Μενού
  • Α-
  • Α+

Στα εγκαίνια της παράκαμψης Αμφιλοχίας, που ολοκληρώθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι αρχικά σχεδιαζόταν και συνδέει τον οδικό άξονα Ακτιο - Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, παραβρέθηκε και μίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το έργο το οποίο παραδίδουμε σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό. Εκτός από τα οφέλη για την πόλη της Αμφιλοχίας και τα οικονομικά οφέλη για την περιοχή, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία: και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας, αυτός ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή», τόνισε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός.

Εργα που είχαν τελματώσει κι έμεναν μακέτες, παραδίδονται σήμερα στους πολίτες

«Ο υπουργός είχε απόλυτο δίκιο όταν αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες κληρονόμησε η κυβέρνησή μας όταν μάς εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, τον Ιούλιο του 2019. Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, τα οποία με πολύ μεγάλη υπομονή και επιμονή το υπουργείο Υποδομών, ο υπουργός, ο υφυπουργός, οι γενικοί γραμματείς, ξέμπλεξαν έτσι ώστε να είμαστε σήμερα στο ευχάριστο σημείο να έχουμε μετακινηθεί από τις μακέτες και τα σχέδια, στις παραδόσεις έργων τα οποία αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την ελληνική επικράτεια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων και η κυβέρνησή μας έχει πάντα προτάξει αυτή τη “Συμφωνία Αλήθειας” στο επίκεντρο του πολιτικού αλλά και του προγραμματικού μας λόγου», πρόσθεσε.

Προχωρούν ο άξονας Πατρών - Πύργου και ο ΒΟΑΚ

«Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα - Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης. Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο Πάτρα - Πύργος θα ξεκινούσε.

Και το ίδιο ισχύει βέβαια για μια σειρά από άλλα έργα με σημαντικότερο, εμβληματικότερο και ένα έργο στο οποίο προσωπικά εγώ έχω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αναφέρομαι στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Μόλις πριν από δύο μέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το κύριο τμήμα του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν και αυτά με πολύ μεγάλη ταχύτητα, εχουμε αναδόχους. Θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο πριν το τέλος του έτους», είπε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας όχι για τα λόγια μας»

«Θέλω να επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στην αρχή της παρέμβασής μου: θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας. Και καθώς η κυβέρνηση πια εισέρχεται στον τέταρτο και τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής της θητείας, το αποτύπωμα των παρεμβάσεών μας, ειδικά στον τομέα των έργων, είναι αισθητό σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Από τα μεγάλα έργα υποδομής, τους μεγάλους οδικούς άξονες, τα μεγάλα αρδευτικά και υδρευτικά έργα τα οποία γίνονται, μέχρι μικρότερα έργα σε επίπεδο Περιφερειών, σε επίπεδο τοπικό, το Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” έχει δώσει μια μεγάλη χρηματοδοτική ανάσα στους Δήμους ολόκληρης της χώρας να προχωρήσουν σε σημαντικά έργα τοπικής εμβέλειας. Η Ελλάδα αλλάζει. Και αλλάζει γρήγορα και αλλάζει προς το καλύτερο, γίνεται μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, με μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό, η οποία μπορεί και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που ατενίζουμε, παραμένουμε συνεπείς στην ολοκλήρωση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων, ώστε στο τέλος της τετραετίας να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε με αυτοπεποίθηση και πάλι την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού για να συνεχίσουμε το έργο μας», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πολίτες και θα κριθούμε στο τέλος της τετραετίας

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τη Βόνιτσα. «Θέλω να σας δώσω την προσωπική μου διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με ακόμα μεγαλύτερο ζήλο, με ακόμα μεγαλύτερη ενέργεια μέχρι το τέλος της τετραετίας για να στηρίξουμε τους πολίτες, να στηρίξουμε την ελληνική περιφέρεια να υλοποιήσουμε στο ακέραιο το πρόγραμμά μας και παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που μας έτυχαν, να θέσουμε στην κρίση του ελληνικού λαού, στο τέλος της τετραετίας, ένα πλήρες κυβερνητικό έργο που θα μας επιτρέψει και πάλι να διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων», τόνισε ο Πρωθυπουργός σε συνομιλία του με κατοίκους, στο κέντρο της πόλης.  

Η ταυτότητα του έργου

Η παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία παραδίδεται στην κυκλοφορία πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, έχει μήκος 17 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ακτιο - Αμβρακία, συνολικού προϋπολογισμού 160,5 εκατομμυρίων ευρώ. Συνδέει τον οδικό άξονα Ακτιο - Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και αποσυμφορώντας την Αμφιλοχία, η οποία έως σήμερα επιβαρύνεται από την κίνηση οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου, ειδικά τους θερινούς μήνες.

Ο άξονας Ακτιο - Αμβρακία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα στη δυτική Ελλάδα, αναμένεται να δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στη βορειοδυτική Αιτωλοακαρνανία, τη Λευκάδα, την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή, να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών, και να αναβαθμίσει τη συνδεσιμότητά με την υπόλοιπη χώρα. Οι εργασίες άρχισαν το 2020 χάρη σε συντονισμένες ενέργειες με τις οποίες διασφαλίστηκε η συμβασιοποίηση και λύθηκαν κωλύματα που είχαν προκύψει μετά την επαναδημοπράτηση του έργου, το 2018. Κατ’ αυτόν τον τρόπο διαφυλάχτηκε και η χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, καθώς οι καθυστερήσεις που είχαν προηγηθεί είχαν προκαλέσει κίνδυνο να απαιτηθεί επιστροφή κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.