Διεθνή
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Νορβηγία: Οι influencers πρέπει να δηλώνουν αν έχουν βάλει φίλτρα στις φωτογραφίες 

Να δηλώνουν αν έχουν κάνει ρετούς στις φωτογραφίες καλεί η Νορβηγία τους influencers, καθώς αρκετοί θεωρούν πως έχει... παραγίνει με την επεργασία και τα πρότυπα ομορφιάς που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα

Γυναίκα ποζάρει για φωτογραφία (Πηγή: Shutterstock)
Γυναίκα ποζάρει για φωτογραφία (Πηγή: Shutterstock)

Παράνομο θα είναι πλέον στη Νορβηγία οι influencers και οι διαφημιστές να κοινοποιούν ρετουσαρισμένες φωτογραφίες στα social media, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Ο νόμος που υιοθετήθηκε με συντριπτική πλειοψηφία - με 72 ψήφους υπέρ της αλλαγής, έναντι 15 κατά – προβλέπει ότι οι εικόνες στις οποίες το μέγεθος του σώματος, το σχήμα ή το δέρμα του ατόμου έχουν αλλάξει, πριν ή μετά τη λήψη της φωτογραφίας, να φέρουν επισήμανση σχεδιασμένη από το υπουργείο.

Ως παραδείγματα των αλλαγών μετά από επεξεργασία των φωτογραφιών αναφέρονται οι διαστάσεις της μέσης, τα μεγεθυμένα χείλη και οι παραποιημένοι μύες. Ο νόμος θα επηρεάσει μόνο διαφημίσεις ή εικόνες που χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο σε αυτές περιλαμβάνονται φωτογραφίες που δημοσιεύουν influencers και διάσημοι - σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως στο Instagram, το TikTok, το Facebook, το Snapchat και το Twitter - εάν «λαμβάνουν οποιαδήποτε πληρωμή ή άλλα οφέλη» από τις δημοσιεύσεις. Εδώ και πολύ καιρό αποτελεί θέμα συζήτησης η επίδραση της τεχνολογίας, όπως των φίλτρων και των εφαρμογών επεξεργασίας φωτογραφιών στα πρότυπα ομορφιάς.

«Στοπ» και από τη Getty Images

H εταιρεία Getty Images απαγόρευσε επίσης φωτογραφίες ρετουσαρισμένων μοντέλων από τη βάση δεδομένων εικόνων. Η Γαλλία υιοθέτησε επίσης το 2017 νομοθεσία, που απαιτεί από τα περιοδικά μόδας να δηλώνουν ότι φωτογραφίες έχουν υποστεί επεξεργασία. Στη Νορβηγία, η κατάσταση δεν είναι διαφορετική, με τη συζήτηση να επικεντρώνεται σε μια φράση που μεταφράζεται ως «καταπίεση του σώματος». «Η καταπίεση του σώματος υπάρχει στο χώρο εργασίας, στο δημόσιο χώρο, στο σπίτι και σε διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης» αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδιών και Οικογενειακών Υποθέσεων. «Η καταπίεση του σώματος είναι πάντα εκεί, συχνά ανεπαίσθητα και είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί» τονίζεται.

Το υπουργείο διευκρινίζει ότι με τους νέους κανονισμούς θέλει να συμβάλει με εποικοδομητικό τρόπο στη μείωση του αρνητικού αντίκτυπου που έχουν τέτοιου είδους διαφημίσεις, ειδικά στα παιδιά και τους νέους.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TAGS
#social media #Instagram #Φωτογραφία #Νορβηγία