Μενού
  • Α-
  • Α+

Μοιρασμένα, σε ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμης, είναι τα προϊόντα που επέλεξαν στα σούπερ μάρκετ ώστε να τα συμπεριλάβουν στο καλάθι του νοικοκυριού που κατάρτησε η κάθε αλυσίδα. Παράλληλα σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν και προσφορές στα συγκεκριμένα προϊόντα που «ρίχνουν» τις τιμές τους σε σχέση με τα άλλα που δεν βρίσκονται στο καλάθι. Συγκεντρωτικά οι καταναλωτές μπορούν να δουν τις τιμές σε όλα τα προϊόντα που συμμετέχουν μέσα από την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή για κινητά «e-katanalotis».

Διαβάστε ακόμη: Γεωργιάδης από σούπερ μάρκετ: Να δημιουργηθεί χώρος με πραγματικές χαμηλές τιμές

Εταιρίες που έχουν στην κατοχή τους προϊόντα που παράγονται κάτω από ιδιωτική ετικέτα, τα έχουν επιλέξει έναντι των επώνυμων διαφημίζοντας έτσι και χαμηλότερες τιμές καθώς ούτως ή άλλως η τιμή στα συγκεκριμένα είναι πιο χαμηλή σε σχέση με τα επώνυμα. Αυτό ωστόσο δεν αλλάζει τη γενική εικόνα που δείχνει πως όντως έχουν διατηρηθεί οι τιμές που υπήρχαν πριν από την ανακοίνωση για την εφαρμογή του μέτρου. 

Από εκεί και πέρα υπάρχει και σχετική ποικιλία ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ καθώς με εξαίρεση κατηγορίες όπως για παράδειγμα οι βρεφικές πάνες που τα περισσότερα έχουν επιλέξει συγκεκριμένη μάρκα, ο καταναλωτής μπορεί να βρει διάφορα προσφερόμενα προϊόντα.

Διαφορές ανάμεσα σε επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας

  • Αλεύρι για όλες τις χρήσεις: 1,55/kg - 0,96/kg
  • Ψωμί για τόστ: 2.26/kg - 1,90/kg
  • Γάλα φρέσκο πλήρες: 1.89/kg - 1.12/kg
  • Μακαρόνια Νο 6: 1.89/kg - 1.10/kg
  • Στιγμιαίος καφές: 4.33/100gr - 2.15/100gr
  • Ηλιέλαιο: 3.90/lt - 3.15/lt
  • Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά: 3.44/3άδα - 1,35/3άδα

Οι τιμές που ανακοινώθηκαν σήμερα ισχύουν για την επόμενη εβδομάδα καθώς η σύνθεση του καλαθιού θα αλλάζει κάθε Τετάρτη. Σημειώνεται ότι στην εφαρμογή εμφανίζεται η τιμή ανά συσκευασία αλλά και ανά μονάδα μέτρησης.

Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων αλλά και στα e-shop τους.

Δείτε το καλάθι του νοικοκυριού ανά σούπερ μάρκετ

ΑΒ Βασιλόπουλος    

Bazaar

Γαλαξίας

e-fresh

Discount Markt

Κρητικός

Lidl

Μασούτης

Market In

My Market

Σκλαβενίτης

Synka

Χαλκιαδάκης

Οι διαφορές στις συσκευασίες

Εκείνο που θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι οι συσκευασίες στις οποίες πωλούνται τα προϊόντα. Ενας γενικός κανόνας αναφέρει πως όσο μεγαλύτερη είναι η συσκευασία, τόσο πιο φθηνά «βγαίνει». Αν δηλαδή δεν υπάρχει κάποια προσφορά το ίδιο προϊόν είναι φθηνότερο για παράδειγμα στη συσκευασία των 200 γραμμαρίων σε σχέση με εκείνη των 50 ή των 100 γραμμαρίων. παραδείγματα υπάρχουν πολλά ειδικά σε καφέδες, γιαούρτια, συσκευασμένα ψωμιά και πολλά άλλα προϊόντα.

Πρόστιμα για τους παραβάτες

Σύμφωνα με ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Πρόστιμο 5000 ευρώ θα επιβάλλεται σε όσες επιχειρήσεις δεν ενημερώνουν την πλατφόρμα του e-katanalotis για τα προϊόντα που κάθε εβδομάδα θα περιλαμβάνονται στο καλάθι.

Αυτοψία Γεωργιάδη σε σούπερ μάρκετ

«Το εγχείρημα αυτό είναι μια πρωτοβουλία δική μας, δεν έχει γίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη, είναι μια ιδέα που γεννήθηκε στο δικό μου το γραφείο, έχουμε δουλέψει για να εφαρμοστεί. Βλέπετε τις τιμές φαίνεται ότι είναι πολύ καλύτερες στο καλάθι από ό,τι έξω από αυτό κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις επόμενες εβδομάδες» ανέφερε το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης.

«Επεσε» το e-katanalotis

Οπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η πλατφόρμα που άνοιξε πριν από λίγη ώρα, παρουσιάζει προβλήματα και πέφτει συνεχώς, καθώς είναι μεγάλη η επισκεψιμότητα, με τον κόσμο να σπεύδει να δει τις τιμές στις 51 κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού. Σταδιακά τα προβλήματα αποκαταστάθηκαν με τη σελίδα στη συνέχεια να λειτουργεί κανονικά.