Μενού
thessaloniki flyover
Εργασίες στη Θεσσαλονίκη για την υπερυψωμένη Περιφερειακή Οδό
| Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Μία εναλλακτική διαδρομή αντί του Flyover είχε προτείνει ο διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη στην Θεσσαλονίκη, Δημήτρης Σαρηγιάννης μέσω ανάρτησής του στα κοινωνικά δίκτυα.

Ο διδάκτωρ πολιτικός μηχανικός του ΑΠΘ κ. Σαρηγιάννης συμμετείχε, όπως αναφέρει το thesstoday.gr, στην αρμόδια ομάδα εργασίας του ΤΕE/ TKM, στο πλαίσιο του masterplan 2012.

Flyover: Η εναλλακτική διαδρομή

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτονται, η συγκεκριμένη ομάδα που είχε συστήσει η Μόνιμη Επιτροπή Έργων Υποδομής του ΤΕΕ/TKM, για την αξιολόγηση των προτάσεων της «Εγνατία Οδός ΑΕ», είχε διαπιστώσει μειονεκτήματα στο προτεινόμενο flyover και γι’ αυτό αντέτεινε υπόγεια δίδυμη σήραγγα, κάτω από το Σέιχ Σου, «χωρίς φυσικά να επηρεάζεται το δάσος, πλην σημειακά στις θέσεις των στομίων της σήραγγας».

Όπως προκύπτει από το πόρισμα της ομάδας εργασίας, το οποίο δημοσιοποιεί ο κ. Σαρηγιάννης, η «λύση του Fly-Over θα ήταν δέον να τεκμηριωθεί επιστημονικά η απαίτηση αυτή (με κυκλοφοριακές μετρήσεις ή μετρήσεις που έγιναν από φορείς της πόλης και αναλύσεις κλπ.), ώστε να αποφευχθεί η πιθανή άσκοπη ανάλωση πόρων καθώς και μελλοντική προστριβή με φορείς ή ομάδες που αντιτίθενται στην άποψη αυτή και συνεπώς θα προσβάλλουν τον γενικότερο σχεδιασμό των έργων».

Xαρακτηριστικά στη σελίδα 6, σημειώνεται: «Το θέμα της παρενόχλησης της κυκλοφοριακής ροής κατά τη διάρκεια κατασκευής της ΥΤΛ (εννοεί Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, δηλαδή το Fly-Over) αντιμετωπίζεται με προτεινόμενη κατασκευαστική διαδικασία που επιτυγχάνει διατήρηση της κυκλοφορίας στις δύο (από τις τρεις) λωρίδες της ΕσΠ(Εσωτερικής Περιφερειακής).

Ο ανάδοχος του έργου θα κληθεί να υποβάλει λεπτομερές πρόγραμμα διαχείρισης της κυκλοφορίας, ανάλογα με τον τρόπο κατασκευής της οδογέφυρας που θα προτείνει, το οποίο θα πρέπει να εγκριθεί από τον φορέα του έργου και την αρμόδια περιβαλλοντική αρχή».

Είναι δε χαρακτηριστικό πως η ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ, από το 2011 προειδοποιούσε: «Η διαχείριση της υφιστάμενης οδικής κυκλοφορίας σε ένα τέτοιο έργο είναι κάτι παραπάνω από κρίσιμη, μιας και αποτελεί παράγοντα όχι μόνο της έγκαιρης αποπεράτωσής του αλλά και της ίδιας της εφικτότητάς του. Αναφερόμαστε άλλωστε σε οδικό άξονα ταχείας κυκλοφορίας, με συγκεκριμένο ιστορικό σε τροχαία ατυχήματα και με δεδομένους κυκλοφοριακούς φόρτους, έστω και αν αυτοί επηρεάζονται από τις παρούσες οικονομικές συνθήκες».

Η ομάδα, πρότεινε αντί της ΥΤΛ, να μελετηθεί μία δίδυμη σήραγγα με είσοδο από τον «Λόφο» στα Κωνσταντινουπολίτικα καθώς θεωρούσε ότι υπάρχουν απρόβλεπτοι παράγοντες κατασκευής και λειτουργίας του έργου, λόγω της υφιστάμενης κυκλοφορίας της εσωτερικής περιφερειακής οδού.

Όπως επισημαίνει ο κ. Σαρηγιάννης η «Εγνατία Οδός Α.Ε. ενέταξε στο σχέδιο του masteplan 2012 την εναλλακτική λύση με τη σήραγγα από τον λόφο του Σέιχ Σου χωρίς όμως να προχωρήσει μελετητικά μέχρι το 2019 καμία από τις δυο παραπάνω λύσεις, πλην του εξωτερικού δακτυλίου».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA