Μενού
  • Α-
  • Α+

«Η διάδοση της ομοφυλοφιλίας επηρεάζει τη συχνότητα των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων». Η ορθή, κατά το βιβλίο της Υγιεινής Μικροβιολογίας της Γ΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου, επιστημονική άποψη, που αποτέλεσε και θέμα στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις των Ημερήσιων-Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων προκαλεί έντονες αντιδράσεις με το θέμα να φτάνει στη Βουλή.

Διαβάστε ακόμηΝίκη Κεραμέως για νέο σχολείο: Νηπιαγωγείο από 4 ετών, κριτική σκέψη, αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς

Δεν είναι η πρώτη φορά, που το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, μπαίνει στο στόχαστρο δημόσιας κριτικής, σίγουρα όμως είναι από τις λίγες περιπτώσεις, που ένα σύγγραμμα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκεντρώνει πυρά για ομοφοβικές αναφορές. Η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο «reader.gr» για το ζήτημα, που έχει ανακύψει, αναφέρει ότι προχωρά η αναμόρφωση 453 αναλυτικών προγραμμάτων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το επίμαχο βιβλίο Υγιεινής, αναγνωρίζοντας ότι πολλά σχολικά δεν έχουν εκσυγχρονιστεί εδώ και 20 χρόνια.

Ειδικότερα, στις πρόσφατες Πανελλαδικές των ΕΠΑΛ και στο μάθημα της Υγιεινής τέθηκε το ακόλουθο ερώτημα, που βαθμολογούνταν με 7 μονάδες: «Να αναφέρετε 7 παράγοντες, που επηρεάζουν τη συχνότητα των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων». Σύμφωνα με τη διδαχθείσα ύλη, τα νοσήματα, που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι «η σύφιλη, η βλεννόρροια, η ηπατίτιδα B, C, το AIDS, ο έρπης των γεννητικών οργάνων, τα χλαμύδια κ.λπ.

Τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα αποτελούν σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας σε όλο τον κόσμο, παρά την μεγάλη πρόοδο της Ιατρικής στον τομέα της πρόληψης των λοιμωδών νοσημάτων. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε, ότι κάθε χρόνο δηλώνονται 40.000.000 νέες περιπτώσεις σύφιλης και 200.000.000 περιπτώσεις βλεννόρροιας». Οπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο βιβλίο, μεταξύ των παραγόντων, που συμβάλλουν στην εξάπλωση των νοσημάτων αυτών και μάλιστα τοποθετούμενη στη δεύτερη θέση βρίσκεται η «διάδοση της ομοφυλοφιλίας».

Πολιτικά κόμματα και φορείς ζητούν παρέμβαση της υπουργού Παιδείας

Για «κακοποιητικούς ισχυρισμούς» έκανε λόγο η ομάδα ΛΟΑΤΚΙ+ του ΣΥΡΙΖΑ καλώντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να εξετάσει άμεσα όλα τα σχολικά εγχειρίδια και να προχωρήσει στις αναγκαίες αλλαγές, στην περίπτωση, που εντοπιστούν αντίστοιχες αναφορές. «Για μια ακόμα σχολική χρονιά σε όλα τα ΕΠΑΛ οι μαθητές /τριες της συγκεκριμένης κατεύθυνσης έμαθαν ότι για τη μετάδοση των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων φταίει και η 'διάδοση της ομοφυλοφιλίας'.

Και σα να μην έφτανε αυτό, στοχοποιούνται οι μετανάστες και οι κλάδοι του τουρισμού και της σεξεργασίας. Καθώς παρουσιάζονται οι άνθρωποι που εργάζονται ειδικά σε αυτούς τους κλάδους ως οι μοναδικά υπεύθυνοι/ες/α για την κακή κατάσταση της δημόσιας υγείας και αθωώνοντας τους πελάτες αυτών των υπηρεσιών, όπως επιτάσσει το αφήγημα της πατριαρχίας. Και για να είναι σίγουροι εκεί στο υπουργείο ότι το εμπέδωσαν καλά οι μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ το έβαλαν και ως θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις», σημειώνουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. 

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης με ερώτησή στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ζητά να δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει σε ακύρωση του συγκεκριμένου θέματος και όλες/-οι μαθήτριες/-τές θα βαθμολογηθούν με το σύνολο των μονάδων (7) στο συγκεκριμένο υποερώτημα, «προκειμένου να αποκατασταθεί στο μέγιστο η επιστημονική αλήθεια, η δικαιοσύνη και ο σεβασμός σε θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα».  

Είχε προηγηθεί η ανοιχτή επιστολή του εθελοντικού οργανισμού, «Πολύχρωμο Σχολείο», στην οποία αναφερόταν ότι «θα έπρεπε να συνιστά κοινή γνώση ότι η ομοφυλοφιλία, αντίθετα με τον τρόπο που περιγράφεται στο σχολικό εγχειρίδιο, δεν συνιστά ασθένεια (επομένως δεν μεταδίδεται, καθώς δεν οφείλεται σε λοιμώδεις παράγοντες–ιοί, βακτήρια, μύκητες, πρωτόζωα, πράιονς) και προπαντός δεν εντάσσεται στο πλαίσιο κάποιας 'μόδας' ώστε να 'διαδίδεται' (όρος που χρησιμοποιείται στο βιβλίο). Αντιθέτως, η αύξηση της παρουσίας των ΛΟΑΤΚΙ+ αναπαραστάσεων στην καθημερινότητα οφείλεται στη σταδιακή αύξηση της ορατότητας και στη διεκδίκηση θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τα οποία η ετεροκανονική και πατριαρχική κοινωνία επιχειρεί διαρκώς να καταστρατηγήσει».  

Παρέμβαση για το ίδιο θέμα έκανε και ο Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδας, «Θετική Φωνή», τονίζοντας πως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην εκπαίδευση «οφείλει να αποστιγματοποιεί τα άτομα, που πάσχουν από σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, όπως τα οροθετικά άτομα, τα άτομα με ηπατίτιδα κτλ, αλλά και να εκφράζει καταφατικό λόγο ως προς τις διαφορετικές σεξουαλικές ταυτότητες, τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα - τα οποία είναι κομμάτι και της μαθητικής κοινότητας αντί να συνεισφέρει περαιτέρω στην περιθωριοποίησή τους».

Αναμορφώνουμε 453 αναλυτικά προγράμματα

Τοποθετούμενη επί του θέματος, μέσω του «reader.gr», η κυρία Κεραμέως σημειώνει ότι «το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά ήδη στην αναμόρφωση 453 αναλυτικών προγραμμάτων - 123 της γενικής εκπαίδευσης που εισάγονται επικαιροποιημένα από το Σεπτέμβριο στα σχολεία και 330 της επαγγελματικής εκπαίδευσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2022 - με σκοπό τον εκσυγχρονισμό τόσο του περιεχομένου όσο και της φιλοσοφίας τους, καθώς αρκετά εξ αυτών δεν έχουν αναμορφωθεί εδώ και σχεδόν 20 χρόνια».

Οπως επισημαίνει η υπουργός Παιδείας, «η αναμόρφωση αφορά και τα εγχειρίδια του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας των Επαγγελματικών Λυκείων (νέας γνωστικής περιοχής «Αγωγής Υγείας»), μεταξύ των οποίων και το σχολικό εγχειρίδιο του μαθήματος της «Υγιεινής».

Τα νέα προγράμματα σπουδών αποτελούν αφετηρία και θεμέλιο λίθο του ευρύτερου μεταρρυθμιστικού έργου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναβάθμιση του σχολείου, και την ανάδειξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης από λύση ανάγκης για λίγους σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για τους πολλούς. Όσον αφορά την επιλογή των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αρμόδια είναι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων».