Μενού
  • Α-
  • Α+

Στην ψηφιακή πραγματικότητα εισέρχονται τα νηπιαγωγεία της χώρας με στόχο τον εκσυγχρονισμό της προσχολικής εκπαίδευσης μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα τους. Πρόκειται για την αναγκαία ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία των μικρών παιδιών, που μεγαλώνουν σε έναν ψηφιοποιημένο κόσμο και οι απαιτήσεις αντίληψης αλλά και γνώσης των νέων συνθηκών, που εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς γύρω τους, ξεκινούν πλέον από πολύ μικρές ηλικίες.

Στο πλαίσιο αυτό, μετά την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αναλαμβάνει την υλοποίηση του προγράμματος της πιλοτικής εφαρμογής τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών σε 200 σχολικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης ώστε να αξιοποιηθεί και να εμπλουτιστεί ο υφιστάμενος τεχνολογικός εξοπλισμός, που διαθέτουν (tablet) με ελκυστικό εκπαιδευτικό λογισμικό. 

Σύμφωνα με την «Εκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης — 2019» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το «ψηφιακό σχολείο» δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα στην Ελλάδα και οι ψηφιακές δεξιότητες δεν έχουν αναπτυχθεί επαρκώς και σίγουρα υπολείπονται από το αντίστοιχο επίπεδο προηγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Επίσης, υπάρχουν εμπόδια τόσο σε επίπεδο τεχνολογικής υποδομής, τα οποία σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα και τον σύγχρονο εξοπλισμό όσο και στην αξιοποίηση μοντέρνων εκπαιδευτικών εργαλείων, που πρέπει να συνδυάζεται με κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη. 

Η νέα ψηφιακή στρατηγική αφορά στη δημιουργία μίας ψηφιακής κουλτούρας μάθησης με δράσεις, που καταρχήν εξοικειώνουν τους μαθητές με τις νέες τεχνολογίες, εφοδιάζουν και προετοιμάζουν μελλοντικά έτοιμους πολίτες, οικοδομούν νέες δεξιότητες από την προσχολική ηλικία και επιτρέπουν την ανάπτυξη νέων ικανοτήτων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις υπάρχουσες ή σε νέες προκλήσεις. 

Ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις προσχολικές μονάδες ώστε να υποστηριχθεί το έργο των εκπαιδευτικών αφορά στη χρήση παιδαγωγικά αποτελεσματικών ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη, στον σχεδιασμό καινοτόμων τεχνολογικά μαθησιακών δραστηριοτήτων και στην παροχή ελκυστικών εμπειριών στους μικρούς μαθητές με την παράλληλη απόκτηση ψηφιακών και άλλων γνωστικών δεξιοτήτων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Συνεπώς, η αναγκαιότητα για αναβάθμιση και εμπλουτισμό της προσχολικής αγωγής σε τεχνολογικό και παιδαγωγικό επίπεδο θα συμβάλει στην επίτευξη υψηλών μαθησιακών αποτελεσμάτων και στην ουσιαστική συνδρομή της στην κοινωνική συνοχή.

Το πιλοτικό πρόγραμμα του «ψηφιακού νηπιαγωγείου» περιλαμβάνει την προμήθεια τάμπλετ και ελκυστικού εκπαιδευτικού λογισμικού σε σχολικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης της επικράτειας και την εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών συνδυαστικά με την παροχή ψηφιακού επιμορφωτικού υλικού. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η εξ αποστάσεως υποστήριξη των εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών ενώ θα ακολουθήσει εξωτερική αξιολόγηση του προγράμματος ώστε σε επόμενο στάδιο να εφαρμοστεί σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA