Ευτυχισμένο το 2022 με νέες προκλήσεις για τη χώρα μας

Πολιτική

Το Νέο Ετος εξελίσσεται για τη χώρα μας με αναμενόμενες γειτονικές προκλήσεις. Μονότονο; Ίσως, αλλά η γεωστρατηγική μας θέση και οι πολιτικές μας επιλογές μας εντάσσουν σε αυτό το πλαίσιο χωρίς να εμποδίζουν οποιεσδήποτε άλλες πολιτικές και γεωστρατηγικές μας προτεραιότητες

Ανέτειλε και φέρνει ελπίδα το Νέο Ετος. Αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο και οι λαοί του κόσμου προσδοκούν κάτι καλύτερο για την καθημερινότητα τους, τα εισοδήματά τους, την πρόοδο των παιδιών τους. Επειδή όμως όλα τα ατομικά και οικογενειακά ενδιαφέροντα εξαρτώνται από τις πολιτικές αποφάσεις των κυβερνήσεων οι άνθρωποι του καθημερινού κάματου, του μεροκάματου, περιμένουν τις αποφάσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας, των διεθνών προκλήσεων, της εξωστρέφειας, των φορολογικών ελαφρύνσεων, της εισοδηματικής πρόνοιας που από επιδοματίες θα τους επαναφέρουν στην αξιοπρεπή θέση του πολίτη. Είναι τίτλος τιμής να είσαι πολίτης με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου, να νοιώθεις ότι σε υπολήπτονται το κράτος, οι αρχές και οι υπηρεσίες που σε εξυπηρετούν.

Τα σημαντικά πλεονεκτήματα της θέσης του πολίτη διαμορφώνουν και την επιλογή των ηγεσιών και συνεπώς την διεθνή εκπροσώπηση της χώρας.

Το Νέο Ετος εξελίσσεται για τη χώρα μας με αναμενόμενες γειτονικές προκλήσεις. Η ανάλυση της συμπεριφοράς γειτόνων, συμμάχων και πρόσφατων φίλων αποτελεί αντικείμενο καθημερινής διεργασίας, από ειδικούς, εκπαιδευόμενους, λαϊκιστές, δικαιωματιστές και ο,τιδήποτε μπορεί να εξελίσσεται μέσα σε μία ανήσυχη, πολιτικά ενδιαφερόμενη και μονίμως «κατατρεγμένη» και «εξαπατημένη» από τους πάντες, κυρίως τους ξένους, κοινωνία.

Επειδή όμως μας κούρασε πολύ η δικαιολογία των «τόσων χαμένων ευκαιριών» και οι καζαμίες της νέας χρονιάς κοιτάμε ευθέως την πραγματικότητα που καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε. Διαπιστώνουμε χωρίς κατάπληξη ότι η διεθνής μας αντιπαράθεση συνεχίζει να επικεντρώνεται στην Τουρκία, το Κυπριακό, τις σχέσεις με τις χώρες της Βαλκανικής, της ευρύτερης Μέσης Ανατολής, του Κόλπου, της Ανατολικής Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής. Μονότονο; Ίσως, αλλά η γεωστρατηγική μας θέση και οι πολιτικές μας επιλογές μας εντάσσουν σε αυτό το πλαίσιο χωρίς να εμποδίζουν οποιεσδήποτε άλλες πολιτικές και γεωστρατηγικές μας προτεραιότητες.

Η Ελλάδα ως μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ υποστηρίζει ενεργά τις κοινές πολιτικές, οικονομικές, αμυντικές και γεωστρατηγικές επιδιώξεις. Η συνεπής και σταθερή πολιτική μας προσδίδει αξιοπιστία και στις εθνικές μας δραστηριότητες. Τα νέα σχήματα που πετύχαμε με τις πρωτοβουλίες και την αναπτυσσόμενη στρατηγική μας επιβεβαιώνουν την ορθότητα των ενεργειών της χώρας μας. Προφανώς η δυναμική παρουσία της Ελλάδας στην ευρύτατη περιοχή των συμφερόντων μας προκάλεσε αντιδράσεις, επειδή ακριβώς προωθούμε σχήματα συνεργασιών και όχι σχήματα αντιπαράθεσης. Η νέα πραγματικότητα που δημιουργείται από τη μακροχρόνια διπλωματική στρατηγική της Αθήνας αιφνιδίασε την Τουρκία, που θεωρεί ότι ηγείται στην περιοχή. Με παρωπίδες η Άγκυρα επιδόθηκε σε αγώνα εξοπλισμών για να εδραιώσει την κυριαρχία της παραβιάζοντας τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών και με πολιτικές αυταρχικής διοίκησης επέτυχε την οικονομική της ανάπτυξη, συμπεριλαμβάνεται στους G-20, αθετώντας όλες τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει μέσα στην Ατλαντική Συμμαχία καθώς επίσης και στην πορεία ένταξής στην ΕΕ.

Οι τουρκικές απειλές άμεσες ή έμμεσες δεν μειώνονται και εκφράζονται με κάθε δυνατό τρόπο σε όλα τα πεδία. Όμως η εθνική μας υποχρέωση επιβάλλει κάθε επιθετική απειλή στην ξηρά, τον αέρα και τη θάλασσα να αντιμετωπίζεται αμέσως, με αποτροπή ή αναχαίτιση, παρ όλο που ο αντίπαλος επιλέγει πεδίο ακραίων και οριακών ισορροπιών.

Ανοίγοντας τον οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών και προβάλλοντας στον παγκόσμιο χάρτη τη διπλωματική εκπροσώπησή μας θα διαπιστώσουμε ανυπαρξία ικανοποιητικά οργανωμένων διπλωματικών αρχών στις περιοχές της υφηλίου που προσφάτως στρεφόμαστε για να τονίσουμε τη διεθνή μας παρουσία. Ο κάθε μοναχικός Πρέσβυς με την αποδυναμωμένη στελεχιακή και τεχνική δομή αδυνατεί να διατηρήσει τη δυναμική που δημιουργούν οι πολιτικά υψηλές συναντήσεις. Για να γίνει αντιληπτό το κενό που δημιουργείται απλοϊκά περιγράφεται η ακόλουθη σκηνή. Ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών επισκέπτεται χώρα προτεραιότητας μας στην οποία όμως δεν υπάρχει Ελληνική Πρεσβεία. Καλείται να συνοδεύσει τον Υπουργό ο Πρέσβυς που έχει παράλληλη διαπίστευση. Αναχωρεί από την έδρα του και συμμετέχει στην ελληνική υπουργική αντιπροσωπεία. Στη χώρα διαπίστευσής του έχει παραμείνει ως επιτετραμμένος κάποιος υπάλληλος επειδή δεν υπάρχει άλλος διπλωμάτης στο προσωπικό της Πρεσβείας. Το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας από την οποία απουσιάζει υπηρεσιακώς ο Πρέσβυς αναστέλλει σιωπηρώς κάθε σημαντική επικοινωνία με την Ελληνική Πρεσβεία μέχρι να επιστρέψει στην έδρα του ο διαπιστευμένος Πρέσβυς. Αλλά και στη χώρα που πραγματοποιήθηκε η Υπουργική επίσκεψη μετά τη λήξη των επισήμων εργασιών και την αποχώρηση της Ελληνικής αποστολής το διπλωματικό κενό που δημιουργείται είναι τεράστιο, διότι ο Έλληνας Πρέσβυς πολύ δύσκολα θα επιτύχει έγκριση υπηρεσιακών μετακινήσεων για να συνεχίσει το έργο που εγκαινίασε η Υπουργική επίσκεψη.

Επειδή η Εξωτερική Πολιτική δημιουργείται από σύνολο δράσεων που ξεκινούν από την εσωτερική κατάσταση του κράτους αξίζει να συντονίζονται τα υπουργεία μεταξύ τους και να υλοποιούνται οι προτεραιότητες που ορίζει ο Πρωθυπουργός της χώρας. Η αποτελεσματικότητα και οι προσωπικές επιτυχίες των Υπουργών και Υφυπουργών στους τομείς αρμοδιότητάς τους αποτελούν αξιοπρόσεκτες επιτυχίες πολιτικών ανδρών, που όμως θα πρέπει να εναρμονίζονται με τις προτεραιότητες και μακροχρόνιες στοχεύσεις της χώρας για να μην αναζητήσουμε και μετά το 2022 τη δικαιολογία των χαμένων ευκαιριών.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Best of Internet