Μενού
tempi-treno
Δυστύχημα στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Στο τέλος της ερχόμενης βδομάδας αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών της Λάρισας που κατηγορούνται ότι έφυγαν νωρίτερα από το τέλος της βάρδιας τους τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, όπου και σημειώθηκε η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με 57 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους, μετά από τη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων.

Αξιες αναφοράς είναι ο δηλώσεις του επιθεωρητή του ΟΣΕ, όταν αποχώρησε, χθες Παρασκευή, από το Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας όπου και ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί στις 30 Μαρτίου. «Θα τα πούμε όλα, αλλά τώρα πρέπει να κρατήσουμε σιωπή και να δείξουμε σεβασμό στο πένθος και στα θύματα της τραγωδίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

«Δεν ευθύνομαι για την τραγωδία»

Νωρίτερα το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου πέρασαν και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες για να δώσουν εξηγήσεις στον ανακριτή για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Και οι δυο, έλαβαν προθεσμία και θα απολογηθούν την ερχόμενη Παρασκευή. Κανένας από τους τρεις κατηγορούμενους δεν θέλησε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση στις τηλεοπτικές κάμερες για τα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα στο σταθμαρχείο της Λάρισας.

«Είμαι συντετριμμένος έχω να κοιμηθώ δύο εβδομάδες, Δεν θεωρώ ότι έχω ευθύνη για την τραγωδία», δήλωσε ο απογευματινός σταθμάρχης. Και οι τρεις αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη. Κατηγορούνται δηλαδή για ένα κακούργημα και δύο πλημμελήματα.

ΡΑΣ: Ανεπαρκής η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη

Οι αποκαλύψεις πάντως σχετικά με την επάρκεια του σταθμάρχη Λάρισας διαδέχονται η μία την άλλη. Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο» ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας έμπαινε κανονικά στο πρόγραμμα βαρδιών, δίχως να έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του, και πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων που θα τον όριζαν επίσημα ως σταθμάρχη.

«Το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων όχι μόνο σοκάρει, αλλά εντείνει το γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας της κοινωνίας, καθώς ανακαλεί όλους τους σταθμάρχες που η ΝΔ προσέλαβε με μπλοκάκι κρίνοντας ότι έχουν ανεπαρκή εκπαίδευση και αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια», σχολίασε η Πόπη Τσαπανίδου. Με τη Νέα Δημοκρατία να απαντά: «Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κα Τσαπανίδου αξιοποιούν μικροκομματικά ένα πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων το οποίο ήρθε εκ των υστέρων να θέσει ζητήματα ασφαλείας που εμπίπτουν στον εποπτικό της ρόλο, ενώ αν είχε διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα, είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να δράσει εγκαίρως».

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων από την πλευρά της χρειάστηκε 17 ημέρες από το τραγικό δυστύχημα για να καταλήξει στο αυτεπάγγελτο πόρισμα της ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας και όσοι εκπαιδεύτηκαν μαζί του δεν είχαν εκπαιδευτεί σωστά. Στο ίδιο πόρισμα υποχρεώνει μάλιστα τον ΟΣΕ να μην απασχολεί σε κρίσιμες θέσεις όσους πήραν μέρος στον ίδιο κύκλο εκπαίδευσης με τον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας.

«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.», αναφέρει η ΡΑΣ.

«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται», λέει ο ΟΣΕ. Απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου θα δοθούν με τις απολογίες του επιθεωρητή και των δύο απογευματινών σταθμαρχών.

Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA ο επιθεωρητής αναμένεται να υποστηρίξει: «Το Ιντερσίτι θα περνούσε 10:10 που έχω τοποθετήσει τρεις σταθμάρχες. Ουδέποτε ενημερώθηκα για οποιαδήποτε καθυστέρηση του Ιντερσίτι.

Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι μετατασσόμενος δημόσιος υπάλληλος δεν είναι εργαζόμενος με μπλοκάκι. Είναι ισότιμος με όλους, με βάση τον κανονισμό έχει τις ίδιες ευθύνες και τις ίδιες υποχρεώσεις. Είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευση του και έχει πιστοποιηθεί από άλλους. Όπως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης θα τελείωνε στις 7 το πρωί την βάρδια του έτσι και οι άλλοι δύο σταθμάρχες θα έπρεπε να μείνουν μέχρι τις 11 το βράδυ».

Τι υποστηρίζει ο συμβασιούχος σταθμάρχης

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA ο συμβασιούχος σταθμάρχης αναμένεται να υποστηρίξει: «Eργαζόμουν οκτάωρο και αναχώρησα από το σταθμαρχείο στις 22:15. Δηλαδή έμεινα επιπλέον ένα τέταρτο. Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι θα δουλεύω οκτώ ώρες και ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες.

Από τις 1/2/2023 που δουλεύω, ολόκληρο το μήνα αναχωρούσα από τον σταθμό στις 22.15 παίρνοντας το τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοι. Όταν αναχώρησα από τον σταθμό όλα ήταν τακτοποιημένα, δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA