Μενού
super-market
Σούπερ Μάρκετ | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

«Πονοκέφαλο» για τα νοικοκυριά αποτελούν οι αυξήσεις των τιμών στα σουπερμάρκετ. Από έρευνα διαπιστώνεται πως προϊόντα ακόμη και ελληνικών πολυεθνικών, πωλούνται ακριβότερα στη χώρα μας παρά στον Καναδά, όπου το εισόδημα είναι αρκετά μεγαλύτερο. 

Αποκαλυπτικό είναι το ρεπορτάζ του Action24 με τη σύγκριση τιμών προϊόντων που πωλούν πολυεθνικές εταιρείες στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σχέση με το εξωτερικό: 

  • Φέτα 200 γραμμάρια: 1,69 ευρώ στη Γερμανία - 3,40 ευρώ στην Ελλάδα 
  • Κρουασάν: 1,13 ευρώ στην Αγγλία - 2,62 ευρώ στην Ελλάδα 
  • Καφές 200 γραμμάρια: 6,36 ευρώ στην Αγγλία - 11,31 ευρώ στην Ελλάδα 
  • Αλάτι: 1,73 ευρώ στον Καναδά - 2,86 ευρώ στην Ελλάδα 
  • Παρθένο ελαιόλαδο τριών λίτρων: 27 ευρώ στον Καναδά - 37-42 ευρώ στην Ελλάδα 
  • Ρεβίθια ελληνικής πολυεθνικής 500 γραμμαρίων: 3,13 ευρώ στον Καναδά - 3,46 ευρώ στην Ελλάδα 
  • Τραχανάς 500 γραμμάρια: 3,13 ευρώ στον Καναδά - 3,70 ευρώ στην Ελλάδα
  • Μπάμιες: 7,90 ευρώ στον Καναδά - 10,48 ευρώ στην Ελλάδα
  • Στραγγιστό γιαούρτι το κιλό: 4,13 ευρώ στον Καναδά - 4,65 ευρώ στην Ελλάδα 

«Τι εισόδημα έχει απομείνει για το υπόλοιπο λιανικό εμπόριο; Είναι σε διψήφιο νούμερο ο πληθωρισμός και συνεχίζει. Έχουμε τρεις αυξήσεις, η τελευταία θα είναι του κατώτατου μισθού τον Ιανουάριο που ακολουθούν οι ασφαλιστικές εισφορές, έχουμε αύξηση ενέργειας, ό,τι μισθωτήριο λήγει διπλασιάζεται, άρα έχουμε αύξηση των γενικών εξόδων και μείωση του τζίρου μας», σχολίασε μετά το ρεπορτάζ για τις τιμές, ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Ανδρέας Τσαγγάρης. 

«Μπορεί να είναι 7 πολυεθνικές και 10 μεσάζοντες που ρυθμίζουν όλη την αγορά. Υπάρχουν είδη που δεν είναι στα πρώτης ανάγκης που τελευταία δεν έχει γίνει ούτε ένα λεπτό αύξηση γιατί λειτουργεί ο ανταγωνισμός», ανέφερε. 

Οι δύο τρόποι που αυξάνονται οι τιμές 

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης, Γιώργος Ατσαλάκης, είπε πως υπάρχουν δύο τρόποι για την αύξηση τιμών. «Όταν οι ζητούμενες ποσότητες δεν προσφέρονται, έχουμε αύξηση τιμών και αυτό δημιουργείται με δύο τρόπους:

  1. Με τη δημιουργία ενός καρτέλ. Μόλις πέσει η τιμή μειώνονται οι παραγόμενες ποσότητες για να ανέβει η τιμή.
  2. Κάνουμε ολιγοπώλιο και κάνουμε συμφωνία να πουλάμε σε υψηλές τιμές.

Αυτό δεν είναι εύκολο να καταπολεμηθεί, θέλει αρκετή οργάνωση, να αυξηθεί η προσφορά με κάθε τρόπο αλλά αυτό δεν είναι εύκολο όταν υπάρχει καρτέλ», επεσήμανε. 

«Ένα μέρος των αυξήσεων οφείλεται στην αυξημένη τιμή της ενέργειας. Οπότε το υπερβολικό κόστος που οφείλεται στην υψηλή τιμή της ενέργειας ενσωματώνεται μέσα στην ενέργεια. Και δεν αντιμετωπίζεται με την αύξηση των επιτοκίων.

Θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί με την αύξηση της παραγωγής, πράγμα που δεν είναι εύκολο. Τα τελευταία χρόνια έχουμε προσπαθήσει να αυξήσουμε την παραγωγή μόνο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που δεν παράγουν συνεχώς, πρέπει να έχουμε και άλλη πηγή ενέργειας για να καλύπτει τα κενά της αιολικής και της ηλιακής», πρόσθεσε ο καθηγητής. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA