Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ληστεία του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη: Πώς έκλεψα τους πίνακες Μοντριάν και Πικάσο

Το βράδυ της 8ης Ιανουαρίου 2012, ο συναγερμός στην Εθνική Πινακοθήκη είχε χτυπήσει δύο φορές, με τους ιθύνοντες του κτιρίου να θεωρούν πως επρόκειτο για «λάθος». Αργότερα όμως τα ξημερώματα εκτυλίχθηκε η «ληστεία του αιώνα» όπως έγινε γνωστή, με τους δύο πίνακες τεράστιας αξίας να κάνουν «φτερά »και τον φύλακα να αντιλαμβάνεται έναν άνδρα που το έβαζε στα πόδια, αφήνοντας πίσω του ένα... χαρτοκόπτη.

Διαβάστε ακόμη: Εθνική Πινακοθήκη: Βίντεο από το σημείο που έκρυψε ο ελαιοχρωματιστής τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο

Ο φύλακας αργότερα στην κατάθεσή του είχε κάνει λόγο για έναν άνδρα ψηλό και αδύνατο, ο οποίος φορούσε σκούρα ρούχα αλλά δεν είχε καλύψει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του! Ο δράστης είχε αφαιρέσει από την Εθνική Πινακοθήκη δύο πίνακες (σ.σ. το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και τον «Μύλο» του Πιέτ Μοντριάν), ενώ είχε επιχειρήσει να κλέψει ακόμη έναν πίνακα, το «Τοπίο» του Μοντριάν και πάλι, αλλά έγινε αντιληπτός από τον φύλακα και παράτησε την προσπάθεια του στη μέση.

Συγκεκριμένα ο 49χρονος φέρεται να είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, για να μπορέσει να εισβάλλει και αυτό φέρεται πώς ήταν το σημείο κλειδί στην κλοπή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι είχε παρατηρήσει ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη. Ο 49χρονος που πήγε σαν «κύριος» με το μετρό στην Εθνική Πινακοθήκη, φέρεται να μπήκε από ένα μπαλκόνι και ανοίγοντας απλά την πόρτα. Τότε άρχισε να χτυπάει και ο συναγερμός, με τον ελαιοχρωματιστή να κρύβεται στις γυψοσανίδες για 3-4 ώρες προτού κατέβει στο ισόγειο κλέψει τους πρώτους πίνακες που βρήκε μπροστά του και εξαφανιστεί σαν κύριος με το μέτρο.

Σε ό,τι αφορά τον τρίτο πίνακα, ένα σχέδιο, κατέληξε στην τουαλέτα. Κατά την κλοπή τραυματίστηκε, είδε ότι καταστράφηκε και τον πέταξε στην τουαλέτα.

Τότε, πάντως, είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση η απουσία μέτρων ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου φιλοξενούσε θησαυρούς της τέχνης. Στη δικογραφία, που η ΕΛ.ΑΣ. παρέδωσε στην εισαγγελία στις 23 Οκτωβρίου 2012, αναφέρονταν ότι δεν υπήρξε παραβίαση της μπαλκονόπορτας από όπου μπήκε ο δράστης, ενώ στο σημείο εκείνο βρέθηκαν πέντε πελματικά εντυπώματα που δεν διασταυρώθηκαν και θεωρήθηκαν πενιχρό στοιχείο. Ακόμη, από το σημείο της επιδρομής ελήφθησαν 12 δείγματα DNA, ενώ δεν προέκυψε κάποιο αξιοποιήσιμο στοιχείο από την σάρωση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

Πώς έκλεψε ο ελαιοχρωματιστής Πικάσο και Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη

«Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που αγαπάω την τέχνη, ήθελα να το κάνω για μένα, δεν είχα σκοπό να τα πουλήσω», είπε κατά πληροφορίες ο 49χρονος ληστής στους αστυνομικούς.

Έξι  μήνες ετοίμαζε την κλοπή, πήγαινε καθημερινά στην παλαιά Εθνική Πινακοθήκη, άλλοτε ως επισκέπτης, άλλοτε απ' έξω, παρακολουθούσε, ήξερε μέχρι και πότε κάπνιζαν οι φύλακες, όπως ανέφεραν αστυνομικές πηγές.

Ο 49χρονος ληστής του εμβληματικού πίνακα «Γυναικείο κεφάλι» που είχε δωρίσει στον ελληνικό λαό ο ίδιος ο Πάμπλο Πικάσο, είχε δουλέψει ως ελαιοχρωματιστής και είχε γνώση από γυψοσανίδες και χώρους για να ξέρει πώς θα κάνει την παραβίαση.

Το έκανε μόνος του και  έκλεψε ό,τι βρήκε μπροστά του, όπως είπε. Οι αστυνομικοί εκτιμούν ωστόσο ότι όλα έγιναν βάσει σχεδίου. Πιστεύουν ότι περίμενε μια δεκαετία και μετά θα τους πουλούσε. Τον μικρό πίνακα όπως τον πήρε τον τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα την ίδια μέρα.

Στην παρουσίαση των λεπτομερειών της υπόθεσης όπου έδωσαν το παρών ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, παρουσιάστηκαν οι κλεμμένοι πίνακες.

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA