Υγεία
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Οι διατροφικές οδηγίες για ενίσχυση του ανοσοποιητικού, εν όψει τρίτου κύματος Covid-19

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι ακριβώς αυτές που χρειάζεστε τώρα, περισσότερο από ποτέ.

Με το φόβο ενός τρίτου και ισχυρότερου κύματος πανδημίας σε όλη την Ευρώπη - με την πρόεδρο της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη, να δηλώνει ότι η χώρα μας έχει ήδη περάσει πρώτη το κατώφλι-, οι ειδικοί συστήνουν στους πολίτες να προφυλαχθούν όσο καλύτερα μπορούν, τονίζοντας ότι το ανοσοποιητικό σύστημα είναι εκείνο που χαρακτηρίζεται ως το τελευταίο οχυρό άμυνας. Αλλά αυτό, δεν αφορά μόνο τους ηλικιωμένους, τους χρόνια ασθενείς ή τα άτομα με υποκείμενα νοσήματα.

Σύμφωνα με έρευνα του UK Sport (η ανώτατη αθλητική αρχή της Μεγάλης Βρετανίας), εκείνοι που απειλούνται περισσότερο από ιώσεις και λοιμώξεις του ανοσοποιητικού είναι οι συστηματικά γυμναζόμενοι και οι επαγγελματίες αθλητές.

Όντως, η σωματική άσκηση είναι ένας καλός τρόπος για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας. Όμως, οι ειδικοί τονίζουν ότι δεν πρέπει να το παρακάνετε. Ακόμη και πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού, οι ερευνητές του UK Sport ανέφεραν ότι το ένα τρίτο των χαμένων προπονήσεων προέρχονται από λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος και άλλα πεπτικά ή ουρογεννητικά προβλήματα. «Η άσκηση ενισχύει το αγγειακό σύστημα απελευθερώνοντας εκατομμύρια λευκά κύτταρα (ανοσοκύτταρα) στη ροή του αίματός σας», λέει ο Μάικ Γκλίσον καθηγητής ανοσολογίας στο Πανεπιστήμιο του Λάφμπορο στην Αγγλία. «Όμως, η καθημερινή προπόνηση υψηλής έντασης οδηγεί στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: η εξάντληση του οργανισμού σε μυϊκό επίπεδο λειτουργεί ως κερκόπορτα για το ανοσοποιητικό εκμηδενίζοντας τα οφέλη των ανοσοκυττάρων». Ευτυχώς, ο Γκλίσον φέρνει και καλά νέα: «Το βασικό όπλο αποθεραπείας των μυών σας, όπου κατ’ επέκταση θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, είναι η κατάλληλη διατροφή», λέει ο καθηγητής, δίνοντας τις παρακάτω συμβουλές:
 

Οι υδατάνθρακες δεν είναι ο εχθρός σας

«Η πρόσληψη σύνθετων-“καλών”- υδατανθράκων βοηθά στην αποτροπή της πτώσης των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση των ορμονών του στρες, οι οποίες κατατρώγουν το ανοσοποιητικό σύστημα», λέει ο Γκλίσον, συμβουλεύοντας το εξής απλό: «Μια μπανάνα ή μια μπάρα βρώμης κατά τη διάρκεια της άσκησης θα βοηθήσει πραγματικά στην προστασία του ανοσοποιητικού σας συστήματος».
 

Επενδύστε στην πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη, όχι μόνο χτίζει περισσότερους μυς, αλλά βοηθά επίσης το ανοσοποιητικό σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο καθηγητής Gleeson λέει πως οι συστηματικά αθλούμενοι πρέπει να καταναλώνουν από 1,2 έως 1,6 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους κάθε ημέρα, σε αντίθεση με τα 0,75 γραμμάρια που συνιστώνται για τον γενικό πληθυσμό. «Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την παραγωγή αντισωμάτων και τον πολλαπλασιασμό των κυτταρικών σειρών, που θα υπερασπιστούν τον οργανισμό σας από οποιαδήποτε παθογόνο απειλή», τονίζει.
 

Δείτε το πιάτο σας σαν ένα ουράνιο τόξο

«Η καλύτερη στρατηγική είναι απλώς να στοχεύετε σε πολύχρωμα πιάτα, με σκοπό να προσλαμβάνετε σε κάθε γεύμα σας πάνω από 46 απαραίτητα θρεπτικά συστατικά», λέει ο Γκλίσον. Η βιταμίνη C (πράσινο και πορτοκαλί), η βιταμίνη Ε (κίτρινο και καφέ), η βιταμίνη Β12 (κόκκινο και μοβ), είναι ένας οπτικός ευεργετικός συνδυασμός, που μπορείτε να έχετε σε κάθε πιάτο σας με τον πιο υγιεινό τρόπο, με τον καθηγητή να δίνει ένα απλό παράδειγμα: «Φρέσκα ψιλοκομμένα φρούτα μαζί με δημητριακά ολικής αλέσεως για πρωινό. Ομελέτα με μανιτάρια, ντομάτα και κρεμμύδι για μεσημεριανό. Φιλέτο κρέατος ή πουλερικών με πιπεριές, κίτρινη κολοκύθα και μαρούλι για δείπνο. Βατόμουρα και δαμάσκηνα για ενδιάμεσα σνακ».

Επίσης, σύμφωνα με τον καθηγητή, ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D θα βελτιστοποιήσει την ανοσοποιητική σας άμυνα. «Τελευταίες έρευνες αποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη βιταμίνη ενισχύει επίσης την απόκριση αντισωμάτων μετά από τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού. Το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 74% των ασθενών που παρουσίασαν σοβαρή λοίμωξη Covid-19, εμφάνιζαν σοβαρή έλλειψη βιταμίνης D στον οργανισμό τους».

Διαβάστε ακόμα

Πόση πρωτεΐνη χρειάζεστε πραγματικά κάθε μέρα

Οι 6 κορυφαίες τροφές για επίπεδη κοιλιά


Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.


TAGS
#Κορονοϊός