020 η βάση του είχε 600 χιλιάδες χρήστες, ενώ τον Ιανουάριο του 2021 ο αριθμός εκτοξεύτηκε στα 2 εκατομμύρια! Μέχρι και τον Φεβρουάριο εκείνης της χρονιάς, η εφαρμογή είχε κατέβει σε 3,5 εκατομμύρια συσκευές, ενώ τα downloads έφτασαν στα μέσα του ίδιου μήνα τα 8,1 εκατομμύρια! Τον Απρίλιο του 2021 ανακοινώθηκε μια συνεργασία με την Stripe για το συνδρομητικό πακέτο Clubhouse Payments, ενώ η πορεία της εφαρμογής κέντρισε το ενδιαφέρον ακόμη και του Twitter που προσπάθησε να το εξαγοράσει για 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στις 9 Μαϊου του 2021 κυκλοφόρησε μια beta έκδοση του Clubhouse για κινητά με λειτουργικό Android και στις 21 του ίδιου μήνα έγινε διαθέσιμο για όλες τις αγορές του πλανήτη.

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA