Πολυτέλεια θα αποτελούν πλέον οι διακοπές στα νησιά, καθώς σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσα σε μία εξαετία, με το κόστος για ένα απλό εισιτήριο χωρίς αυτοκίνητο να έχει εκτοξευτεί.
Οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η τιμή ενός εισιτηρίου (οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο) έχει διαμορφωθεί:
Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς
- 2019: 72€
- 2025: 104€ (+44,44% )
Πειραιάς – Πάρος – Πειραιάς
- 2019: 78€
- 2025: 108€ (+38,46% )
Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιάς
- 2019: 72€
- 2025: 92€ (+27,77% )
Πειραιάς – Μήλος – Πειραιάς
- 2019: 74€
- 2025: 98€ (+32,43% )
Πειραιάς – Ρόδος – Πειραιάς
- 2019: 94€
- 2025: 132€ (+40,42%)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Η Ουκρανία και ο κορoνοϊός έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις αυξήσεις»
«Υπήρξαν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυρίως την τριετία ’20 – ’22. Η Ουκρανία και ο κορoνοϊός είχαν παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς επίσης και η πορεία της τιμής των καυσίμων», λέει ο Δημήτρης Οικονόμου, τουριστικός πράκτορας.
Διαβάστε ακόμη: ΔΥΠΑ - Κοινωνικός Τουρισμός 2025: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για τις αιτήσεις
«Μέσα σε αυτήν την εξαετία και τα λιμενικά τέλη είχαν αυξηθεί ως ποσοστό των εισιτηρίων, οπότε και αυτό είχε συντελέσει στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων».
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού βρήκε:
- Με χαρακτηριστικά ολιγοπωλίου η ακτοπλοΐα
- Ολιγοπώλιο και ελλείψεις (δύο όμιλοι ελέγχουν τα δρομολόγια)
- Εκτοξεύθηκαν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας (10 εκατ. € το 2001 - 152 εκατ. € το 2024, +1.420%)
Ταυτόχρονα, διερευνά υποθέσεις πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού μεγάλης ακτοπλοϊκής προς μικρότερες.
«Στην Ελλάδα ουσιαστικά δραστηριοποιούνται πλέον τρεις μεγάλες εταιρίες οι οποίες ελέγχουν το 90% της κυκλοφορίας», λέει ο κ. Οικονόμου.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.