Μενού
tempi
Τέμπη | Eurokinissi/@STAR
  • Α-
  • Α+

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για το καθεστώς εργασίας σταθμαρχών στη Λάρισα μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία  στα Τέμπη. Οι δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο, πριν τη σύγκρουση του Intercity 62 με την εμπορική αμαξοστοιχία, έχουν ήδη κληθεί για εξηγήσεις. Στον ανακριτή οδηγήθηκε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ο οποίος έβγαλε τις βάρδιες, παίρνοντας προθεσμία για να απολογηθεί

Οι σταθμάρχες στον σταθμό της Λάρισας είναι υποχρεωμένοι να υπογράφουν στο βιβλίο παράδοσης - παραλαβής, αλλά φαίνεται πως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Μετά τις εικόνες από το βιβλίο όπου αποδεικνύεται ότι κάποιος έσβησε με μπλάνκο τις ώρες μετά το δυστύχημα με 57 νεκρούς, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR έφερε στο «φως» ντοκουμέντα από το βιβλίο παράδοσης - παραλαβής, στα οποία αποδεικνύεται ότι σπάνια οι σταθμάρχες έγραφαν τις ώρες και κάποιοι δεν υπέγραφαν καν. Συγκεκριμένα, στις 6 και στις 7 Σεπτεμβρίου 2022 δεν υπάρχει ώρα παράδοσης παραλαβής. 

6-9
@STAR

Αλλά και τις δύο πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, οι σταθμάρχες αλλάζουν βάρδια και πουθενά δεν αναγράφεται ωράριο. Ιδια εικόνα και τον Νοέμβριο και τον  Δεκέμβριο. Για ώρες ούτε λόγος και όλα στριμώχνονται σε ένα χαρτί. Με μεγάλη δυσκολία εντοπίστηκε μια παράδοση - παραλαβή όπου να αναγράφονται ώρες: στις  8 Σεπτεβρίου 2022. To ωράριο έγραφε 14:00 -23:00. Επιπλέον υπάρχει ημερομηνία όπου υπογράφει μόνο ο ένας σταθμάρχης αλλά όχι ο άλλος.

1-10
@STAR
23-12
@STAR

Σε ερώτηση της δημοσιογράφου αν είναι υποχρεωμένοι οι σταθμάρχες να γράφουν το ωράριό τους η απάντηση ήταν «όχι» ενώ σε ερώτηση για το αν γίνεται έλεγχος στους σταθμάρχες η απάντηση ήταν «κανένας, μόνο αν γίνει αιφνίδιος έλεγχος». 

Η ανεπάρκεια του σταθμάρχη Λάρισας 

Στο μεταξύ, η ανεπάρκεια του προφυλακισμένου σταθμάρχη έρχεται για μία ακόμη φορά στο προσκήνιο, καθώς, σύμφωνα με έγγραφα που αποκαλύπτει το MEGA, η αυτόματη χάραξη της πορείας των τρένων λειτουργούσε κανονικά στο σταθμαρχείο Λάρισας, αλλά ο ίδιος επέλεξε να μην το κάνει. Το σύστημα που υπάρχουν τα κλειδιά και ρυθμίζει την κυκλοφορία των συρμών, έχει τη δυνατότητα να καταγράφει, ανά λεπτό, τις εντολές που δέχεται από τους σταθμάρχες. Σε αυτό το σύστημα, φαίνεται ότι μετά το σχόλασμα των έμπειρων συναδέλφων του, ο 59χρονος σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη, με τα τραγικά επακόλουθα.

Αποτύπωση καταγραφής συμβάντων από 28/02.2023, 21:50:36 έως 01/03/2023, 02:39:45:

  • 28/02/2023 21:50:36 – 21:51:15, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσ/κη
  • 28/02/2023 21:50:49 – 22:07:05, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 2 είσοδος Λάρισας
  • 28/02/2023 21:50:51 – 22:12:09, Χάραξη διαδρομής εξόδου προς Μεζούρλο
  • 28/02/2023 22:07:07 – 22:07:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 2 με χάραξη
  • 28/02/2023 22:12:10 – 22:12:50, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Μεζούρλο
  • 28/02/2023 22:12:51 – 01:39:38, Δεν καταγράφεται κανένας χειρισμός
  • 01/03/2023 01:39:39 – 02:39:39, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 1 είσοδος Λάρισας
  • 01/03/2023 02:39:40 – 02:39:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 1 με χάραξη
r
h

Στα έγγραφα που παρουσίασε το MEGA, φαίνεται καθαρά, όχι μόνο ότι η αυτόματη χάραξη λειτουργεί κανονικά, αλλά χρησιμοποιήθηκε μάλιστα από τους προηγούμενους σταθμάρχες στις βάρδιες της ίδιας ημέρας. Από 22:12, ώρα που οι έμπειροι σταθμάρχες εγκατέλειψαν τη θέση τους, μέχρι και τις 01:39, χρόνος στον οποίο έγινε το δυστύχημα, δεν υπάρχει καμία καταγραφή για χάραξη πορείας στο σύστημα. Η επόμενη καταγραφή που εμφανίζεται στα έγγραφα ντοκουμέντο, είναι δοκιμαστική από την αστυνομία που βρίσκεται στο σταθμαρχείο, προκειμένου να διαπιστώσουν αν το σύστημα λειτουργεί κανονικά.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA