Μενού
Skoda Favorit
Το «ελληνικό» Favorit του 1993 | Skoda Auto
  • Α-
  • Α+

Πριν από 30 χρόνια, στην Αθήνα του 1993, μία γυναίκα αγόρασε ένα Favorit από την Βιαμάρ, η οποία ήταν αποκλειστική αντιπρόσωπος και εισαγωγέας της Skoda στην Ελλάδα για περισσότερο από τρεις δεκαετίες. Η γυναίκα διένυσε 34 χιλιόμετρα μέχρι το σπίτι της και στάθμευσε το Favorit σε ένα υπόγειο πάρκινγκ. Αμέσως μετά αποφάσισε ότι δεν ήθελε να οδηγήσει ξανά και το αυτοκίνητο παρέμεινε για σχεδόν 30 χρόνια στο ίδιο σημείο!

Το λευκό αυτοκίνητο έγινε έτσι το καλύτερα διατηρημένο Skoda Favorit στον κόσμο. Πλέον βρίσκεται στην Τσεχία, τη χώρα όπου κατασκευάστηκε. Πώς επέστρεψε όμως στη... γενέτειρά του; «Κάποιος ανακάλυψε το αυτοκίνητο το φθινόπωρο του 2022 και το έβγαλε σε δημοπρασία. Μόλις το είδα στο διαδίκτυο, αποφάσισα ότι έπρεπε να κάνω δικό μου αυτό το κομμάτι ιστορίας», δηλώνει ο Γίρι Μιτσάνεκ, σημερινός ιδιοκτήτης του λευκού Favorit.

Skoda Favorit

Για να το αποκτήσει πλήρωσε 24.000 ευρώ, τιμή εξαπλάσια από όσο κόστιζε το Favorit πίσω στο 1993. Αν όμως υπολογίσουμε τον πληθωρισμό όλα αυτά τα χρόνια, η τιμή είναι πάνω-κάτω η αντίστοιχη εκείνης πριν από 30 χρόνια. Το αυτοκίνητο έχει ακόμα τα σελοφάν στα καθίσματα, αλλά και τα χάρτινα πατάκια που γράφουν «Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντά – Βιαμάρ Skoda»! Υπάρχουν λίγες γρατζουνιές από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που πάρκαραν δίπλα του στον υπόγειο χώρο στάθμευσης, όμως κατά τα λοιπά είναι σαν να βγήκε μόλις από το εργοστάσιο.

Skoda Favorit

Κινητήρας είναι ο 1.3 βενζίνης, ισχύος 54 ίππων. Αφού ο νέος ιδιοκτήτης του Favorit άλλαξε μπαταρία, λάδια και φίλτρα, ο κινητήρας πήρε αμέσως μπροστά. Ο Μιτσάνεκ οδήγησε το Favorit για μόλις 3 χλμ. και πλέον το οδόμετρο δείχνει 37 χλμ. Και εκεί θα μείνει, καθώς έχει αποφασίσει να το διατηρήσει στην ίδια κατάσταση.

Το Favorit λανσαρίστηκε το 1987 και αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda που ακολουθούσε την – μοντέρνα εκείνη την εποχή – επιλογή «κινητήρας μπροστά και μετάδοση κίνησης μπροστά». Αποτέλεσε τον αντικαταστάτη των γηρασμένων 120/130 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1994, μετρώντας 783.167 μονάδες. Έδωσε τη θέση του στο Felicia, το οποίο ενσωμάτωνε τεχνολογία από το Volkswagen Group.

Skoda Favorit
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA