erdogan
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν | Shutterstock

Σε μία σημαντική ανακοίνωση σχετικά με τα ενεργειακά αποθέματα της Τουρκίας προχώρησε ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά την ολοκλήρωση του προεδρικού υπουργικού συμβουλίου στην Άγκυρα, αναφέροντας ότι βρέθηκε σημαντική ποσότητα φυσικού αερίου στη χώρα του. Πιο συγκεκριμένα, όπως σημείωσε ο Τούρκος πρόεδρος, το νέο απόθεμα φυσικού αερίου των 58 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ανακαλύφθηκε από το γεωτρύπανο Faith κατά τη διάρκεια της γεώτρησης στο οικόπεδο «Çaycuma-1» σε βάθος 3.023 μέτρων.

Ο Τούρκος πρόεδρος πρόσθεσε ότι το απόθεμα, που είχαν ανακοινώσει προηγουμένως, ύψους 540 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, αναθεωρήθηκε σε 652 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, μετά και την ανάλυση δεδομένων στη Μαύρη Θάλασσα. «Το φυσικό αέριο που έχουμε ανακαλύψει στη Μαύρη Θάλασσα ισοδυναμεί με 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στις διεθνείς αγορές με τα σημερινά στοιχεία. Η νέα μας ανακάλυψη θα ανοίξει την πόρτα για παρόμοιες ανακαλύψεις σε άλλα γεωλογικά πεδία που γειτνιάζουν με την περιοχή. Θα ξεκινήσουμε νέες γεωτρήσεις το συντομότερο δυνατό» είπε χαρακτηριστικά ο Ερντογάν.

«Είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε ότι η Τουρκία θα είναι το ενεργειακό κέντρο της Κασπίας, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής» συνέχιασε, προσθέτοντας: «Θα συνδέσουμε την ανατολή και τη δύση όχι μόνο με τις γέφυρες μας στην Κωνσταντινούπολη και το Τσανάκαλε, αλλά και με ενεργειακές γέφυρες. Απώτερος στόχος μας είναι να κηρύξουμε την ενεργειακή ανεξαρτησία της Τουρκίας, διακόπτοντας πλήρως την εξάρτησή μας από το ξένο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο το συντομότερο δυνατό».