Μενού
fregata ydra
Η φρεγάτα «Ύδρα» | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ο αρχιπλοίαρχος Βασίλειος Γρυπάρης διορίστηκε Διοικητής στην επιχείρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντιμετώπιση των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με την επίσημη εφημερίδα της ΕΕ. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι το επιχειρησιακό στρατηγείο της επιχείρησης «Ασπίδες» θα βρίσκεται στη Λάρισα.

Στη συμμετοχή της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή, αμυντική, επιχείρηση «Ασπίδες» για την προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, είχε αναφερθεί προ ημερών ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών, Aντόνιο Ταγιάνι, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Corriere della Sera.

«Τα ευρωπαϊκά όργανα εργάζονται για την συγκεκριμένη επιχείρηση βήμα βήμα. Η χώρα μου θα έχει τη ευθύνη για το επιχειρησιακό κόμματι της αποστολής, «εν πλω», αλλά η κεντρική διοίκηση από ξηράς επιχείρησης θα έχει ως έδρα την Ελλάδα», ανέφερε ο Ιταλός υπουργός εξωτερικών, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πρόσθεσε, δε, ότι η Ιταλία θα συμμετέχει, αρχικά, με το αντιτορπιλικό Caio Duilio. «Στην επιχείρηση αυτή θα συμμετάσχουμε μαζί με τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελλάδα. Θα πρέπει να προστεθούν, πάντως, και άλλες χώρες της Ένωσης», δήλωσε ο Ταγιάνι.

Ερυθρά Θάλασσα: Οι ανησυχίες

Σε σχέση με την προοπτική αποδυνάμωσης των επιθέσεων των Χούθι, o Ταγιάνι εξέφρασε την ελπίδα για αποτρεπτικό αποτέλεσμα μετά την έναρξη της ευρωπαϊκής αποστολής, η οποία που «μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό της έντασης του πολέμου στο Ισραήλ, με προτεραιότητα την απελευθέρωση των ομήρων και την εκεχειρία», υπογράμμισε ο αρχηγός της ιταλικής διπλωματίας.

Ερυθρά Θάλασσα: Σοβαρά προβλήματα

Σύμφωνα με το responsiblestatecraft.org, μέχρι τις 26 Ιανουαρίου οι Χούθι είχαν αρπάξει τουλάχιστον ένα πλοίο και εξαπέλυσαν 34 επιθέσεις, καμία από τις οποίες δεν έχει οδηγήσει σε θύματα ή μεγάλες ζημιές.

Διεθνείς αναλυτές, επισημαίνουν ότι το 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που συνήθως ταξίδευαν μέσω της Διώρυγας του Σουέζ επιλέγουν διαφορετικά δρομολόγια.

Οι επιθέσεις των Χούθι οδήγησαν επίσης σε πτώση 1,3% του παγκόσμιου εμπορίου τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, και η αβεβαιότητα σχετικά με τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα έχει καταστήσει ακόμη πιο δύσκολη την παροχή διεθνούς βοήθειας στο Σουδάν.

Επίσης, η Κίνα έχει ζητήσει αποκλιμάκωση στην Ερυθρά Θάλασσα «για να επαναφέρει τη ναυτιλία της χώρας σε ομαλή τροχιά», όπως τονίζεται από το Πεκίνο.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA