Μενού
  • Α-
  • Α+

Τη σπουδαιότητα προώθησης των επενδύσεων στα ελληνικά ναυπηγεία, προκειμένου να αποκτήσουν τη δυνατότητα ρεαλιστικής εμπλοκής στη ναυπήγηση κάποιων εκ των 4 μεγάλων φρεγατών που η χώρα μας δρομολογείται να αποκτήσει, επισήμανε από τη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημερώνοντας τα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής για την κατάσταση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Κατ’ ουσίαν ο Νίκος Παναγιωτόπουλος εξήγησε πως αν δεν γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις εγκαίρως, θα χαθεί το μερίδιο που μπορούν να πάρουν τα ναυπηγεία από την πρόσκτηση των 4 φρεγατών καθώς αυτή θα γίνει υποχρεωτικά εξ ολοκλήρου στις χώρες προέλευσής τους, καθώς και η συμμετοχή εγχώριων εταιριών στη διαδικασία ναυπήγησης για την οποία διαπραγματεύεται το υπουργείο, είτε το πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών θα ακολουθήσει εκείνο των πυραυλακάτων που χρειάστηκε 20 ολόκληρα χρόνια για την παραλαβή της 7ης μόλις φέτος.

Ξεκινά η αξιολόγηση των προτάσεων 

«Σύντομα θα υπάρξει η απόφαση για την πρόσκτηση των 4 μεγάλων φρεγατών. Ακούω την πρόταση αρκετών κομμάτων για να ναυπηγηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες φρεγάτες εδώ. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι θα έχουμε χρονοδιάγραμμα αντίστοιχο με αυτό των πυραυλακάτων την τελευταία εκ των επτά θα την παραλάβουμε αρχές του 2022 αν και η παραγγελία δόθηκε το 2001. Τώρα λοιπόν θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των προτάσεων. Εύχομαι να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία για τα ναυπηγία Σκαραμαγκά για να μπορέσει η Ελλάδα να εμπλακεί στη διαδικασία. Η ιδανική συνθήκη θα ήταν να έχουμε τουλάχιστον ένα ναυπηγείο που θα μπορεί να διεκπεραιώσει τις εργασίες σε εύλογο χρόνο», σημείωσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Υπενθυμίζεται ότι στόχος του υπουργείου και του πρωθυπουργού είναι να καταστεί δυνατή η ναυπήγηση των 3 εκ των 4 φρεγατών στη χώρα μας, ώστε να ενισχυθεί με αυτό τον τρόπο και η εγχώρια αμυντική βιομηχανία.

Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται στο τελικό στάδιο 

Αναφερόμενος στις προτάσεις για τις φρεγάτες, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, υποστήριξε ότι οι διαπραγματεύσεις με τους ξένους οίκους που έχουν υποβάλλει προτάσεις βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ώστε σε συγκεκριμένο ποσοστό να υπάρχει συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας και δεν αναφέρομαι μόνο στα ναυπηγεία.

«Η ναυπήγηση μιας φρεγάτας - το σκληρό σκαρί - ανέρχεται σε 60 με 70 εκατομμύρια ευρώ ενώ ο συνολικός εξοπλισμός, ηλεκτρονικός, οπλικός κ.α., ανεβάζει το κόστος στο 1 δις ευρώ. Καταλαβαίνετε λοιπόν τα περιθώρια υπο-εργολαβιών από εγχώριες εταιρείες», επισήμανε.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA