Μενού
tempi-atyxima
Δυστύχημα στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις για το πολύνεκρο δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη, καθώς, σύμφωνα με την ΕΡΤ, συνελήφθη ο σταθμάρχης της Λάρισας. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα. 

Ο σταθμάρχης απολογείται παρουσία εισαγγελικού λειτουργού στο πλαίσιο της προανάκρισης, καθώς στη βάρδιά του έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα. Την εποπτεία της έρευνας έχει κατόπιν εντολής του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο εισαγγελέας εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, που μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει άμεση γνώση των ερευνών.

Το μεγάλο ερωτηματικό της τραγωδίας, αφορά το πώς βρέθηκαν τα δύο τρένα πάνω στην ίδια γραμμή με τις Αρχές να εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα και κυρίως αυτό του ανθρώπινου λάθους. Την ίδια στιγμή, οι άνθρωποι που εργάζονται στον ΟΣΕ κάνουν λόγο για ελλείψεις, άπειρο προσωπικό και εγκατάλειψη του Οργανισμού στην τύχη του. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, μιλώντας στην ΕΡΤ υποστήριξε πως όλα συνέβησαν λόγω ανθρώπινου λάθος, τονίζοντας πως η αλλαγή γραμμής του τρένου στη Λάρισα ήταν η αιτία για αυτή την ολομέτωπη σύγκρουση. Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, οι σηματοδότες που υπάρχουν στη διαδρομή είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα το τρένο να πηγαίνει στα τυφλά, βάσει μόνο των οδηγιών του εκάστοτε σταθμάρχη.

Νωρίτερα το Reader σας είχε προϊδεάσει με τις καταγγελίες εργαζομένων για τις ελλείψεις προσωπικού και την απειρία των σταθμαρχών. Η νέα πληροφορία αφορά τον σταθμάρχη στη Λάρισα. Πρόκειται για έναν άνδρα 60 ετών, ο οποίος απέκτησε το πιστοποιητικό σταθμάρχη την 1η Φεβρουαρίου και είχε προστεθεί προερχόμενος από το υπουργείο Πολιτισμού όπου εργαζόταν. Ο συγκεκριμένος ήταν παλιότερα στον ΟΣΕ σε άλλο πόστο (σ.σ. ζυγιστής σε αποθήκη) και επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης με σκοπό να καλύψει τις ελλείψεις και τα κενά που υπάρχουν.

Στον απόηχο της ανείπωτης αυτής τραγωδίας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, προσπαθεί να αναδείξει τις ατεχνίες που επικρατούν στη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε τηλεοπτικούς σταθμούς ο κ. Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως». 

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη». Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους». Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή». «Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

 


 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA