ΔΙΕΘΝΗ
29/10/2021 16:30

Facebook: Εστειλε προειδοποιητικό μήνυμα πριν την αναγγελία του Meta - «Προστατεύστε τα εσωτερικά έγγραφα από το 2016 και μετά»

Η διαδικασία που αποκαλείται «legal hold» έρχεται μετά από την αναστάτωση που προκάλεσε η Φράνσις Χάουγκεν, πρώην υπάλληλος του Facebook, που παρείχε στις αρχές χιλιάδες εσωτερικά έγγραφα στους νομοθέτες και στα ΜΜΕ

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Facebook: Εστειλε προειδοποιητικό μήνυμα πριν την αναγγελία του Meta - «Προστατεύστε τα εσωτερικά έγγραφα από το 2016 και μετά»
Πηγή: APimages
Ανάγνωση:

O Μαρκ Ζούκερμπεργκ προέτρεψε τους υπαλλήλους να «προστατεύουν τα εσωτερικά έγγραφα και τις εταιρικές επικοινωνίες από το 2016 και μετά» που αφορούν το Facebook, επειδή οι κυβερνήσεις και τα νομοθετικά όργανα έχουν ξεκινήσει έρευνες για τις δραστηριότητές του, σύμφωνα με ένα email της εταιρείας που εστάλη το βράδυ της Τρίτης, δύο μέρες πριν ανακοινώσει την αλλαγή της ονομασίας του σε... Meta.

Διαβάστε ακόμη: Meta: Τι αλλάζει και ποιους αφορά η επόμενη μέρα του Facebook μετά τις ανακοινώσεις Ζούκερμπεργκ

Η διαδικασία που αποκαλείται «legal hold» έρχεται έπειτα από την αναστάτωση που προκάλεσε η Φράνσις Χάουγκεν, πρώην υπάλληλος του Facebook, που παρείχε χιλιάδες εσωτερικά έγγραφα στους νομοθέτες και στα ΜΜΕ, σύμφωνα με τα οποία το Facebook φαίνεται να έδωσε περισσότερη σημασία στο κέρδος και όχι στους ανθρώπους, παραβλέποντας πολλές φορές να επέμβει σε επικίνδυνες καταστάσεις, όπως στη διάδοση fake news, σε επιθέσεις bullying κατά εφήβων κ.α.

«Όπως πιθανότατα γνωρίζετε, επί του παρόντος βρισκόμαστε στο επίκεντρο της εκτεταμένης κάλυψης των μέσων ενημέρωσης που βασίζεται σε μια σειρά εσωτερικών εγγράφων», ανέφερε το Facebook στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τους υπαλλήλους, το οποίο έλαβαν οι New York Times. «Όπως συμβαίνει συχνά έπειτα από αυτού του είδους τις αναφορές, έχουν ξεκινήσει διάφορες έρευνες από κυβερνήσεις και νομοθετικά όργανα σχετικά με τις λειτουργίες της εταιρείας».

Στα έγγραφα του Facebook που διέρρευσαν, οι ερευνητές της εταιρείας συζητούσαν πώς να διορθώσουν πολλά από τα ζητήματα που προέκυψαν σε ορισμένες από τις λειτουργίες της όλα αυτά τα χρόνια. Με την πάροδο του χρόνου, τα βασικά χαρακτηριστικά του Facebook - όπως Likes, κοινοποιήσεις, ομάδες - όχι μόνο χρησιμοποιήθηκαν για την επέκταση της εταιρείας, αλλά χειραγωγήθηκαν από ορισμένους για να βλάψουν τους χρήστες, έδειξαν τα έγγραφα. Πολλοί υπάλληλοι του Facebook αγωνίστηκαν για το πώς να αμβλύνουν τις συνέπειες, σύμφωνα με τα έγγραφα. H Χάουγκεν έκανε επίσημη καταγγελία στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Κατέθεσε επίσης στο Κογκρέσο αυτόν τον μήνα και μίλησε με Βρετανούς βουλευτές τη Δευτέρα.

Το Facebook έχει εκδώσει στο παρελθόν νομικές οδηγίες προς τους εργαζόμενους. Πέρυσι, αφού η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και οι γενικοί εισαγγελείς της πολιτείας μήνυσαν το Facebook για παράνομη «συντριβή» των ανταγωνιστών της, η εταιρεία συμβούλευσε τους εργαζομένους να αποφεύγουν να συζητούν θέματα σχετικά με τη δικαστική διαμάχη και τους ζήτησε να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα για να κατανοήσουν τις πολιτικές συμμόρφωσης στον ανταγωνισμό. Η εταιρεία εμπλέκεται επίσης σε μια έρευνα για τον καθορισμό των τιμών των διαφημίσεων στο διαδίκτυο με την Google, ως μέρος μιας αντιμονοπωλιακής αγωγής κατά του γίγαντα αναζήτησης, και κατατέθηκε από 10 γενικούς εισαγγελείς των ΗΠΑ πέρυσι.

Γιατί ανακοινώθηκε τώρα το Meta;

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ο πρώτος και σημαντικότερος είναι για τους επενδυτές και για να φανεί και δημόσια το όραμα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για την επόμενη μέρα της εταιρείας. Ο δεύτερος και επίσης σημαντικός είναι γιατί δεν έχει λογική η εταιρεία να έχει το όνομα ενός από τα προϊόντα της - ειδικά από τη στιγμή που είναι όλα κερδοφόρα και εξίσου σημαντικά. «Δεν μπορεί η επωνυμία μας να είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με ένα προϊόν που δεν μπορεί να αντιπροσωπεύει όλα όσα κάνουμε σήμερα, πόσο μάλλον όσα θα κάνουμε στο μέλλον», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ο τρίτος είναι πως το τελευταίο χρονικό διάστημα η κατάσταση με τις καταγγελίες εις βάρος του Facebook είναι αρκετές και σίγουρα ο Ζούκερμπεργκ θέλει να αποχωριστεί το συντομότερο δυνατόν την ονομασία για την εταιρεία του. Άλλωστε και η Google έχει κάνει το ίδιο με το Alphabet.

Γιατί «Meta»;

Προφανώς, το Facebook θέλει να συνδέσει πρώτο το όνομά του με τον όρο metaverse που θα μας απασχολήσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο μέλλον. Από την άλλη, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε στην παρουσίαση ότι ο όρος έρχεται από το ελληνικό «μετά» και ουσιαστικά μαρτυρά την μετάβαση στην επόμενη μέρα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
FACEBOOK ΜΑΡΚ ΖΟΥΚΕΡΜΠΕΡΓΚ META
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ