Μενού
  • Α-
  • Α+

Την ανάγκη δημιουργίας ενός επαρκούς δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τονίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ACEA, έξι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει λιγότερο από ένα φορτιστή ανά 100 χλμ. δρόμων.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση από το τέλος, με μόλις 0,4 φορτιστή ανά 100 χλμ. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Λιθουανία (0,2 φορτιστή ανά 100 χλμ.) και στην προτελευταία η Κύπρος (επίσης 0,4 ανά 100 χλμ.).

Η λίστα καταδεικνύει τις ανισότητες εντός ΕΕ στο συγκεκριμένο τομέα. Σε 17 κράτη-μέλη υπάρχουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου, ενώ μόλις 5 διαθέτουν πάνω από 10 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. 

Πρόκειται για:

  • Ολλανδία με 64,3 σημεία φόρτισης 
  • Λουξεμβούργο με 57,9 σημεία φόρτισης
  • Γερμανία με 25,8 σημεία φόρτισης
  • Πορτογαλία με 24,9 σημεία φόρτισης
  • Σουηδία με 12,2 σημεία φόρτισης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ανισοτήτων είναι ότι η Ολλανδία έχει ένα φορτιστή ανά 1,5 χλμ. δρόμων, ενώ η Πολωνία (που είναι 8 φορές μεγαλύτερη) έχει ένα φορτιστή ανά 150 χλμ. οδικού δικτύου!

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η παράμετρος των ταχυφορτιστών, αυτών δηλαδή συνεχούς ρεύματος (DC) άνω των 22 kW. Όπως τονίζει η ACEA, μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ υποστηρίζει ταχυφόρτιση. Τα υπόλοιπα είναι από 22 kW ή λιγότερο και δεν μπορούν να φορτίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αποδεκτή ταχύτητα.

«Αν θέλουμε να πείσουμε τους κατοίκους της Ευρώπης να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να γίνει τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σε καύσιμο», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ Ντε Βρις. «Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να βρουν φορτιστή ή να περιμένουν… αιώνες για να φορτίσουν».