Μενού
ΟΣΕ - τρένα
Η... κάτω βόλτα του ΟΣΕ | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας αποτελεί το μοιραίο πρόσωπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Τα ηχητικά αποσπάσματα, που ήρθαν στη δημοσιότητα, από τους χειρισμούς του το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όταν οδήγησε την αμαξοστοιχία Intercity σε μετωπική σύγκρουση με τον εμπορευματικό συρμό με αποτέλεσμα το θάνατο 57 ανθρώπων, προκάλεσαν πανελλήνιο σοκ. Σταθμάρχης εκτός τόπου και χρόνου λίγο πριν τα 60 έπαιρνε το βάπτισμα του πυρός στον πιο κομβικό σταθμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα-Θεσσαλονίκη σπέρνοντας τον όλεθρο. Η ανεπάρκεια του για τη θέση αυτή επιβεβαιώθηκε με τον πιο φρικτό τρόπο. 

Από την άλλη πλευρά όμως, η ηλικία του σταθμάρχη, στην οποία βρίσκεται σχεδόν το 50% του συνολικού προσωπικού του ΟΣΕ, αν και δεν αποτελεί στοιχείο με ποινική διάσταση, συνιστά έναν κρίσιμο παράγοντα, που θα πρέπει να εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο κατά τον επανασχεδιασμό του πλαισίου ασφαλείας των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας. Το Reader παρουσιάζει την ανθρωπογεωγραφία των ελληνικών σιδηροδρόμων από την οποία προκύπτουν πολύ σημαντικά ευρήματα, που αποκαλύπτουν τη σταδιακή μείωση του έμψυχου δυναμικού του οργανισμού την τελευταία δεκαετία αλλά και τη δραματική αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των εργαζομένων του με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. 

ΟΣΕ: Από 2.097 εργαζόμενους, στους 1.008

Ειδικότερα, το σύνολο των οργανικών θέσεων του ΟΣΕ έχει προσδιοριστεί σε 2.097 εργαζόμενους. Βάσει όμως των τελευταίων επίσημων στοιχείων του οργανισμού, στο τέλος του 2021 το προσωπικό κάλυπτε λιγότερο από το 50% των οργανικών θέσεων. Συγκεκριμένα, αριθμούσε 1.008 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 843 ήταν μόνιμοι και οι υπόλοιποι 165 έκτακτοι. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ήταν 1.034 εργαζόμενοι. Η πρώτη σημαντική διαπίστωση είναι πως σε διάστημα 8 χρόνων και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η σκληρή μνημονιακή πολιτική, ο αριθμός των εργαζομένων του ΟΣΕ μειώθηκε περισσότερο από το 1/3 αφού στις 31 Δεκεμβρίου 2013 το προσωπικό του οργανισμού ανερχόταν σε 1.594 άτομα. 

ose-prosopiko

Εμειναν λιγότεροι από τους μισούς σταθμάρχες στον ΟΣΕ

Ενα κρίσιμο νούμερο στο σημείο αυτό είναι πως ο κλάδος κυκλοφορίας, στον οποίο ανήκει η ειδικότητα των σταθμαρχών, το 2013 είχε 554 εργαζόμενους και το 2021 λιγότερους από τους μισούς, μόλις 249. Αντίστοιχα, το 2014 το σύνολο του προσωπικού ανερχόταν σε 1.396 άτομα και ο κλάδος κυκλοφορίας αριθμούσε 485. Το 2015 οι εργαζόμενοι ήταν 1.285 και ο κλάδος κυκλοφορίας είχε 439 άτομα. Η μείωση του προσωπικού συνεχίστηκε και την τριετία 2016-2018 ενώ στο τέλος του 2019 το σύνολο των εργαζομένων είχε διαμορφωθεί σε 1.137 άτομα, εκ των οποίων οι 350 απασχολούνταν στον κλάδο κυκλοφορίας. Ειδικά, για τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Λάρισας, το προσωπικό από τους 80 εργαζόμενους το 2020 έφτασε τους 62 το 2021. 

ose-prosopiko

89 άτομα άνω των 61 ετών

Στο μεταξύ, από την ανάλυση των αριθμητικών στοιχείων των εργαζομένων του ΟΣΕ προκύπτουν και άλλα σημαντικά δεδομένα. Από τα 1.008 άτομα προσωπικό, που είχε ο οργανισμός στο τέλος του 2021, τα 466 ήταν άνω των 56 ετών και από αυτούς τα 89 μεγαλύτερα των 61 ετών. Αν συνυπολογιστούν οι 210 εργαζόμενοι της ηλικιακής κατηγορίας 51-55 τότε διαπιστώνουμε ότι το 67% του συνόλου του προσωπικού του ΟΣΕ είναι μεγαλύτερο από τα 50 έτη. Ετσι εξηγείται και το γεγονός ότι 304 εργαζόμενοι έχουν 36-41 χρόνια σιδηροδρομικής υπηρεσίες και 22 περισσότερα από 41 χρόνια ενώ συνολικά, το μισό προσωπικό του οργανισμού έχει περισσότερα από 31 χρόνια προϋπηρεσίας. 

ose-prosopiko
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA