Μενού
  • Α-
  • Α+

Σε μία ρεματιά στην Κερατέα είχε κρύψει τους πίνακες «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και τον πίνακα «Μύλος» Πιέτ Μοντριάν, που είχε κλέψει ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής πριν από 9 χρόνια από την Εθνική Πινακοθήκη.

Διαβάστε ακόμη: Η μεγαλύτερη ληστεία έργων τέχνης επανέρχεται στο Netflix

Ο 49χρονος φέρεται να είχε θορυβηθεί τους τελευταίους δύο μήνες και λίγο πριν τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο ότι οι αρχές είναι κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Έτσι φοβούμενος μην συλληφθεί είχε μεταφέρει τους πίνακες στην Κερατέα και στην επαρχιακή οδό Κουβαρά-Κερατέας, μετά το Πόρτο Ράφτη. Μέχρι τότε ήταν καλά φυλαγμένοι και προσεκτικά τοποθετημένοι σε κρύπτη στο μπάνιο του σπιτιού του.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την ΕΛ.ΑΣ., ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που συνελήφθη τη Δευτέρα, για σχεδόν 6 μήνες παρακολουθούσε τους φύλακες και όλο το προσωπικό της Εθνικής Πινακοθήκης για να γνωρίζει λεπτομερώς το πρόγραμμά τους.

«Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που αγαπάω την τέχνη, ήθελα να το κάνω για μένα, δεν είχα σκοπό να τα πουλήσω», είπε κατά πληροφορίες ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής στους αστυνομικούς. Όπως φέρεται να ανέφερε το έκανε μόνος του και έκλεψε ό,τι βρήκε μπροστά του. Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας εκτιμούν, ωστόσο, ότι όλα έγιναν βάσει σχεδίου. Πιστεύουν ότι περίμενε να περάσει μια δεκαετία και μετά θα τους πουλούσε. Τον μικρό πίνακα του 17ου αιώνα, όπως τον πήρε τον τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα την ίδια μέρα. Όσον αφορά το διάστημα αυτό των 9 ετών, ο επικεφαλής του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων Κατά Ιδιοκτησίας ανέφερε ότι κατά καιρούς έρχονταν στην Υπηρεσία διάφορες πληροφορίες για την συγκεκριμένη κλοπή, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Πώς έκανε τη ληστεία του αιώνα

Το βράδυ της 8ης Ιανουαρίου 2012, ο συναγερμός στην Εθνική Πινακοθήκη είχε χτυπήσει δύο φορές, με τους ιθύνοντες του κτιρίου να θεωρούν πως επρόκειτο για «λάθος». Αργότερα όμως τα ξημερώματα εκτυλίχθηκε η «ληστεία του αιώνα» όπως έγινε γνωστή, με τους δύο πίνακες τεράστιας αξίας να κάνουν «φτερά »και τον φύλακα να αντιλαμβάνεται έναν άνδρα που το έβαζε στα πόδια, αφήνοντας πίσω του ένα... χαρτοκόπτη.

Ο φύλακας αργότερα στην κατάθεσή του είχε κάνει λόγο για έναν άνδρα ψηλό και αδύνατο, ο οποίος φορούσε σκούρα ρούχα αλλά δεν είχε καλύψει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του! Ο δράστης είχε αφαιρέσει από την Εθνική Πινακοθήκη δύο πίνακες (σ.σ. το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και τον «Μύλο» του Πιέτ Μοντριάν), ενώ είχε επιχειρήσει να κλέψει ακόμη έναν πίνακα, το «Τοπίο» του Μοντριάν και πάλι, αλλά έγινε αντιληπτός από τον φύλακα και παράτησε την προσπάθεια του στη μέση.

Συγκεκριμένα Ο 49χρονος φέρεται να είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, για να μπορέσει να εισβάλλει και αυτό φέρεται πώς ήταν το σημείο κλειδί στην κλοπή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι είχε παρατηρήσει ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη. Ο 49χρονος που πήγε σαν «κύριος με το μετρό στην Εθνική Πινακοθήκη, φέρεται να μπήκε από ένα μπαλκόνι και ανοίγοντας απλά την πόρτα. Τότε άρχισε να χτυπάει και ο συναγερμός, με τον ελαιοχρωματιστή να κρύβεται στις γυψοσανίδες για 3-4 ώρες προτού κατέβει στο ισόγειο κλέψει τους πρώτους πίνακες που βρήκε μπροστά του και εξαφανιστεί σαν κύριος με το μέτρο.

Τότε, πάντως, είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση η απουσία μέτρων ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου φιλοξενούσε θησαυρούς της τέχνης. Στη δικογραφία, που η ΕΛ.ΑΣ. παρέδωσε στην εισαγγελία στις 23 Οκτωβρίου 2012, αναφέρονταν ότι δεν υπήρξε παραβίαση της μπαλκονόπορτας από όπου μπήκε ο δράστης, ενώ στο σημείο εκείνο βρέθηκαν πέντε πελματικά εντυπώματα που δεν διασταυρώθηκαν και θεωρήθηκαν πενιχρό στοιχείο. Ακόμη, από το σημείο της επιδρομής ελήφθησαν 12 δείγματα DNA, ενώ δεν προέκυψε κάποιο αξιοποιήσιμο στοιχείο από την σάρωση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA