Μενού
  • Α-
  • Α+

Το κίνημα «Δεν πληρώνω» πρωτοεμφανίστηκε το 2008 ως αντίδραση αρχικά στην πληρωμή διοδίων και ήταν ένα από τα πρώτα ενεργά κινήματα πολιτών που αναπτύχθηκε ως αντίδραση στις οικονομικές εξελίξεις την περίοδο που ξέσπασε η πρώτη περίοδος βαθιάς κρίσης στην Ελλάδα. Εμφανίστηκε ως ένα... κάλεσμα προς τους πολίτες να αρνούνται να πληρώνουν για κοινωνικά αγαθά που θα έπρεπε να τους παρέχονται δωρεάν ή με χαμηλότερο αντίτιμο. Και ξαφνικά, εν έτει 2022 μία παραλλαγή αυτής της παράνομης δράσης φαίνεται να κάνει την αναζωπύρωσή του στα βενζινάδικα

Διαβάστε ακόμη: Power pass: Πότε πληρώνονται οι δικαιούχοι το έκτακτο επίδομα για το ρεύμα

Συγκεκριμένα, έχει ενταθεί το φαινόμενο, οδηγοί να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους και να φεύγουν χωρίς να πληρώσουν, είπε το μιλώντας στην ΕΡΤ το μέλος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Γιώργος Γαβριηλίδης. Υπάρχουν οι επιτήδειοι που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την... αναμπουμπούλα που γίνεται κάποιες φορές στα πρατήρια, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που πάνε να πληρώσουν με κάρτα και η κάρτα δεν μπορεί να καλύψει το ποσό που έβαλαν» είπε αρχικά ο κ. Γαβριηλίδης.

«Ενα περιστατικό την ημέρα και τελειώσαμε»

Συνεχίζοντας και για να εστιάσει ακόμη περισσότερο στο πρόβλημα, αλλά και τον αντίκτυπο που έχει για τα βενζινάδικα η... χασούρα, ο κ. Γαβριηλίδης τόνισε: «Ένα τέτοιο περιστατικό να έχουμε κάθε ημέρα, “τελειώσαμε”. Ενδεικτικά, τα 100 ευρώ που μπορεί να βάλει κάποιος στο όχημά του σε συσχέτιση με το πολύ χαμηλό κέρδος που έχουμε πλέον, ισούται με ένα μεροκάματο και για πολλούς ακόμη και δύο. Εάν γεμίσει κάποιος το ρεζερβουάρ, ενώ πρώτα το γέμιζε με 50-60 ευρώ, σήμερα δεν του φτάνουν τα 100 ευρώ».

Σχετικά με τα «φθηνά» πρατήρια που υπάρχουν στην αγορά και αποτελούν δέλεαρ για τον καταναλωτή, το μέλος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης πρόσθεσε πως «μετά από ελέγχους έχουν βρεθεί αλλοιωμένα, επικίνδυνα για τους κινητήρες καύσιμα, ή αντλίες που κλέβουν.

Οσο για τη μείωση της κατανάλωσης, είπε: «Η μείωση στην κατανάλωση καυσίμων στην Θεσσαλονίκη ξεπερνάει το 30%» σε σχέση με τον Μάιο του 2021. Όταν υπήρχε ισονομία και λογικές τιμές στις υπόλοιπες υποχρεώσεις δεν αντιμετωπίζαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Πλέον με το ρεύμα να κοστίζει ακριβά, όπως και το αέριο -αλλά και πολλά ακόμη βασικά προϊόντα- τότε αλυσιδωτά φτάνει και στον δικό μας τον κλάδο. Είναι πολύ πιθανόν το προσεχές διάστημα να μπουν πολλά λουκέτα αν δεν αλλάξει η κατάσταση», δήλωσε το μέλος της ΕΝΒΕΘ.

«Αιμορραγεί ο κλάδος από κυκλώματα λαθρεμπορίας»

«Ένα ''καθαρό'' πρατήριο το οποίο είναι τίμιο, πρέπει να πολεμήσει με το πλαφόν της κυβέρνησης, τα μεγάλα έξοδα, ενώ τίθεται αντιμέτωπο και με τη λαθρεμπορία, από την οποία αιμορραγεί και εξαιτίας της χάνει πελατεία. Όλα αυτά καταλαβαίνουμε ότι οδηγούν κάποια στιγμή στην πλήρη εξαφάνιση αρκετών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται από οικογενειάρχες», επεσήμανε ο κ. Γαβριηλίδης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά καιρούς η Ελληνική Αστυνομία έχει εξαρθρώσει κυκλώματα νοθευμένης βενζίνης, όπου μέσω εικονικών εταιρειών και πλαστών δελτίων αποστολής μετέφεραν χημικούς διαλύτες από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα, νοθεύοντας καύσιμα στα πρατήρια. Η εν λόγω δράση σύμφωνα με τον κ. Γαβριηλίδη φέρνει σε πλεονεκτική θέση τα συγκεκριμένα καταστήματα, καθώς λόγω της αμφιβόλου ποιότητας καυσίμου έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά την τιμή στη βενζίνη και στο αέριο, έναντι των «καθαρών» όπως αναφέρει επιχειρήσεων, που καλούνται να συμβαδίσουν με την αγορά και να εκτινάξουν την τιμή τους πάνω από τα 2.20 ευρώ το λίτρο.

«Το κυριότερο πρόβλημα είναι τα πρατήρια που πουλάνε ανεξήγητα… φτηνά. Μπορεί να μπαίνει ο κάθε καταναλωτής στην ιστοσελίδα του υπουργείου και να βλέπει τις τιμές του διυλιστηρίου. Αν ένα πρατήριο πουλάει κάτω από έξι λεπτά -σύμφωνα με το κέρδος του-, κάτι “μυρίζει”», σημείωσε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «οι υπόλοιποι είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε στο κυβερνητικό πλαφόν, το οποίο μας προκαλεί ένα ακόμη πρόβλημα στην προμήθεια καυσίμων, με τιμές που ξεπερνούν ακόμη και το 30%. Όλα αυτά είναι λεφτά και κοστίζουν ακριβά».

«Καλπάζει» προς τα 3 ευρώ η βενζίνη

Μια... εξήγηση του παραπάνω προβλήματος βέβαια είναι η ανοδική πορεία στις τιμές των καυσίμων με τους οδηγούς να ζορίζονται ολοένα και περισσότερο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησής τους. Τα πρωτεία στην ακριβότερη βενζίνη έχει η Βόρεια Ελλάδα τη στιγμή που το «ράλι» ανόδου στις τιμές δεν σταματά «καλπάζοντας» στα τρία ευρώ το λίτρο. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA η μέση τιμή ανά λίτρο αμόλυβδης βενζίνης, ανά περιοχή, ορίζεται ως εξής:

  • Κιλκίς 2,376 ευρώ/λίτρο
  • Αλεξανδρούπολη 2,418 ευρώ/λίτρο
  • Καστοριά 2,418 ευρώ/λίτρο
  • Πέλλα 2,429 ευρώ/λίτρο
  • Γρεβενά 2,449 ευρώ/λίτρο
  • Κοζάνη 2,530 ευρώ/λίτρο

Καύσιμα: Η πορεία των τιμών

Μάιος 2019 (προ κορoνοϊού) – Μάιος 2020 (πανδημία) – Μάιος 2021 (πανδημία) – Μάιος 2022 (πόλεμος)

  • Βενζίνη (95 οκτ.): 1,645 ευρώ/λίτρο – 1,345 ευρώ/λίτρο – 1,613 ευρώ/λίτρο – 2,267 ευρώ/λίτρο
  • Πετρέλαιο: 1,418 ευρώ/λίτρο – 1,104 ευρώ/λίτρο – 1,331 ευρώ/λίτρο – 1,869 ευρώ/λίτρο
  • Υγραέριο: 0,815 ευρώ/λίτρο – 0,711 ευρώ/λίτρο – 0,811 ευρώ/λίτρο – 1,131 ευρώ/λίτρο
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA