Μενού
  • Α-
  • Α+

Η εποχή... Black Friday 2021 άρχισε ήδη για πολλά καταστήματα που το από την Παρασκευή έχουν ανοίξει μία περίοδο προσφορών που θα διαρκέσει περίπου 10 ημέρες και θα κορυφωθεί στο τέλος του Νοεμβρίου. Την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου είναι κι επίσημα η φετινή Black Friday και αντίστοιχα τη Δευτέρα 29/11 η Cyber Monday όμως αλυσίδες όπως ο Κωτσόβολος, το Πλαίσιο, τα Public και τα Media Markt και ο Γερμανός έχουν βγάλει στις βιτρίνες τους μεγάλες προσφορές στα προϊόντα τους.

Η αναφορά των συγκεκριμένων αλυσίδων μόνο τυχαία δεν είναι μιας και τα καταστήματα ηλεκτρονικών - και εσχάτως ηλεκτρικών- συσκευών είναι εκείνα που έχουν τον μεγαλύτερο όγκο παραγγελιών όλα αυτά τα χρόνια που το θεσμός της Black Friday έχει εισβάλει και στην ελληνική αγορά.

Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν από τα προηγούμενα χρόνια οι κατηγορίες των ηλεκτρονικών προϊόντων όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα, τα tablets, οι υπολογιστές και οι τηλεοράσεις βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών που σε πολλές περιπτώσεις επιλέγουν να περιμένουν μέχρι και τη συγκεκριμένη περίοδο ώστε να κάνουν τις αγορές τους, ακόμη και να προμηθευθούν τα δώρα εν όψει των Χριστουγέννων.

Και αυτοί είναι οι τομείς που οι μεγάλες αλυσίδες «χτυπούν» στις προσφορές τους ώστε να προσελκύσουν όλο και περισσότερους πελάτες. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου με τα e-shops των εταιριών να έχουν προετοιμαστεί και φέτος για μεγάλο όγκο επισκέψεων.

Μια πρώτη ματιά στις προσφορές που έχουν βγάλει στις ηλεκτρονικές τους βιτρίνες τα καταστήματα αποκαλύπτει προσφορές που φτάνουν ως και το 70% σε ό,τι έχει να κάνει με τηλεοράσεις και σχετικά αξεσουάρ. Αντίστοιχα, εκπτώσεις που κυμαίνονται από 30% ως και 50% στους υπολογιστές αλλά και σε smartphone και tablets.

Πολλές αλυσίδες, δε, επιλέγουν και φέτος την τακτική να βγάζουν καθημερινά και νέες προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα, μέχρι και την κορύφωση της Black Fiday την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου.

Τι θέλουν να ψωνίσουν στη Black Friday οι καταναλωτές

Πέρα από τα ηλεκτρονικά ήδη πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών βρίσκονται και τα ήδη ένδυσης και υπόδησης. Μάλιστα στην... πρόθεση αγοράς, φέτος τα ρούχα και τα παπούτσια βρίσκονται οριακά στην κορυφή καθώς σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Picodi το 61% προτίθεται να προχωρήσει σε αγορά ρούχων και το 59% σε αγορά ηλεκτρονικών συσκευών.

Το top-10 των προϊόντων

  1. Ρούχα 61%
  2. Ηλεκτρονικές συσκευές 59%
  3. Καλλυντικά / αρώματα 39%
  4. Εσώρουχα 16%
  5. Αθλητικά αξεσουάρ 16%
  6. Είδη παντοπωλείου 13%
  7. Έπιπλα εσωτερικού χώρου 10%
  8. Ταξίδια/διακοπές 10%
  9. Βιβλία 6%
  10. Παιδικά είδη 6%.

Προσφορές: Εργαλεία εξέλιξης τιμών

Την ίδια στιγμή στο διαδίκτυο υπάρχουν ιστοσελίδες και εφαρμογές που μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμος σύμβουλος πριν από μία αγορά. Συγκεκριμένα μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, προ των προσφορών. Όπως επίσης παρουσιάζουν και την εξέλιξη της τιμής στα προϊόντα έτσι ώστε ο καταναλωτής να έχει της εικόνα της σε βάθος χρόνου ώστε να δει αν πραγματικά τον συμφέρει η εκάστοτε προσφορά.

Black Friday: Συστάσεις από τον Συνήγορο του Καταναλωτή

Με δεδομένο πως το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών γίνεται πλέον ηλεκτρονικά και εξυπηρετείται από εταιρίες μεταφορών, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το, υπό την αρμοδιότητά της, Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επέστησαν την εγρήγορση των ταχυδρομικών παρόχων για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών τους, αλλά και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, που έχει ήδη αποκατασταθεί από πέρυσι, συστήνοντας άμεσα:

1. Την κάλυψη τυχόν διαπιστωμένων κενών και την έγκαιρη προετοιμασία, όπου  απαιτείται σε υλικές και τεχνολογικές υποδομές, προκειμένου για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη ικανοποίηση της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

2. Την ικανοποιητική στελέχωση των υπηρεσιών front desk (προσωπικό καταστημάτων και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης), logistics (αποθήκευσης) και last mile (παράδοσης από τα κέντρα διανομής στον τελικό χρήστη), ώστε να μην παρατηρηθούν ξανά καθυστερήσεις και άλλα τυχόν φαινόμενα πλημμελούς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.

3. Την εξασφάλιση της δυνατότητας πληρωμής αγαθών επί αντικαταβολή με ηλεκτρονικά μέσα (POS) όχι μόνο στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και στους διανομείς που πραγματοποιούν κατ' οίκον επιδόσεις, για την όσο καλύτερη γίνεται εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

4. Την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση παραπόνων των καταναλωτών, καθώς και τη γρήγορη ανταπόκριση στις κλήσεις των δημόσιων Αρχών για συνεργασία σε θέματα τήρησης και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.