Μενού
f4-phantom
F-4 Phantom | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Η τεχνική βλάβη είναι σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι εκτιμήσεις για τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους F-4 Phantom σε θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ανδραβίδα. Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο ε.α. Βασίλη Γεωργούση, εφόσον σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι δυο ιπτάμενοι είχαν ενημερώσει ότι θα εγκαταλείψουν το αεροσκάφος, αυτό σημαίνει, όπως τόνισε στην ΕΡΤ ότι υπήρχε τεχνική βλάβη, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί. «Υποθέτω λόγω του σημείου πως ήταν σε κάθοδο προς το αεροδρόμιο, λόγω του τεχνικού προβλήματος, επιδεινώθηκε η κατάσταση, και σε ασφαλές ύψος το εγκατέλειψαν» είπε.

Τα αεροσκάφη F-4 Phantom είναι διθέσια, με τον κυβερνητη να κάθεται πάντα μπροστά και τον συγκυβερνήτη πίσω. Είναι μαχητικά πολλαπλού ρόλου και σε περίοδο ειρήνης συμβάλουν στην εκπαίδευση των πιλότων. Τα πρώτα Ελληνικά Phantom αποκτήθηκαν το 1974 με το αμυντικό πρόγραμμα Peace Icarus ενώ παόρτι είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 Ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000) με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.

Τα F-4 Phantom επιχειρούν από την 117 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας και εξοπλίζουν τις 338 Μ και 339 Μ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις

  • Πλήρωμα: 2
  • Κινητήρες: 2 General Electric J-79 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.7μ
  • Μήκος: 19.1μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2,370 km/h ή 2.2 Mach
  • Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15.240μ. ή 50.000


F-4E Phantom II: Η Αναβάθμιση

Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και Peace Icarus IΙ. Η αναβάθμιση προέβλεπε τη δομική ενίσχυση των αεροσκαφών και για την ποιοτική αναβάθμιση των ηλεκτρονικών τους.

Στόχος ήταν η εφαρμογή ενός προγράμματος Structure Life Extension Program (SLEP) στα 72 F-4E/RF-4E που είχαν απομείνει σε υπηρεσία και η αναβάθμιση των μαχητικών ικανοτήτων Avionics Upgrade Program (AUP) 39 F-4 (29 αεροσκαφών Ρeace Ιcarus Ι και 10 Ρeace Ιcarus ΙΙ). Τον Δεκέμβριο του 1998, υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ της Γερμανικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (DASA) και της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ).

Η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών περιλάμβανε την εγκατάσταση του σύγχρονου Radar AN/APG-65 GR, νέου υπολογιστή αποστολής, ΗUD, έγχρωμων οθόνων πολλαπλής λειτουργίας, GΡS/ΙΝS, ΙFF Ιnterrogator, ασύρματου V/UΗF, υψομέτρου-Radar, καταγραφέα εικόνας-βίντεο κα. Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν τη δυνατότητα μεταφοράς πυραύλων ΑΙΜ-120 AMRAAM καθώς και άλλων προηγμένων όπλων αέρος/εδάφους. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε σε 315 εκατομμύρια δολάρια και μετά την ολοκλήρωση τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη έλαβαν τον τίτλο F-4E Peace Icarus 2000 (PI2000). Το πρωτότυπο αναβαθμισμένο F-4Ε πέταξε στις 28 Απριλίου 1999.

Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2002, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης στην ΠΑ του πρώτου αεροσκάφους παραγωγής του προγράμματος, με αριθμό “01507”, ενώ ήδη στην 117 ΠΜ βρίσκονταν άλλα τρία αναβαθμισμένα αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων και το αρχικό “Ρrincess of Andraνida” (01523).

Με τα νέα δεδομένα η ΠΑ προχώρησε σε αναδιοργάνωση του στόλου των F-4 συγκεντρώνοντας όλα τα αεροσκάφη των προγραμμάτων PI I&II στην Ανδραβίδα. Τα SRA ενσωματώθηκαν το 1997 στην 337 Μοίρα Παντός Καιρού, πετώντας με ρόλο αναχαίτισης μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου του 2005 οπότε και αποσύρθηκαν.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA