Μενού
Κοντρόλ καναλιού
Κοντρόλ καναλιού | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Ο κατακερματισμός της τηλεθέασης σε συνδυασμό με το πρόβλημα που ανέκυψε όσον αφορά στις μετρήσεις από τη Nielsen φέρνει συθέμελες αλλαγές στο τηλεοπτικό τοπίο το οποίο βέβαια ήδη μετασχηματίζεται με ραγδαίους ρυθμούς. 

Η φετινή σεζόν της τηλεοπτικής «αφθονίας» είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει σε μια επόμενη τηλεοπτική περίοδο ανομβρίας με τις πρώτες διορθωτικές κινήσεις να ξεκινούν άμεσα. 

Η πρωτιά της κορυφής σε εβδομαδιαίο επίπεδο στο δυναμικό κοινό και την οποία με τα μέχρι στιγμής δεδομένα διεκδικούν Mega, Alpha και ΑΝΤ1 δεν ξεπερνά το 13%. 

Την ίδια στιγμή προγράμματα που προσεγγίζουν το 20% θεωρούνται τα hit της χρονιάς, το 15% είναι αριθμός επιτυχίας ενώ ακόμη και προγράμματα που κυμαίνονται μεταξύ 9% έως 11% αντιμετωπίζονται με ανοχή από το κανάλια όταν στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν αυτού του μεγέθους ποσοστά τηλεθέασης οδηγούσαν εκπομπές στη λαιμητόμο και παρουσιαστές στο ταμείο ανεργίας. 

Τα λάθος στοιχεία και η αποχώρηση της ΕΡΤ

radiomegaro-ert
Το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ | Eurokinissi

 

Το πρόβλημα που ανέκυψε τις προηγούμενες μέρες με τη Nielsen όπου για τρεις μέρες δόθηκαν λάθος στοιχεία στο prime time όπου διά μαγείας εξαφανίστηκε περίπου το 25% του δείγματος (πάνω από 1 εκατομμύριο τηλεθεατές) οδήγησαν τα κανάλια σε κινητοποίηση ανοίγοντας παράλληλα την κουβέντα για τη διαχείριση της επόμενης μέρας. 

Το πρώτο δεδομένο είναι πως τη σεζόν 2024 – 2025 είναι πιθανόν η ΕΡΤ να αποχωρήσει από τις μετρήσεις αλλά και από τη διαφήμιση με εξαίρεση μεγάλα γεγονότα όπως αθλητικές μεταδώσεις και η Eurovision. 

Είναι επίσης πιθανόν να αλλάξει το δείγμα του δυναμικού κοινού διευρυμένο προς τα πάνω (18 – 64 από 18 – 54 που είναι τώρα) ή και να υπάρχει μόνο μέτρηση για το σύνολο του κοινού όπως συνέβαινε τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης. 

Αυτή τη στιγμή κάθε κανάλι έχει δική του συμφωνία με τη Nielsen όσον αφορά στην μεταξύ τους οικονομική συναλλαγή.

Ενδέχεται και αυτό να αλλάξει με την καταβολή εφάπαξ ίδιου ποσού για όλα τα κανάλια ή η αμοιβή της εταιρίας να καθορίζεται βάση του ποσοστού τηλεθέασης του κάθε καναλιού. 

Επίσης, δεν αποκλείεται να υπάρξει ξανά απόπειρα δημιουργίας δεύτερης εταιρίας μέτρησης. Η πρώτη είχε γίνει στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με την TNSM (Taylon Νelson Sofres Metrisis) η οποία και είχε αποτύχει. 

Ταυτόχρονα τα δίκτυα Εθνικής εμβέλειας ζητούν περισσότερα στοιχεία της ετεροχρονισμένης θέασης (π.χ πόσοι τηλεθεατές παρακολουθούν μια σειρά σε web tv μετά την προβολή της on air) χωρίς αυτά μέχρι στιγμής να δημοσιοποιούνται.

Η αξιοπιστία της τηλεθέασης είναι το μεγάλο ζητούμενο καθώς διακυβεύονται συμφέροντα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που προκύπτουν από την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης η οποία φυσικά γίνεται βάση των υφιστάμενων μετρήσεων. 

Είναι βέβαιο πως στο συγκεκριμένο θέμα θα υπάρξουν εξελίξεις. 
 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA