AUTO & MOTO
23/02/2022 16:38

Έρευνα: Οι κουρασμένοι οδηγοί κάνουν πιο συχνά παραβάσεις

Βρετανική έρευνα αποκαλύπτει ότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι κίνδυνοι όταν οδηγούμε κουρασμένοι από το να κοιμηθούμε στο τιμόνι.

Έρευνα: Οι κουρασμένοι οδηγοί κάνουν πιο συχνά παραβάσεις
Η προσομοίωση έδειξε πώς αντιδρούν οι κουρασμένοι οδηγοί (Πηγή: Autovia)
Ανάγνωση:

Η πρόβλεψη κινδύνου, ο έλεγχος της ταχύτητας και η αντίληψη για τη θέση και την κίνηση των άλλων χρηστών του δρόμου μειώνονται σημαντικά για τους οδηγούς που οδηγούν ενώ είναι κουρασμένοι, ακόμη και όταν νομίζουν ότι είναι σε εγρήγορση και ξύπνιοι.

Τα νέα στοιχεία, που προκύπτουν από την έρευνα που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, σε συνεργασία με το βρετανικό Auto Express, δείχνουν ότι ο ύπνος στο τιμόνι δεν είναι ο μοναδικός κίνδυνος. Η έρευνα έγινε σε έναν τελευταίας γενιάς προσομοιωτή στο πανεπιστήμιο και χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικά διαμορφωμένο Land Rover Discovery.

Ενώ οι κίνδυνοι από την οδήγηση υπό την επήρεια της κούραση είναι γενικά γνωστοί, η έκπληξη που προέκυψε από την έρευνα ήταν ότι ο πιο κουρασμένος οδηγός κινούνταν κατά μέσο όρο με ταχύτητες 63% μεγαλύτερες από τον ξεκούραστο οδηγό και συχνά παραβίαζε τα όρια ταχύτητας.

Ο κουρασμένος οδηγός φρέναρε επίσης πιο συχνά καθώς ήταν μειωμένη η ικανότητά του να προβλέπει αναδυόμενους κινδύνους, με αποτέλεσμα να αντιδρά ξαφνικά αντί να σχεδιάζει τις κινήσεις του εκ των προτέρων. Κάποια στιγμή ο κουρασμένος οδηγός παρερμήνευσε μια ευρωπαϊκή πινακίδα ορίου ταχύτητας για 90 χιλιόμετρα/ώρα και οδήγησε με 90 μίλια/ώρα (145 χλμ/ώρα) μέσα σε οικιστικό περιβάλλον.

Ο άυπνος οδηγεί γρήγορα και σπασμωδικά

Ένας συντάκτης του Auto Express έμεινε άυπνος για περισσότερες από 24 ώρες πριν από τη δοκιμή και η οδήγησή του συγκρίθηκε με εκείνη ενός ξεκούραστου συναδέλφου του. Ο συντάκτης παρέμεινε ξύπνιος και ένιωθε ότι οδηγούσε με ασφάλεια, αντιδρώντας έγκαιρα για να αποφύγει όλα τα πιθανά σενάρια ατυχήματος που δημιουργήθηκαν από τον προσομοιωτή. Ωστόσο, ένας ειδικός αξιολογητής αποκάλυψε ότι οδηγούσε πιο γρήγορα και πολύ λιγότερο ομαλά από τον πιο ξεκούραστο συνάδελφό του.

Ο συντάκτης αυτός, που ονομάζεται Τριστάν Σέιλ-Έστερ, δήλωσε σχετικά: «Νόμιζα ότι τα πήγα καλά γιατί ένιωθα ότι βρισκόμουν σε εγρήγορση και δεν είχα κανένα ατύχημα, αλλά η ανάλυση έδειξε ότι η οδήγησή μου ήταν πραγματικά πολύ κακή. Οι αντιδράσεις μου ήταν πολύ λιγότερο ομαλές από ό,τι συνήθως κατά την οδήγηση, και μερικές φορές σπασμωδικές. Και η μέση ταχύτητά μου ήταν 62,4 χλμ/ώρα ενώ ο συνάδελφος, είχε κατά μέσο όρο 38,3 χλμ/ώρα».

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΕΡΕΥΝΑ ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ